Maar het zijn juist de oudere generatie waar ik me tegenwoordig aan stoor. En dan met name in het verkeer. Soms zou ik willen schreuwen: HET GAAT ER NIET OM WIE DE OUDSTE IS, MAAR WIE VAN RECHTS KOMT HOOR Echt waar, ze rijden alsof ze altijd gelijk en voorrang hebben. Of als ze op de fiets zijn :x Vanmiddag naar huis gereden. Tot 3x toe en stel oudere op de fiets naast elkaar. Een smalle weg, maar denk niet dat ze even achter elkaar zullen fietsen als je er langs moet. Nee hoor, gewoon naast elkaar blijven. En zo zijn er nog meer van die fratsen. En maar klagen over de jongere generatie. Die vind ik de laatste tijd juist over het algemeen hard vooruit gaan. Kijk wel eens op hart van nederland, het zijn juist de jongeren die goede doelen acties doen, anderen en/of dieren helpen enz enz. Nee, ik stoor me vaak aan de ouderen (en fietsers in het algemeen vaak. Stelletje wegpriaten. Volgens mij omdat ze weten dat als er wat gebeurt, de verantwoordig altijd bij de autobestuurder ligt:x) vind t niet eerlijk
Hier gisteren nog een vuile blik van 2 grijzerds. Ze kwamen van rechts, maar met haaientanden. Besloten ze om het zebrapad op te fietsen. Ik zag het gebeuren, dus ben rustig doorgereden, ze stonden echt met zo'n boos gezicht op het randje van het zebrapad. Tsja, als ze waren afgestapt en gaan lopen, was ik gestopt. Maar niet als ze doorfietsen..
Tja, het grootste probleem van de jongere generatie is volgens mij de belabberde kennis van grammatica.
dat is inderdaad erg irritant.. hihi, dat gaat ze denk ik echt nog wel problemen geven later. hihi snap nu hoe ze het bedoelde, ik bedoel het serieus. . denk dat de jeugd helemaal het probleem niet is qua sociale dingen alleen hun grammatica en taalgebruik geeft vaak problemen en vooroordelen. Ouderen denken vaak dat ze alleen op de wereld zijn, heel vervelend.
Hou er wel even rekening mee dat ouderen in het verkeer een stuk kwetsbaarder zijn! Hun reactievermogen is veel minder, snel even van een fiets springen is vaak veel moeilijker voor ze. Als jongere mag je daar best wel rekening mee houden. Rekening houden met de beperkingen van anderen vind ik belangrijker dan met je kop op de TV komen voor het een of andere goede doel of om dieren te helpen. Help liever een oudere door even wat extra op te letten als je ze in het verkeer tegenkomt. Voorrang neem je niet, dat geef je, en daarbij maakt je leeftijd niet uit.
Ik heb het gevoel dat de oudere generatie niet eens wéét hoe haaietanden werken. Hier ook constant bijna accidenten. En maar kwaad kijken. Hallo, ga dan rijlessen volgen! Of ze rijden met de fiets op de stoep, en dan slaan ze ineens zijlings de straat op. Goed voor een hartinfact op te doen. Of dan zie je oude voetgangers aan de rand van de weg staan, zonder zebrapad. Ze kijken, jij vertraagd. Ze blijven staan. Dus je rijd door. En dan twee meter voor je auto steken ze alsnog over. Ja hoor, mijn remafstand kan dat aan :x Of nog erger, bejaarden die op de stoeprand staan te kijken naar het verkeer. Ze willen niet oversteken hoor! Ze kijken alleen maar. Dus als je vertraagd krijg je de super boze blik en teken van 'rij nu door!' Aargh! Ga daar dan niet staan kijken!! Zo, dat lucht op
Als je reactievermogen minder is, moet je daar zélf ook rekening mee houden. Achter autos aanplakken, borden negeren, oversteken waar je maar zin in hebt... valt daar heus niet onder hoor. Ik wil heus rekening houden met de zwakke weggebruiker, maar dan moeten ze het niet zélf extra gevaarlijk maken.
Ik maak ook regelmatig mee dat zo'n rollatorbestuurder net 'toevallig' de weg blokkeert voor me. Tussen aanhalingstekens, want het is me net iets te vaak gebeurd om het écht toevallig te kunnen noemen. En inderdaad best asociaal. Als ze zien dat je met een zeurende peuter bij de supermarkt staat eisen dat ze voorrang krijgen, e.d. Die mensen hebben toch sowieso alle tijd van de wereld? Waarom dan altijd eisen dat zij voorrang krijgen e.d.?
Maar echt, dit is even voor TO...denk eerst even na voor je een titel bij een bericht schrijft. Jij ergert je aan weggebruikers...ik erger me aan knoerten van spellings- en grammaticafouten in titels van berichten. Het woord 'jeugd' is niet onzijdig, en kan dus nooit het lidwoord 'het' voor zich hebben... Staat zo onverzorgd, vind ik.
hoi loes1980 ik zie t ook dagelijks als ik met de honden en kids ga wandelen,niet meer normaal. Maar t ergste vindt ik ze rijden elke keer gewoon door als wij bij zebrapad staan,ik wordt er doodsbenauwd van. Soms oudere mensen ,maar meestal moeders met zelf kleine kinderen dat snap ik niet,ik schud telkens mijn hoofd naar ze,maar dat boeit ze schijnbaar niet zolang hun kinderen niks gebeurd. Een paar weken geleden was joshua met de bladeren t spelen in bos,komt er een oude vrouw en zei dat mocht niet,ik zo er zijn wel ergere dingen in t leven om je zorgen voor te maken. Ze keek pissig maar zei niks meer,daar wordt je toch ook moe van. groetjes
Ik ken heel wat (hoog)bejaarden in mijn omgeving. En dan ben je zo dankbaar dat ze er nog op uit kunnen, dat ze nog aan het dagelijks leven kunnen mee doen. Ja, en dan zijn ze soms wat langzamer, en dan zijn ze soms wat gedesorienteerd, en dan reageren ze trager (wat ze zelf meestal niet doorhebben). Is het dan echt zo moeilijkom met je jonge benen en je jonge hersens daar rekening mee te houden? Is respect voor ouderen echt zo moeilijk? Moeten er dan echt zulke denigrerende opmerkingen over ze gemaakt worden? Ik spreek je nog wel eens over een jaar of vijftig, kijken hoe je je dan zelf in het verkeer beweegt...
en als je dan toch de puritein wilt uithangen... spelfouten ipv spellingsfouten (nee, het is niet fout maar wel ongeveer net zo truttig / flauw ) Ik kan me ook ontzettend storen aan de oudere medemens.. ze kunnen inderdaad doen alsof de weg van hen is of de Albert Heijn op vrijdagmiddag 18:-00 of zaterdag... (even bijpraten met de caissière AAAAH) Naast elkaar rijden op een plek waar dit het niet toelaat of maar voorrang nemen heeft niets te maken met 'zwakte' of rekening houden. Het is gewoon onverantwoord.
Asociaal gedrag is van alle leeftijden hoor. In het verkeer, in de winkel. Wel eens van achteren tegen je benen aangereden door zo'n pushende moeder met een buggy? Die denken ook vaak dat ze hun kinderwagen als stormram kunnen gebruiken om overal tussendoor te komen en om voor te piepen...
Tuurlijk zal het onder alle leeftijden voorkomen maar wel raar dan dat sommigen dit met bejaarden extra veel meemaken. Heb je wel eens mensen meegemaakt die pas beginnen met dementeren? O.a dit gedrag is daar een kenmerk van.
Begin daar een topic over.. hier ging het even om een ergenis te uiten over ouderen... stap af en toe eens van je docentenstoeltje af.. het is echt een beroepsdeformatie.. een openbaar forum mag hier voor prima gebruikt worden