Voordelen van alleen zijn en zwanger

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door AnnaB, 23 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Dames die in hetzelfde schuitje zitten. Er zitten ook voordelen aan om alleen te zijn en zwanger.

- Zelf de kamer in orde maken zoals JIJ dat wilt.
    - Geen ruzie over een oranje of een groen rompertje.
    - Je kindje voelen bewegen zonder dat te hoeven delen.
    - Zelf kaartje uitzoeken.
    - Na de bevalling even alleen kunnen genieten van de baby.

En dan heb ik het nog niet over een ruzie met je ex wat je dan niet kan hebben over de zwangerschap. Want JIJ kan alles bepalen over wat JIJ wilt!

Wil je dat het kindje jouw achternaam krijgt. In de meeste gevallen is dat gewoon mogelijk hoor!

Dus dames. Er zijn natuurlijk veel tegen slagen die je hebt en veel dingen die geregeld moeten worden. Maar er zijn natuurlijk ook veel voordelen.

Dus weet jij er nog een paar! Post ze maar :D

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    - zelf naam uitkiezen;
    - zelf bepalen hoe jij je kindje wil opvoeden;
    - meer tijd en aandacht voor je kindje, hoeft niks te delen;

deze keer doe ik het samen, bij mijn zoontje was ik alleenstaand en heb ik deze voordelen ervaren :)

3. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Deze voordelen heb ik eraan ondervonden

- zelf naam uitkiezen
    - alleen kunnen genieten van het gewiebel in je buik
    - je kind niet hoeven delen (best egoistisch eigenlijk hahaha)
    - geen geruzie over opvoeding e.d.
    - wel ruzie gehad over achternaam (helaas)

Nu zwanger van nummer 2 en heb nu al een aantal nadelen ondervonden (heb nu een ( lat) relatie).
    - een man die continu aan je buik wil voelen
    - mee wil beslissen in naam
    - net zo chaggo zijn als ik
    - mee beslissen over opvoeding...
    - 2e spruit krijgt mijn achternaam geen twijfel over mogelijk. Hij wilt anders.

Er zullen vast wel meer voor en nadelen zijn maar kan daar zo even niet opkomen

4. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    haha nadelen herken ik ook van toen ik zwanger was van de 2e... en nu bij de 3e weer alleen en och wat heerlijk *schaam*

5. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hmm ik vond er werkelijk niets aan. echt niet. De voordelen, tjsa ik had veel liever ruzie gemaakt over de naam, dan em alleen uitzoeken.
    Enige voordeel wat ik nu heb vanwege de co-ouderschap is dat ik tijd voor mezelf heb. Om te stappen, shoppen en/of met vriendinnen weg te gaan. Maar t aller allerliefste heb ik toch graag weer een man in mijn leven hoor.

6. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Hehe... zou het ook zo weer alleen doen hoor. Ik kan er soms echt niet tegen dat me vent aan me buik zit of er kusjes op wilt geven....

@ Fontana: ik denk echt dat dat per persoon verschilt. Ik heb het tijdens mijn zwangerschap van Jayden als heerlijk ervaren geen ruzie enzo. Ik merk dat ik nu veeeeeeeeeeel meer op mijn tenen loop.

7. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    @eliza
    Op je tenen lopen is ook niet prettig hoor. Ik ken het heel erg van zwangerschap van de 2e. En moet nu zeggen. Ik heb het gevoel alsof ik kan ademen zonder me belemmert te voelen zeg maar.

8. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik vind de voordelen die jullie noemen helemaal geen voordelen, die heb ik nú ook. Nooit ruzie over onzin, geen ruzie over de naam oid. De huiskamer deel ik ook zoals ik wil. Ik vind het heerlijk om mijn kinderen te delen, pff zeg moet er niet aan denken 24/7 alleen met ze. Ik kan op stap gaan wanneer ik wil met of zonder kinderen. Nee, ben 5 jaar alleen geweest met 2 kinderen, zag erruuggg weinig voordelen. Ik vind het een megavoordeel om samen te zijn. Ik hoef minder te werken, minder in het huishouden te doen, minder op te voeden etc...Nee ik snap de 'voordelen' niet zo.

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    ik denk dat we dit topic vooral als een hart een onder riem moeten zien in moeilijke tijden die alleenstaande toch geregeld meemaken;)

10. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    erg lief bedoeld, absoluut haha maar voor mij werkt t helaas niet echt. Komt omdat ik misschien nog in de negatieve fase zit ofzo. Misschien denk ik er over 2 jaar ook zo over. We zullen zien, maar voor nu kan ik alleen maar nadelen opnoemen en ben ik helemaaaal niet happy en zou ik liever die voordelen die opgenoemd worden willen delen met een man. Het liefst de papa zodat ik een gewoon gezin kan zijn. Daar zitten ook voor en nadelen aan, maar dan doe je t wel allemaal samen.

11. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente

Precies ! ;)

12. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Natuurlijk zijn er veel nadelen. Maar er zijn ook een boel voordelen van alleen zijn! En probeer dat je positieve kracht uit te halen ookal is de situatie heel vervelend. Er komen betere tijden voor iedereen die het moeilijk heeft :)

13. mellepel25

mellepel25 Actief lid

30 apr 2010
    398
    1
    18
    Tijdens de zwangerschap en nu ook nog heb ik ook mijn kracht gehaald uit de voordelen die hier genoemd worden.......ik ben nu ook wel heel erg gelukkig...maar soms heb ik momenten dat ik gezinnetjes zie die het wel allemaal samen doen....en dan bekruipt me toch wel een erg verdrietig gevoel! Maar dat heeft er ook mee te maken dat de vader van mijn zoon hem gewoon compleet negeert en net doet of hij niet bestaat...

14. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente

Ik herken het. En dat zijn ook de pijnlijke momenten. Het gemis. (en ook daar zitten voordelen aan hoe moeilijk die soms te vinden zijn :) )

15. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    AnnaB: ben jij sinds kort dan alleen?
    wel super dat je er ook iets positiefs uit kan halen!

16. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    @ zonnebeertje
    ja ben sinds december alleen. vlak nadat de zwangerschap bekend werd :)

17. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    dat is wel heftig Anna!

18. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    de voordelen voor mij :

- geen stress
    - kan ni tegen de geur van mannen als ik zwanger ben
    - ik koop zoveel kleedjes als ik wil
    - kies eig alles zelf :) naam, wandelwagen, kamer .....
    - geen onbegrip van een man over de dood van men zoontje ( heb al zinne gahad als vergeet da toch gewoon hij is er ni echt geweest , heb cervixinsufficientie)

nadelen mss dak vaak alleen moet wenen en bang hebben

gr

19. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    @zonnebeertje
    heftig is het geweest maar heb nu rust :)

@jente
    Sommige opmerkingen van mannen pfff

20. soesje1986

soesje1986 Actief lid

17 apr 2009
    309
    0
    0
    wat ik ook een voordeel vind is dat je helemaal op je eigen gevoel en beleving af kan gaan. zonder rekening te hoeven houden met een ander (al dan niet onbewust). Daarbij kun je ongestoord chagrijnig zijn zonder dat iemand er last van heeft.
    geen geklaag over dat je snurkt, hoest, kreunt en steunt als je 'snachts in bed ligt en niet zo goed kan slapen.
    alle ruimte in je bed om heerlijk te gaan liggen zoals jij wilt.
    Geen ruzie over dingen die jij wilt (zoals de kleur van de kamer, accesoires, kleertjes etc.).

De nadelen die ik ervaar is dat je soms je ervaringen met niemand kan delen of niet weet met je wie ze moet/wil delen. Maar uiteindelijk word je er alleen maar sterker van.

Maar goed ik ben dan ook wel een zwaar positief persoon die graag de zonnige kant van een situatie ziet.

Liefs Soesje

Deel Deze Pagina