Hallo, Ik heb op 1e kerstdag m'n eerste bloedingen gehad... na kerst constateerde ze in het ziekenhuis dat het uit zou lopen op een miskraam: het is nu 10 januari, maar ik ben nog niets verloren... Hoelang kan het duren voordat het er spontaan uit komt?
Hoi lapeldoorn, Deze vraag heeft ook lang in mijn hoofd gezeten. Vanavond heb ik een spontane mk gehad, uiteindelijk na bijna 3 weken. Het vruchtje was op 10 dec afgetorven, en het was geconstateerd bij mijn eerste echo op 28-12. Ik wil je heel veel sterkte wensen, wetend hoe slopend dit voor jullie is en kan alleen maar hopen dat ook voor jullie alles snel verloopt dikke knuffel Minka
hi wat vreselijk dat je dit moet meemaken zeg helaas kan ik er over meepraten mijn eerste zwangerschap ben ik gaan bloeden met 11 weken en met 13 weken is het spontaan gekomen bij mijn tweede miskraam heb ik gekozen om het weg te laten halen dus niet meer wachten kon het niet verdragen om nog een keer met een kindje dat niet leeft te moeten doorlopen. vind het heel knap dat je wacht. hoelang het duurt de eerse keer heb ik dat gevraagd hoe lang zo iets duurt er staat helaas geen tijd voor maar ik wens je heel veel sterkte toe en neem de tijd om er goed afscheid van te nemen indien mogelijk kijk naar je kindje dat heeft mij veel vrede gegeven de eerste keer tweede keer mocht ik het niet zien. toi toi
hoi, wat vervelend voor je dat je dit meemaakt, maar zou je niet liever een curretage ondergaan? Ik heb dit namelijk wel gehad, ben donderdags begonnen te vloeien, en vrijdagsmiddags heb ik een curretage ondergaan! Het is geheel pijnloos en je hebt normaal gesproken een goeie bevestgiging dat alles weg gehaald wordt! Het lijkt me een hel dat je moet wachten op het feit wanneer het nou eindelijk loskomt! Sterkte met het verlies Jette
Je lichaam denkt nu nog zwanger te zijn, placenta ed groeit nog gewoon door. Pas als lichaam door heeft dat vruchtje niet meer leeft/niet aanwezig is, dan pas zal de hormoonproductie gaan afnemen. Dat kan dagen duren, maar ook weken. Zodra ik wist dat het vruchtje niet meer leefde (bij 10 weken) wilde ik het zo snel mogelijk uit mijn lichaam. Ik wilde kunnen beginnen met verwerken en niet afwachten.. Een ding zal ik je afraden: vaginale tabletten.. vreselijke ervaring mee... ben zo blij dat ik alsnog curettage heb gehad. Je bent in een keer alles kwijt.. Je kunt beginnen met verwerken en een nieuwe start maken... Wachten is zo vervelend.. maar goed, dat is mijn mening. Sterkte met welke beslissing je ook neemt!
ik heb zelf ook een dood vruchtje gehad! we kwamen er pas acher toen ik 13 week zwanger zou zijn geweest. het rare bij mij was dat de placenta en dergelijke wel door groeide, ik had dus ook al echt een buikje! ik heb gekozen om vainale tabletten in te brengen. die wekken de miskraam op. . .. . . niet alle gynacologen willen deze methode voorschrijven, maar ik vond het prettiger als een curretage..alleen na die tijd heb ik het wel heel erg zwaar lichamelijk. ik ben erg veel bloed verloren en helemaal verzwakt! maar iedereen moet het voor zichzelf bepalen. je kunt ook wachten tot het spontaan komt, dit kan alleen wel weken duren
Hoi Lapeldoorn, Ik zit te wachten op mijn miskraam vanaf ongeveer een week voor de kerst. Ik wacht nu meer dan drie weken. A.s. zaterdag ben ik dan 12 weken zwanger. Ik zou hetlaten curreteren maar ik was te bang. Nu al heel wat minder, want ik ben al heel wat gerustgesteld. Volgende week heb ik weer een echo en ik denk dat ik dan alsnog een afspraak voor curretage maak. Jij ook heel veel sterkte ! annette