Lummiej ik vind jou ook licht denken ook wat voor gevolgen dit kan hebben voor haar kindje en haarzelf. Denkend aan altijd getouwtrek, bedreigingen, intimideren etc. Nee dat is lekker voor een kindje zeker? Ik kan me beide keuzes voorstellen, en die kan alleen TS zelf maken, in wat zij belangrijk vind voor haar en haar kindje. Ik hoop iig dat ze een beslissing neemt waar zij voor nu vrede mee heeft, en dat ze ook snel beslist want het kindje groeit wel door.
Ja, ik vind dat zij daar het recht toe heeft. En ik niet alleen, de wetgever in Nederland vindt dat ook (en dus de meerderheid van onze volksvertegenwoordiging). Voor de rest wil ik alleen maar kwijt dat ik er helemaal niet licht over denk, maar ik denk ook niet licht over het op de wereld zetten van een kind dat niet echt gewenst is, of dat anderszins in zeer ongunstige omstandigheden terecht gaat komen. Of dat hier aan de orde is, geen idee. Dat is aan TS om daarover te oordelen. Niet aan mij, niet aan jou, niet aan welke ander dan ook.
Nee oke, tuurlijk is het ook niet ideaal, maar uit het verhaal begrijp ik dat ze het zelf wel wil houden! Is het dan de oplossing om het weg te halen voor haar vriend die ze het daarna wss voor altijd zal verwijten dat ze voor hem haar kindje heeft weggehaald? Ze heeft al eens een abortus gepleegd en daar heeft ze nu nog last van En ik bedoelde mijn reactie ook meer richting mensen die er zo wispelturig over doen.
Oke, sorry "Liever Onbekend" Reactie was gewoon zo heftig om sommige reacties die sommige mensen hier geven! Veel succes met wat voor keuze je ook maakt!
@LummieJ: Ik kan me jouw reactie aan de ene kant wel voorstellen, maar ik ben het gevoel te krijgen dat jij vindt dat sommige dames hier echt denken: "Komt het je even niet uit? Doe je toch ff een abortus, ben je gelijk van al het gezeur af!" Niemand, maar dan ook niemand, denkt daar zo licht over. Dat we pro-abortus zijn, betekent niet dat we het iedereen maar aan willen praten. Iets om in het achterhoofd te houden
Daar lijkt het anders wel op. Hoe kan een mens met vlees en bloed, nu vóór het doden van een kind (in de baarmoeder) zijn. Sterker nog, vrouwen die zelf zwanger zijn, die straks wel hun kindje in hun armen kunnen houden. Weten jullie eigenlijk wel waar jullie voor zijn? Ik vind ook dat er veel te licht over word gedacht. En al helemaal in de situatie van TS: Baby met "voorbedachte rade" gemaakt. Al jaren samen met haar man. En al een kindje expres hebben verloren. En nu denkt ze erover nog maar even een kindje weg te laten halen. Iedereen die dat steunt, ronduit cru en sadistisch. En die over Engelse tekst, top. (sorry ik kon t niet laten)
Ik begrijp de twijfel totaal niet eigenlijk.. je bent verdorie 30 jaar. je bent geen puber die perongeluk zwanger is van haat 18 jarige vriendje. jullie waren er allebei bij toen je zwanger werd. hij maar zeker ook jij.. neem je verantwoordelijkheid tegenover je kind, dump die lampenkap en begin overnieuw! en nee ik denk er niet te licht over. ik ben ook met 2 kids volledig overnieuw begonnen in een woonplaats waar ik niemand kon.dat is verrekte zwaar geweest maar het was het allemaal dubbel en dwars waard. we zijn dolgelukkig en ik kan mezelf ten alle tijden recht in de spiegel aankijken en zeggen dat ik voor mijn kinderen en mezelf heb gekozen. en niet mijn leven heb laten leiden of mezelf heb laten intimideren door 1 of andere lapzwans.. mijn mening is misschien hard maar ik snap het werkelijk waar niet
Als je trouwens iets wilt weten over wat er mogelijk is ook qua jullie veiligheid e.d. stuur maar een pb. Ik ben toen verhuist op basis van huiselijk geweld. Vergeet niet, dreigen is een teken van zijn zwakte en onmacht. Als hij echt iets had willen doen dan had hij allang die kans gehad. Je hebt je eigen voordeur om dicht te trekken en je kunt een preventieve melding bij de politie maken. Hij krijgt dan een waarschuwing. Zodra hij voor de deur staat mag je dan direct 112 bellen, nog VOOR er iets aan de hand is en ze zijn er echt binnen een paar minuten. Wees slim en bel alvast het amk voor info en eventueel een aantekening over zijn gedrag. het kan enkel in je voordeel werken. Mijn ex is in therapie gegaan en is inmiddels de beste vader die mijn kinderen zich kunnen wensen. Maar ook zonder dat hadden we het prima gered. Er zijn hordes vrouwen die het alleen doen. Ook die veel jonger zijn, zonder baan en zonder huis en die komen er ook. 1 ding weet ik zeker.. zodra jij je kind vast hebt kun je je geen moment meer indenken dat die twijfel er ooit is geweest. Mijn jongste lijkt sprekend op zijn vader, echt sprekend. Hij heeft niets van mij. Maar het is (samen met mijn oudste natuurlijk) het mooiste en liefste ventje wat ik ooit gezien heb. Zij maken het allemaal waard
het doet me zeer om hier deze discussie te lezen,,maar dat ligt natuurlijk meer aan mijn omstandigheden. dus daar kun je niks mee, dat snap ik.. Toch wil ik je 1 ding meegeven. Als ik je verhaal lees, dan lees ik eigenlijk dat jij het kind wenst. Dus dat is nogal wat. Bedenk goed wat het met je doet als je ingaat op de dreigementen van je vriend. (waar ik persoonlijk geen goed woord voor over heb.. je kunt je afvragen of je een relatie wilt waarin je een bepaalde richting op gemanipuleerd wordt..)
Vind niet dat het aan jou ligt, en vind je reactie ook behoorlijk mild als ik het vergelijk met de dingen die ik denk als ik hoor dat iemand abortus zelfs maar overweegt. Ook ik begrijp niet waarom een kind ín de baarmoeder wel zonder problemen vermoord mag worden (een kloppend hartje betekent leven, een hartje laten stoppen met kloppen is moord, zo simpel is het), maar buiten de baarmoeder plotseling illegaal. Kan dan ook totaal geen respect opbrengen voor mensen die deze keuze maken. Voor je kind hoor je te vechten. Daar doe je alles voor. Wat nou 'slechte situatie'? Dan zorg je dat je kind in een andere situatie geboren wordt! Vechten, vechten, vechten. Tot je er zélf bij neervalt. Helemaal gezien TS al een keer abortus heeft laten plegen, én het feit dat dit kindje een bewuste keuze was, vind ik dit echt absurd. Ik denk hier overigens ook niet 'te licht' over. Ik heb in exact dezelfde situatie gezeten. Ik moest maar abortus plegen, want mijn ex had nog geen zin in een kind. Hij heeft met gebalde vuisten voor m'n buik gestaan, klaar om op me in te slaan. Maar nooit, echt nóóit, heb ik overwogen om naar zijn 'eis' te luisteren.
Ahum... moderators waar blijven jullie? De topicstartster heeft gemeld dat zij niet meer wenst te reageren omdat het uit de hand liep. Lijkt mij meer dan genoeg reden om dit topic te sluiten.
Als je wilt dat dit gesloten word moet je even op het uitroepteken klikken en daar melden. Vind het onzin om het zo in dit topic te melden.