Mijn vriend eist een abortus

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Liever onbekend, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijnbaby06

Mijnbaby06 Niet meer actief

hoi
    allereerst gefeliciteerd met je baby!
    ik herken je situatie.
    mijn vriend zit nu in een schorsing. en moet nog inhoudelijk zijn zaak.
    hij weet niet wanneer, en wat zijn eis gaat worden
    hij wilde abortus en mijn moeder ook(omdat het een schande is in de turkse cultuur)
    maar ondanks hem en mijn familie ga ik geen abortus doen.
    want ik weet van mijzelf dat ik psyhisch het niet kan verdragen
    ik weet verder niet hoe het allemaal bij jullie zit , uiteindelijk ben jij degene die moet beslissen over het kind. het zit in jouw buik.
    het is Gods wil. als ik jou was zou ik het niet weghalen maar ik kan natuurlijk niet kiezen voor jou

neem de tijd en denk er goed over na. het is niet niets.
    het is iets dat in jouw buik zit. jouw vlees, jouw bloed

wens je veel sterkte
    en als je wilt praten mag je mij een berichtje sturen!

liefs busra

2. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    hij kan eisen wwat hij wil maar over zulke dingen kan hij niet beslissen
    geen een dokter zal bij jou een kind weghalen dat jij wel wilt
    als hij gaat dreigen en moeilijk doen lekker sneu voor hem maar laat hem maar in zn eigen egoistische karaktertje gaarkoken
    geniet van je wondertje ,jullie komen er wel zonder die hurk!

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Denk je dat je gelukkig zal zijn als je het weg laat halen voor hem?

Ik denk het niet. Je zult het hem altijd kwalijk blijven nemen en uiteindelijk zal jullie relatie daaraan kapot gaan.

En dan blijf je alleen achter met de pijn van 2 abortussen.....

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik zou een kind niet eens weg laten halen voor zo'n vent.
    Wat denkt hij wel niet..
    Als hij zo onschuldig is dan hoeft hij toch niet bang te zijn?
    Volgens mij is het een lulsmoes van hem en houd hij je aan het lijntje. En nu je zwanger bent komt het hem niet uit.
    Meid kies voor jezelf en je kind!
    Laat je niet gek maken door hem, als jij het weghaalt is de relatie net zo goed over. Je kunt hem dit nooit vergeven.
    Dus liever geen relatie met kind dan geen relatie zonder kind?

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou dit zou voor mij een duidelijke zaak zijn -> geef die waardeloze flapdrol een schop onder zijn achterlijke reet en kies voor jezelf en je kind. Wie heeft er nou zo'n mafklapper nodig?! Niemand toch zeker.

Denk je nou echt dat als je je kindje weg laat halen voor hem en hij je een weekje mee op vakantie neemt dat alles dan vergeten en vergeven zal zijn en jullie volgend jaar leuk een gezinnetje gaan stichten. Denk even na zeg!

Wees niet zo'n slappe hap en zeg die vent de waarheid. Ben je besodemietert?! Je laat je toch niet zo behandelen door welke kerel dan ook?!

6. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Hallo,

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Als je geen abortus wilt dan moet je het ook niet doen.

Ik denk dat je relatie sowieso geen gezonde relatie is. Het komt bij mij over alsof hij behoorlijk dwingend en manipulerend is. Vind de kracht om de relatie te verbreken want als jij het nu niet doet dan gaat het zeker over een tijdje alsnog gebeuren. Als jij wel abortus laat plegen dan ga jij je hier de rest van je leven schuldig over voelen. En geloof me er zijn betere mannen voor je op deze aardbodem!!!

Heel veel sterkte!

7. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Jij zegt het iets minder subtiel, maar wel duidelijker! :)

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

nou je weet in ieder geval dat je die vent moet lozen. Hoezo hechte relatie? Heel snel stoppen met dit stuk vreten. En òf JIJ voor een kind kunt zorgen +alleen!) kan je alleen zelf beantwoorden

9. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ja dat dus!

10. Sabbelbientje

12 jun 2012
    27
    0
    0
    School
    Omstreken Arnhem
    He meid,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Als ik alles goed begrepen heb, heb jij een stabiele situatie om een kind in op te laten groeien. Maar helaas is je vriend zo'n hork die je aan 't lijntje aan het houden is. Hij kan wel eisen dat jij een abortus moet plegen, maar uiteindelijk blijft het jouw beslissing. Baas over eigen buik!

Ik ben 10 jaar jonger en raakte onverwachts zwanger. Mijn vriend eiste evengoed een abortus, maar ik merkte aan alles dat ik het zoooo graag wilde houden, dat ik besloten heb de zwangerschap uit te dragen. Ik heb niet al die stabiliteit, woon namelijk nog thuis en zit in mijn examenjaar van mijn opleiding. Na veel gebekvecht over of het wel verstandig was om t kind te houden, hebben mijn vriend en ik een punt achter de relatie gezet. Hij wilde echt geen kind! Ondanks dat hij 't eiste en gedreigd heeft me te verlaten heb ik toch gesloten het kind te houden.

Wat ik probeer te zeggen is, luister vooral naar jezelf. Jij bent degene die zichzelf nog aan moet kunnen kijken na het besluit! En als ik het goed gelezen heb, wil jij echt heel graag je kindje houden!

Succes en ik hoop dat je er wat mee kunt.

Groetjes x

11. Liever onbekend

10 sep 2012
    13
    0
    0
    Almere
    Alles in mij zeg nee! Ik denk, nee ik weet zeker dat ik in een depressie zal komen. Ik wil het niet weghalen en mijn moeder steunt mij gelukkig hierin. Zijn zus zegt dat ik het financieel erg moeilijk zal krijgen en dat ik voor mezelf moet besluiten wat ik wil, het waren niet erg steunende woorden van een schoonzus die ook alleenstaand is geworden tijdens haar zwangerschap. Zijn moeder is heel lief maar wil niet al teveel mensen dichtbij hierin betrekken.

Ik ga het houden, maar ben alleen erg bang voor hem. Hij wilt niets horen en houden is geen optie en ik mag niemand zeggen hierover ook niet mijn moeder. Ik lieg dus nu tegen hem dat ik niemand heb verteld. Hij is erg agressief en die kant heb in gezien, elke als ie me vraag of ik al weet wat ik wil zeg ik dat ik het nog niet weet maar ik weet het heel goed!! Hij slaat mij niet maar hij doet mij pijn met zijn woorden en achteraf zegt ie dat hij het alleen zei om mij te overtuigen dat het weg moet. Maar ik hou het! Ik wil dit kind.
    Ik hou jullie op de hoogte en bedankt voor de reacties.

12. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Goed zo, jij hebt je keuze gemaakt. Maak van je 'vriend' maar snel je 'ex', jij en je kind redden het wel. Je hebt geld, een huis (bijna) en een hoop liefde voor je kind. Dat is wel prima zo :)

Zoals anderen al zeiden: die vent zou nooit een goede vader worden. Je moet je verantwoordelijkheden nemen voor je daden, als goed voorbeeld voor je kinderen, en dat doet hij zeer zeker niet.

13. Goed zo, je bent nu al een goede moeder, je komt op voor je kind.
    En liegen tegen hem is het minste waar jij je druk om hoeft te maken, als hij zich netjes gedragen had dan had je niet hoeven liegen maar het hier rustig samen over kunnen hebben.
    Je hebt een keus gemaakt en hij zal zich er bij neer moeten leggen.
    En je szus, jammer van haar reactie maar misschien wil ze je een realistisch beeld geven, het zal ook niet makkelijk worden maar je kan het!!
    En meer mensen zullen een mening hebben, maar dat hebben ze altijd ook als je getrouwd bent en een stbaiel gezin bent, dan is er altijd wel iets om over te zeuren, niks van aantrekken.
    Jij komt er wel!!!

xxxxxx

14. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Goed dat je hebt besloten om het te houden.
    En makkelijk zal het financieel vast niet worden.
    maar.. er zijn ook hele gezinnen die van het minimum moeten rondkomen. En met een beetje puzzelen kan dat ook lukken.

15. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Nou je keus is gemaakt! Gefeliciteerd met je kleintje! En over je ex kom je wel weer heen ;)

Wbt je schoonzus; misschien moet je het van een andere kant bekijken; zij weet al hoe het is en wil jou dat misschien niet ook laten meemaken. Zou er niet te zwaar aan tillen. Het komt vast goed!

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Meid het komt vast wel goed met jou en je kindje.
    Er zijn genoeg mogelijkheden.
    Probeer ook te gaan genieten van je zwangerschap.

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Jeetje zeg, wat ... geen woorden voor. Niet te geloven zijn reactie was/is. Jij hebt m altijd bijgestaan. Het was een hechte relatie, maar voelde hij dat net zo als jij? Sorry dat ik me dit afvraag maar dat komt omdat het zo'n rare reactie is.

Gefeliciteerd met je zwangerschap, hopelijk kun je er wel van genieten.
    En tja wellicht wordt het financieel moeilijk, maar dat wil niet zeggen onmogelijk. Het zal vast wel loslopen en gelukkig heb je de steun van je moeder.

18. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zo te lezen heb je je keuze al gemaakt, heel fijn!

Jij hebt alles op orde. Een vaste baan, een huisje en toe aan het moederschap. Ook heb je je thuisfront, je moeder, die achter je staat!

Het enige waar je over na zult moeten denken is of je wel wilt dat hij het kindje erkent. Zonder erkenning, ben je mogelijk beter af dan wanneer hij wel het kindje erkent.

Heel veel geluk met je zwangerschap.

19. Liever onbekend

10 sep 2012
    13
    0
    0
    Almere
    Hi dames,

Wat een lieve reacties, had dit echt nodig. Wat erkenning betreft? Dat gaat niet gebeuren, dat wil ik niet en ik denk hij ook niet. Hij is duidelijk geweest, hij wilt er niets mee te maken hebben. Het begin van de relatie was hecht en naar mijn gevoel een paar maanden geleden ook. Ik heb hem ook gezegd dat hij eerlijk moest zijn dat hij van gedachte was veranderd om geen kinderen voorlopig te krijgen! Had dan mijn biezen gepakt! Zoo graag wou ik een kind maar hij was bang dat ik hem zou laten als ik dat wist! Dus nu krijg ik alsmaar te horen ' je wist dat ik niet wou' Ongelooflijk! En wat ze zus betreft, kan het goed met haar vinden dus ergens zal het inderdaad een waarschuwing van haar geweest maar aan de andere kant wist zij ook hoe graaaaag en hoelang ik al een kind wilde. Ik had wat meer verwacht van ' ga ervoor' wat meer steun! Maar het is haar broer dus mijn kant zal ze nooit nemen. Maar goed, ik kom er uit als zovele het alleen kunnen, kan ik het ook.

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Je komt er wel!
    Ik ben zelf alleenstaand en zwanger van de 4e (wel bewuste keuze) en het is zeker goed te doen!

Deel Deze Pagina