Hoi meiden, ik heb een vraag namens een vriendin van mij.. ze heeft vrijdag ten horen gekregen van haar Gyn dat ze onvruchtbaar is.. (heel raar vind ze zelf want ze is pas 2 maanden bezig) maar goed ze zullen dat wel kunnen zien.. ik vind het zo sneu voor haar nu vroeg ze zich af.. als je onvruchtbaar bent.. krijg je dat ook geen vruchtbaar slijm(rekbaar slijm)? sorry als dit een stomme vraag van ons is.. Liefs!
wat voor onderzoeken heeft ze allemaal gehad? ik zou wel een sec,opinion aan vragen in een ander zhuis
Ligt er uiteraard helemaal aan wat de oorzaak van de onvruchtbaarheid is. Overigens vind ik het ook wat raar en logisch dat ze vol vragen zit! Wat hebben ze dan gevonden en zijn er geen behandelingsmogelijkheden? Waarom wordt er meteen gesproken over onvruchtbaarheid en niet van verminderde vruchtbaarheid? Ik vind het nogal een heftige diagnose en als ik haar was zou ik om meer tekst en uitleg vragen en eventueel een second opinion aanvragen.
ja dat gaat ze nu ook doen.. maar kun je dan wel vruchtbaar cervixslijm(rekbaar) hebben als je onvruchtbaar bent?
oh okeej sorry ja ze gaat zeker een s.o. aanvragen.. want ze weet niks van de oorzaak.. ze is 20 net als ik en net 2 maaden bezig maar ze werd snel doorverwezen omdat ze 1 van een tweeling is of zo.. verder weet ik het ook niet..
Goh, dat is wel heel erg als je te horen krijgt dat je onvruchtbaar bent . Heeft de gyn haar verder helemaal geen uitleg gegeven dan?? Ik hoop dat het toch meevalt.... maar om antwoord te geven op je vraag. Je baarmoederslijmvlies groeit onder invloed van oestrogeen. Tijdens je folliculaire fase stijgt je oestrogeen steeds verder waardoor je slijmvlies steeds "beter" wordt voor een mogelijke innestelling. Zolang er niks mis is met haar hormoonhuishouding, zou ik denken dat ze gewoon vruchtbaar slijm kan hebben maarja, zoals Trees al zei: het hangt af van de oorzaak van de onvruchtbaarheid.