Ik kon het geschreven hebben.. Wij ook veel financiele problemen en problemen rondom huisvesting! En ook een groot leeftijdsverschil (ik 20, hij 39)! Ik kan je niets adviseren.. ik praat er ook over.. En wellicht komt het ook door je zwangerschap.. en wil hij gewoon geen risico nemen. Ik had een plotselinge bloeding en sindsdien is het alleen nog maar minder geworden.. Nee, ik heb gewoon geen tips.. Sorry!
ik heb geen reacties gelezen. ik weet eigelijk precies hoe je man zich voelt. ik heb ook totaal geen libido. niks nothing noppes. kan rustig een jaar zonder sex. ik heb er gewoon geen zin in. te moe, pijn, of gewoonweg geen zin hebben. onze relatie lijdt er gelukkig niet onder maar er zijn wel momenten dat mn man echt flink aan zichzelf twijfelt. hij denkt vaak dat ik niet van hem hou, dat ik m niet meer aantrekkelijk vind. maar dit is verre van waar. ik hou ziels veel van mijn man. en het geen zin in sex hebben heeft in mijn geval totaaaaaaal niks met mn man te maken. ik heb er gewoon geen zin in. of hij het nou is, of het nou een vet lekkere gast is waar de meeste vrouwen flink op geilen. sex vind ik ook niet belangrijk. tja als ik 'eenmaal bezig ben' is het natuurlijk wel ehm lekker maar ik heb totaal geen drang naar sex. ook ik zou naar de dokter gaan ermee maar dit schuif ik al 3jaar op. tja geen prioriteit in mijn ogen. weet dat mn man het graag anders wilt maarja, ik kan moeilijk tegen mn zin in gaan sexen om hem blij te maken. ben al wel met de pil gestopt, schijnt dat je daardoor ook minder in sex kan hebben. maar ook dit werkt niet. succes meid. ik weet maar al te goed hoe dit voor jou moet voelen. heb regelmatig met mijn man hier goeie gesprekken over en we zijn heel open naar elkaar hierin.
Bedankt voor je reactie! Ik snap wat je bedoeld daarom "push" ik seks ook niet als hij het niet wil!Al kan ik mijn verdriet niet onderdrukken omdat dit al een hele lange tijd speeld en het niet leuk is bijna altijd te worden afgewezen. Dit doet zeer. Verder is mijn vriend ook erg onzeker maar ik kan hem beloven en mezelf dat ik niet vreemd zal gaan, want zo ben ik niet en dat wil ik niet want seks is voor mijn niet zo'n prioriteit dat ik mijn relatie op het spel ga zetten, hij is tenslotte wel de vader van ons zoontje. Ik kan me ook goed indenken hoe hij zich moet voelen! Het kan ook niet fijn zijn je zo te voelen Daarom probeer ik hem te steunen waar ik kan. Toch vind ik dit moeilijk want ik weet niet wat hij wil, hoe ik hem kan steunen omdat hij een binnenvreter is, hij praat niet en ik kan geen gedachten lezen dus het is erg moeilijk. Ik denk dat het voor mij niet eens echt om de seks gaat! Maar meer om de bevesteging dat hij me mooi vind en van me houd omdat hij heel moeilijk zijn gevoelens kan laten zien. Ook zal ik hem niet pushen naar de dokter te gaan daarom wou ik zelf eerst ook niet bellen, ik heb hem gevraagd of ik voor hem mocht bellen. Dit vond hij goed daarom denk ik dat het meer drempelvrees was voor hem, Nu eerst maar is zien hoe het gaat bij de dokter. Goed dat jij en je man/vriend er zo goed over kunnen praten! Dat maakt het al meteen lichter vind ik, zo weet je een beetje wat er in elkaars hoofd omgaat. Hoe gaat jou vriend ermee om? Hoe kan hij jou hierin helpen?
Het is waarschijnlijk niet alleen de sex inderdaad. Het is voor jou heel pijnlijk om altijd maar afgewezen te voelen. En ik denk dat je vriend hier ook wel bewust van is. Voor hem is t natuurlijk ook moeilijk om te weten dat hij jou niet 'blij' kan maken ermee. Hoe reageer jij als hij je afwijst? Boos? Gefrustreerd? Begripvol? Voor hem is jouw reactie eigenlijk best belangrijk(bij mij wel in ieder geval) als je reageert zovan: 'jezus alweer niet?!' Dan is dit voor hem ook een moment van: 'hmz sjit ik wil inderdaad weer niet' Kan zijn dat hij soms ook wel denkt 'wat is er mis met mij??? Waarom wil ik niet en kwets ik mijn partner hier elke keer weer mee' Maar omdat sex voor heb geen prioriteit is, zal hij niet snel naar oplossing of oorzaak zoeken. Hij weet waarschijnlijk heel goed dat hij je kwetst, maar omdat hij zelf weet dat het niks met jou temaken heeft, zal hij het niet zo belangrijk vinden zoals jij vind. Tuurlijk is t belangrijk, maar het zit hem minder dwars dan bij jou. Hoe mijn man ermee om gaat? Tja begin was t vaak toch wel proberen, romantisch doen. Vragen of ik zin heb of zelf aangeven dat hij zin heeft. Maar nu weet hij dat dat geen zin heeft. Hoe meer hij het er over heeft, hoe minder zin ik krijg. Het lijkt dan voor mij pushen. 'jezus begint ie nou alweer' terwijl t wel een paar weken verder kan zijn. Hij heeft het er bijna niet meer over en probeert t zelden nog. Hoe moeilijk het voor hem kan zijn, toch moeten jullie praten. Al helemaal omdat jullie relatie er onder leidt. Zeg tegen hem dat je wil praten erover. Dat je wilt begrijpen hoe hij ermee om gaat. Misschien weet hij zelf niet waarom hij nooit zin heeft. Dus kan hij het je ook niet uitleggen. Zeg ook tegen hem dat je graag bevestiging wilt hebben dat hij van je houdt. En dat je het gevoel heb dat het aan jou ligt. Waarschijnlijk wimpelt hij t gesprek af maar je moet m op een rustige en begripvolle manier vertellen dat jij er heel erg mee zit. Hoop dat je wat aan mijn verhaal heb. Succes meid!
Vergeet nog een klein, maar belangrijk ding: denk dat je moet accepteren dat dit nooit zal overgaan. Zolang jij het niet accepteert, hoe moeilijk dat ook voor je is. Zul je nooit rust hebben over dit punt. De drang dat jij wilt weten wat er is, is net zo groot als de drang dat hij het er niet over wilt hebben.
Ik heb niet heel het topic gelezen maar even mijn reactie Mijn man zou het allerminst waarderen als ik een afspraak voor hem in zou plannen, zou hij toch niet heengaan, hij moet het toch zelf willen. Daarnaast zit er al vaak een libido verschil tussen leeftijd, ik heb mannen gehad varierend tussen de 18 jaar en 38 jaar en geloof me hier zit een mega verschil in, niet zo extreem als jij verteld maar die behoefte is er vaak gewoon minder als je 42 bent of 22... Daarnaast denk ik dat je je eigenwaarde niet moet laten afhangen van iemand anders (je man dus in dit geval) het is niets persoonlijks ofzo, kijk wat je wel zou kunnen doen zijn intieme dingen zoals samen in bad douche, lekker knuffelend filmpje kijken, goed gesprek, samen gezellig eten met kaarsje aan, of een spelletje samen doen. Dan groei je op een bepaalde manier naar elkaar toe die niets met seks te maken heeft maar wel met je relatie en dan weet je dat het niet aan jou ligt of met je te maken heeft want hij is dan wel graag bij je met die andere dingen die je samen doet. Je relatie op nummer 1 en seks op nummer 101. Seks op commando vind ik zoiezo al iets achterlijks, je moet nooit geen seks hebben als je geen zin hebt (allebei niet) daarmee vererger je alleen maar wat ie nu voelt, als jij geen zin zou hebben zou jij het ook fijn vinden als hij dat serieus zou nemen en niet steeds zou proberen toch? Probeer het even om te draaien dat je het zelf zou zijn, pushen zou het toch alleen maar erger maken?
ik heb niet echt alles gelezen maar weet je zeker dat er ook niet iets anders is hier mijn verhaal.. mijn vriend *32* wilde ook haast nooit met mij naar bed.. ik ging aan mezelf twijfelen en wist het niet meer tot ik een dag goed met hem gepraat heb hij had een te lange voorhuid waardoor hij sex niet voelde na een afspraak gemaakt te hebben bij de dokter heeft hij een besnijdenis laten doen dat is nu een jaar geleden na 3 maanden na die operatie was ik zwanger. af en toe heef thij nog moeite met het stijf houden puur vanwege het feit dat hij heel erg onzeker is dat ik hem erop afwijs dat ik hem niet goed genoeg vind. en omdat hij nooit gewend is om die spier goed te traien zeg maar.. oke nu komt het allemaal een beetje raar en grappig over maar het is wel zo misschien moet je ook eens aan hem vragen of er niet echt meer is ?
@ Roozjuh In het begin reageerde ik heel begripvol en ga ik hem een knuffel en een kus, maar hoe verder in de tijd we gingen en hoe langer het duurt is mijn reactie hierop natuurlijk ook op veranderd al heb ik nooit boos gereageerd op hem, wel heb ik hem gevraagd waarom wil je niet? Want ik doe zo mijn best! Verder probeer ik met hem te praten juist omdat we er over moeten praten! Maar we komen nooit verder dan dat hij zegt ik weet niet wat het is!Het zal wel stress zijn of zijn leeftijd!Ik snap ook dat hij mij niet kan vertellen wat het is als hij niet weet wat het is. Pff vind het soms gewoon moeilijk. En inderdaad is accepteren het beste maar dat kost voor mij ook tijd, Seks is niet het aller belangrijkste voor mij in een relatie maar vind het wel belangrijk en dit wist hij voor wij samen wat kregen daarin tegen wist ik niet dat zijn libido 0,0 was. Maar ik ga het proberen te accepteren want onse relatie is verder wel goed. Het is net het punt laten zien dat hij van me houd maar verder.. Hij maakt me aan het lachen wanneer niemand anders kan, en is er ALTIJD wanneer ik hem nodig heb en is de papa van ons zoontje dus ja vechten zal ik er zeker voor,of als het niet anders kan in mijn geval accepteren. @ Isademi De afspraak inplannen wou ik ook niet doen uit mezelf want ik zelf zou het niet fijn vinden als hij dat bij mij zou doen. Daarom heb ik hem gevraagd of ik mocht bellen hierop zei hij ja graag. Toch heb ik nog niet gebeld want het voelt voor mij alsof ik hem push en dit wil ik juist niet. Inderdaad de leeftijd kan meespelen maar ik geloof niet zo dat het zijn leeftijd is. Ik heb meer het idee dat het wat anders is en kan niet plaatsen wat het is. Wel is hij vaak afgewezen door zijn ex vriendin en vaak de grond ingedouwt door haar dit speeld ook mee dat weet ik zeker! Daarom probeer ik hem juist een goed gevoel te geven over hem zelf dat er niks mis is met wat hij in bed doet. Door hem te zeggen dat ik van hem houd en dat hij speciaal voor me is en dit meen ik ook. Samen dingen doen doen we wel soms maar op dit moment door de finacieele kant moeten we echt op de centen passen en kunnen we niks buiten de deur doen dus hij blijft hier echt bij een bad samen! En spelletje doen we niet echt we zijn niet echt spelletjes mensen. Mijn relatie staat op nummer 1 dat is een feit en dat is altijd zo geweest, toch vind ik intiem met hem zijn, dus ook seks wel fijn. Maar dat betekend niet dat het op nummer 1 staat. Tegen zijn zin seks hebben doen we niet hebben we nooit gedaan want iets tegen je zin doen vooral seks vind ik ook verkeerd en zou niet mogen. Dus tegen zijn zin doen we echt niks. Steeds proberen deed ik in het begin wel maar dat allang niet meer want het werkt niet dus waarom nog tijd steken in het te proberen. Wel heb ik soms wel zoiets, ik accepteer altijd zijn gevoelens door niet meer te proberen maar daarin tegen doet hij niks om mij een beter gevoel te geven. Dus pushen heb ik nooit gedaan en zal ik dus ok niet aan beginnen! Sex op comando deden we om zwanger te worden en niet alleen omdat ik dat wou maar hij ook. @ lovepeet Problemen met stijf houden heeft hij niet,maar wel heb ik het idee dat er meer is. Maar om daar achter te komen moet hij wel praten en daar is hij niet zo goed in.
@ dikkebuik klinkt heel stom wat i nu ga zeggen maar ik ben erachter gekomen door te praten en niet face to face maar via msn ja oke het klinkt heel stom maar hij durfde er echt niet over te praten en typen gaat makkelijker... !
vervelend voor je !.. maar 1 ding wil ik zeker ook zeggen ..zeker niet je zelf lelijk vinden ! pff no way meid! als hij ergens mee zit dan is het niet de bedoeling dat jij je minder gaat voelen.. vergeet jou respect niet schat ( knuffel) en ja mischien afspraak voor hem maken? maarre je vriend is oud? ( niet dat het erg vind ) maar omdat wy prive gesprekken hadden had verwacht dat ie ook ergens in de 20 was hahaha ..
@ lovepeet Msn,, ik kan het natuurlijk altijd proberen niet geschoten is altijd mis! Bedankt voor de tip! @ Yasmina Ja mijn vriend is 20 jaar ouders als ik haha. Ik probeer me inderdaad niet minder te gaan voelen maar vind het lastig als de persoon die zegt ontzettend veel van me te houden me steeds afwijst..
@ dikke buik.. geen probleem... het praat altijd wat 'makkelijker'' wel iets on persoonlijker maja jammer dan ! misscien verteld hij het zo wel
hmm, dat is misschien per koppel verschillend. Als ik écht iets gevoeligs moet bespreken met mijn man, dan loopt dat nog wel eens op. Dan vind ik een auto altijd een beetje griezelig... Het heeft wel het voordeel dat hij er niet zo makkelijk onderuit kan komen.
Wij houden dat soort gesprekken (gevoelige gesprekken) altijd in bad samen, we gaan minimaal 2 keer per week samen en bespreken dan van alles... Maar de auto bespreken we vaak ook dingen maar dan meer over andere mensen of de zaak ofzo haha
Hmm de auto lijkt mij niet zo'n goed idee omdat mijn vriend dat meestal drukker is met foeteren op het verkeer Maar toch bedankt voor de tip natuurlijk!
Nee nog geen afspraak, ik voel me een beetje ongemakkelijk voor hem te bellen, het voelt alsof ik het push zeg maar. Plus ik denk dat ik het maar moet accepteren want zoals iemand anders hier al zij, het is niet zo'n groot probleem voor hem dus zal hij er waarschijnlijk ook niks aan doen al klinkt dit waarschijnlijk erg ego. Ik weet precies hoe je je voelt,, Ik ga het proberen te accepteren, ik heb lang genoeg gestreden voor dit en ga mezelf geen pijn meer door en aan mijn eigenwaarde werken voor zo ver als dit mogelijk is, Ook iemand anders hier zei je hebt je man/vriend niet nodig om een goed eigenwaarde te hebben? Nee dit klopt maar als je eigen vent je niet wil aanraken.. Dusss ik ga het proberen te accepteren en zien waar het schip strand, of alsnog bellen als hij mij er zelf om vraagd maar dit de kans dat dit gebeurd zal erg klein zijn.
Hier ook hetzelfde probleem. het is inderdaad erg moeilijk om ta accepteren. het grappige is wel dat ik mijn man gister vertelde over dit topic en we toen een heel goed gesprek hebben gehad. We gaan inderdaad binnenkort naar de dokter om in iedergeval te kijken of het geen lichamelijke oorzaak heeft. hij kan wel gewoon een erectie krijgen, maar wordt niet meer echt opgewonden in zijn hoofd. Ook hij verzekerd me dat het niets met mij te maken heeft, maar gewoon niet zo'n grote behoefte heeft.
tja accepteren ik kon het ook niet en heb indd doorgezet.. en er bleek idd wat uitte komen en nu .. gaat he tprima !!