Mijn vriend eist een abortus

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Liever onbekend, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Is wat zij voor de 2e keer wil doen niet hard dan???
    Zoveel mensen die kinderen willen maar er geen kunnen krijgen, zoveel verdriet.. En zij wil een kindje even weg laten halen....
    Er vanuitgaande dat het kindje gezond is.... Is dan toch gewoon moord??
    Heb er ook geen andere woorden voor!

Als je niet een kind wil van iemand die je haat... Geef het dan aan iemand die er graag voor wil zorgen en er van zal houden!
    Geef het kindje wel de recht op een leven zeg!!

2. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Nou zeg wat een opmerking. Je kan het ook wat vriendelijker zeggen. Dat jij nou tegen abortus bent. Dat is jou mening en dat is prima. Maar sommige mensen denken daar anders over. Dat jij daar dan tegen bent ook prima. Maar laat mensen alsjeblieft in hun waarde. Ts is ontzettend verdrietig, weet niet wat ze moet doen en is ten einde raad

Zo'n opmerking van jou helpt daar al helemaal niet bij.

3. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Misschien wel een harde opmerking, maar ik begrijp het wel.
    Sommige vrouwen doen er erg lang over om zwanger te raken als dat uberhaupt lukt en die kunnen zich niet voorstellen dat je een gewenst en bewuste zwangerschap af zou breken!

Ts zit natuurlijk in een moeilijke situatie maar ik zie genoeg alleenstaande mama's die het redden waarom zij niet?

Ik hoop dat je voor jezelf een "goede" keuze kan maken, suc-6 hiermee.

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Als ze het zelf echt niet aan zou durven vind ik adoptie een hele goede andere optie.
    Dan maak je er iemand anders blij mee.

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik vind de opmerking over "kindermoord" ook heel hard.
    Natuurlijk begrijpelijk, maar TS kan ook niets aan doen dat andere mensen geen kinderen kunnen krijgen of dat er kindjes helaas overlijden.

6. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

#106 MamavanMJ, 23 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 sep 2012
    Ik vind je opmerking echt ombeschoft en veel te hard.

Ik zie dat je zwanger bent geworden via de medische molen... Hoe zou je het vinden als mensen opmerkingen maken van, ja als je niet zwanger kan raken dan had je blijkbaar geen kinderen moeten krijgen.... Het was eigenlijk niet weg gelegd voor jullie en jullie hebben geluk gehad dat ze al zoveel kunnen doen om mensen toch hun kindje te gunnen.

Wat had jij je kut gevoeld toen jij nog in zo'n traject zat en je zo'n opmerking zou krijgen en zo kut laat je TS ook voelen!

7. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    Ik vind de opmerking absoluut niet onbeschoft. Sommige mensen zeggen gewoon dingen uit machteloosheid, in de hoop TS wakker te schudden en het kindje zn leven te redden.
    Want het leeft. En gaat (waarschijnlijk) dood. Door mensen handen. Is dat geen moord?
    Of is het al dood in de buik? Nee. Het is springlevend met een kloppend hartje dat vrolijk doorgroeit, zonder te weten dat mama een einde aan zijn/haar leven gaat maken.

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    ja maar JIJ hoeft het kindje niet op te voeden, TS WEL.
    Zij zit haar leven er aan verbonden, en ook aan die ex die zo waardeloos is.
    Natuurlijk kiest een moeder onvoorwaardelijk voor haar kind, maar is t ook eerlijk tegenover een kind waar ws om getouwtrekt word straks?

De beslissing ligt bij TS, en hoe hard of hoe zacht mensen reageren, zal vast niets toedoen aan haar beslissing.
    Je kunt iemand niet verplichten het kindje te houden, daar komen weer kindermoorden van, denk ik dan maar!

9. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Elk abortus topic eindigt weer in die eindeloze discussie tussen de mensen die er voor en die er tegen zijn. Waarom moet dat nou altijd? Laat mensen toch in hun waarde zeg...

10. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    #110 Crazy angel, 23 sep 2012
    Laatst bewerkt: 23 sep 2012
    Ik vind een abortus al kindermoord. Dus ja. Als ze het doet terwijl het geboren word, maakt voor mij geen verschil. Behalve dat ze dan hopelijk achter de tralies komt.

Het maakt ook niks uit wat we zeggen. We kunnen moord en brand schreeuwen.
    Maar ik zie het de verkeerde kant op gaan. En dat grijpt me aan.

En laat mensen in hun waarde? Inderdaad. Maar dan had ze dit topic niet moeten starten en om hulp bij ons moeten komen, want dat
    roept ongetwijfeld veel commotie en emotie op.

Maar ik stop met kijken, want ik word er alleen maar verdrietig van.

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Zo .... Jij durft..... Mij voor uitschelden??
    Ga jij zo altijd om met waarheden??
    Als jij bewust het leven van een mens beeindigd zonder gegronde redenen als ernstige ziektes etc is dat gewoon moord!

Wat nou..kindje is geboren maar herinnert haar teveel aan de ex en ze kan hier niet gelukkig door worden..... Dan mag ze het kindje dus zomaar laten sterfen??
    Is compleet hetzelfde... Beide levend kindje met een hartsla.. De een buiten de baarmoeder en de ander zit er nog in!!

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dames,

Graag het topic netjes houden! Scheldwoorden heb ik verwijderd.

Dank.

Babii

13. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Dus omdat jij dat vindt is dat zo.... Grappig ben jij! Je woont in de buurt je zou eens op de koffie moeten komen en mijn verhaal moeten horen. Kijken of je er dan nog zo over denkt. Denk je niet dat het altijd makkelijk oordelen is als je niet in zo'n situatie zit! Ik vind het heel erg goed dat mensen die helaas zelf niet zwanger raken gebruik kunnen maken van de medische molen en uiteraard heb ik daar niets op tegen. Maar begrijp je dat als jij nog bezig was met zo'n behandeling en ik deze opmerking maak die ik maakte dat je dan je misschien wel heel rot en verdrietig had gevoeld!

Ts moet de moeilijkste beslissing maken van haar leven. Of ik het er mee eens ben of niet ik kan haar alleen maar advies geven en dan is het aan haar. je kan je mening geven over hoe heftig zoiets is en dat je het zelf nooit zou doen met je redenen. Maar je opmerking is heel laag bij de grond en heb je mij ook mee gekwetst en verdrietig mee gemaakt.

TS ik wens je heel veel sterkte en kracht om tot een juist besluit te komen. Ik kan je uit ervaring vertellen dat het een verschrikkelijke keus. Ik wil mijn verhaal hier niet neerzetten, maar je mag me altijd PBen als je meer wil weten!

Sterkte!

14. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    + 1

Ben het geheel met je eens! Een mening hoeft geen waarheid te zijn!

15. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ik wil hier 1 ding over zeggen. Als je het weg laat halen denk dan niet dat alles vergeten is. Psychisch kan je er jaren last van hebben. Ik denk dat nog veel moeilijker is dan alleen een kindje krijgen en opvoeden. Ja het is moeilijk maar je krijgt er ook zoveel voor terug.

Denk echt goed na en ook over je toekomst want ook met de abortus zal je je hele leven mee moeten leven.

En of we nou voor of tegen abortus zijn doet er niet toe. Kan iedereen aub stoppen met doe vreselijke dingen zeggen! Iedereen zijn eigen mening, waarheid of wat dan ook! Ts moet er straks mee leven, wat ze ook kiest.

Edit: volgens mij heb jij je keuze ook allang gemaakt alleen is de toekomst gewoon eng. Geloof me ik begrijp je maar alles komt en valt op zijn plaatst. Dit is ook echt een rot periode om je zo te voelen.

16. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ben het hier wel mee eens :) ti's geen broodje wat je koopt maar waarvan je toch het beleg niet lekker vind en daarom gooi je het maar weg..

17. Liever onbekend

10 sep 2012
    13
    0
    0
    Almere
    Ongelooflijk?? Een ieder heeft recht op zijn mening maar ik vind het nu wel erg persoonlijk worden tegenover mij en nogal ruw! Ik heb nooit gezegd dat abortus een reden kan zijn omdat dit kind "misschien op de vader lijkt" en ook niet omdat ik het niet alleen wil opvoeden! Ben inderdaad bang maar dat zou zeker ook geen reden zijn om een abortus door te zetten!! Ik zei ik DENK erover na! Heb nog geen abortus gedaan! Houd aub je groffe opmerkingen voor je!! Niemand weet hoe ik me voel en waarmee ik te maken heb! Ik ga niet meer reageren op deze topic want het is veranderd in een topic voor demonstranten tegen abortus, gaat niet meer over mijn situatie dus heb dan ook niet meer de behoefte om iets te melden.

Voor een aantal, bedankt voor de steun en wijze woorden! Heb er veel aangehad.

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Over dat het kind op de vader lijkt, had ik over een vriendin van mij, als reactie op crazy angel, niet op jou dus.
    Ik ken je niet dus daarover kan ik niet oordelen, ik hoop dat je de juiste keuze maakt, welke het ook mag zijn.
    Ben niet voor en niet tegen, maar vind t geheel aan je situatie liggen!
    Succes!

19. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Het kindje kan niets doen aan wispelturigheid, gun het kindje dan een fijn leven, hoe dat ook zal zijn :)

20. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Geachte dames,

Laat TS alsjeblieft een beetje in haar waarde. Ze zegt nergens dat ze definitief voor abortus gaat, dat wil haar ex. Ze heeft die vent al aan de kant gezet. Verder zegt ze dat ze nog steeds last heeft van de abortus die ze tig jaar geleden heeft laten doen, dus ze is zich ten zeerste bewust van de psychische kant van de handeling.

Ze wil het kind houden, heeft een baan, een huis, en de steun van haar familie. Ze is alleen bang voor wat haar ex zal gaan doen. Dat is logisch en begrijpelijk, dus alsjeblieft: oordeel niet zo hard.

Deel Deze Pagina