vanaf wanneer zelf in slaap laten vallen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ks2011, 23 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ks2011

ks2011 Bekend lid

2 okt 2013
    598
    0
    16
    Vanaf wanneer lieten jullie je kindjes zelf in slaap vallen in bed? Gelijk vanaf dag 1? Of na een paar weken?
    Mijn dochtertje krijgt bv. 9 van de 10 keer valt ze aan de borst in slaap en leg ik haar weg. Zodra ik haar wakker in bed leg (overdags) is het brullen. Ze is nu 2 weken. Is ze te jong? Hebben jullie goede tips?

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd! Bij 2 weken lukte dat echt echt niet nee! Dat kwam pas vanaf een week of 10-12. En zelfs dan is dat nog vroeg!

Lekker meegaan met je kleintje en lekker bij je houden ze is nog zo klein!

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn dochter is bijna 14 maanden en nog steeds niet ;)

4. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

21 aug 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier begonnen met 13 weken, ging wel direct goed, maar ben wel echt hele strikte wakker tijden daarbij gaan aanhouden. Dus na maximaal 1,5 uur wakker weer naar bed en eerder als hij dat aangeeft. Dan meestal 1 of 2x terug voor speentje.
    Daarvoor sliep ie overdag bijna altijd bij mij.

5. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik denk rond de 4 a 5 weken want hij werd toen ingebakerd en dat ging vrij snel goed. En tuurlijk viel die ook bij ons in slaap daar deden we niet moeilijk over. En nu geniet ik.er extra van met 3.5 maand valt hij bijna nooit bij mij in slaap

6. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Er is ook eigenlijk altijd wel wat. Mijn zoontje is een perfecte inslaper, al vanaf dag 1 (!!!). Maar doorslapen....ho maar.
    Babies......

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Het aan de borst in slaap vallen,is volledig normaal en natuurlijk gedrag, ook zo bedoeld.
    Blijkbaar loopt het al prima met jullie samen!
    Voor nu hoef je er helemaal niets aan te doen :)
    Gewoon bij je houden,daar voelt ze zich veilig :)

8. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Dat is zo verschillend per kind... Onze oudste kon dat ook echt niet goed zelf inslapen de eerste maanden.
    Onze 2de kan dit al sinds de kraamweek... Gewoon proberen en anders even in slaap wiegen/lopen.

9. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Met 2 weken wiegde ik mijn dochter ook nog in slaap hoor :) is ze verder wel rustig na de voeding? Niet overdreven hikken, verslikken, boeren of in slaap vallen tijdens de borst?
    Misschien inbakeren voor wat rust als je merkt dat ze echt zichzelf wakker houdt of flink begint te wapperen.

Verder zou ik dr lekker bij je houden hoor :) ik neem aan dat als ze 18 is, ze niet meer bij jou in slaap valt (aan de borst) :p ;)

10. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier tot circa 20 maanden aan de borst. Al kon hij bij de oppas wel in de wandelwagen/op de arm in slaap vallen. Inmiddels (23mnd) blijven man en ik naast hem liggen totdat hij slaapt. Borst krijgt hij nu beneden op de bank voor we naar boven gaan.

volkomen natuurlijk om aan de borst in slaap te vallen, er komen allemaal hormonen vrij (zowel bij mama als kindje) waardoor dat juist heel goed lukt. En daarnaast is het een hele fijne manier voor het kindje, lekker warm en geborgen.

11. nijntje84

nijntje84 Actief lid

8 okt 2012
    359
    0
    0
    Postbezorger
    Hengelo
    Mijn meisje deed het ook niet uit zichzelf en viel ook vaak bij mij in slaap. Rond de 8 a 10 weken probeerde ik steeds bij een slaapje haar alleen in te laten slapen. En het terug gaan naar haar steeds iets in tijd te verlengen (2 of 3 tot 5 minuten). Als ze dan in slaap was gevallen en na 10 minuten weer wakker werd (ze was en is nog steeds een onrustige slaper) haalde ik haar er ook weer uit! Het zelfstandig inslapen was immers gelukt. Al snel werden het slaapjes van 3 kwartier en ging het elke keer vanzelf.

Maar nu met twee weken, lekker dichtbij jou houden! Geniet er maar van, ze worden veel te snel groot ;)

En zoals vaak gezegd wordt : Er is geen puber die nog bij zijn moeder op schoot elke keer in slaap valt, dus het komt goed :p

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Eigenlijk vanaf dag 1. Maar niet altijd zeg maar. Toen hij jonger was viel hij vaak in slaap tijdens de fles of tijdens het boeren. Dan legde ik hem slapend in bed. Maar heb hem eigenlijk nooit bewust slapend in bed gelegd of in slaap gewiegd.

Ik denk dat het ene kindje dit meer als de andere nodig heeft. Mijn neefje bijvoorbeeld nu 6 weken heeft dit echt nodig. Is nog een heel klein mannetje dymatsuur (schrijf je dit zo?!) geboren en heeft dit echt nodig.

13. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Hier altijd na de voeding en ze viel in slaap aan de borst direct weggelegd en ze heeft nooit problemen gegeven met in slaap vallen.

Eigenlijk hetzelfde gedaan als bij onze zoon. Stukje regelmaat vanuit het ziekenhuis thuis mee Door gegaan. Voelde voor ons goed en beide Kids zijn makkelijke slapers en inslapers

14. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Vanaf het begin? (wist niet eens dat dat niet altijd zo is)
    Gewoon in bed gelegd en dan ging ze lekker slapen.

Deel Deze Pagina