Ik heb sinds 1 week elke avond "last" van harde buiken met voorweeën... weet ik de dag daarna te vertellen omdat ik op het moment zelf elke keer denk dat het echte weeën zijn, met als gevolg dat ik me helemaal op een naderende bevalling instel en amper slaap... Ik ben het nu een beetje zat aan het worden! Niet zozeer dat mijn kleine per se nu geboren moet worden, maar ik word voor mijn gevoel een beetje in de maling genomen door mijn lichaam . Wat zijn nou de kenmerken van echte weeën? Behalve dat ze komen en gaan en regelmatig terugkomen (want dat doen mijn voorweeën ook ).
als je een wee hebt weetje het gewoon. ik liep 3 weken met voor weeën en toen de echt begonnen wist ik het gelijk.
Hi Nadia, Lastig he die voorweeen? Kan me voorstellen dat je daardoor even niet meer weet wat je lichaam nou bedoeld... Maar ik kan niets anders zeggen als de anderen al gedaan heb... je weet het gewoon wanneer het echt is...
Nou,daar ben ik het niet helemaal mee eens hoor. Ik dacht dat ik oefenweeën had, maar dat bleken achteraf hele echte te zijn die al 8 cm ontsluiting hadden veroorzaakt, toen ik toch maar eens de vk ging bellen. Heb een tijdje terug veel last van voorweeën gehad en toen was ik steeds bang dat het begonnen zou zijn, maar dat was gelukkig niet zo. Ik zou dus echt het verschil tussen een voorwee en een echte wee nog steeds niet weten. Als het niet meer overgaat en steeds erger wordt, zullen het wel echte zijn...... Schijnt dat voorweeën ook verdwijnen als je onder de douche gaat en echte weeën worden daar alleen maar sterkter van.
ook ik ben het daar neit helemaal mee eens..ik heb 3 weken met voorweeen gelopen en op de dag da tik ben bevallen moest ik voor controle komen kwam ik daar had ik 8,5 bijna 9cm ontsluiting...dus als een gek naar boven en binnen het half uur was de kleine er al..zelfs mn man was te laat.. dus niet altijd je weet wanneer het echt begonnen is..
Mmm... lastig dus. Wat ik het meest verwarrend vind is dat ik elke keer toch weer nieuwe dingen lijk te voelen... de ene keer is het puur menstruatiepijn in onderbuik en onderrug, de andere keer zijn het echt steken en een andere keer is de pijn over heel mijn buik. Maar goed, het blijft elke nacht terugkomen, maar ik hou het wel in de gaten voor als het erger wordt... heb afgelopen nacht in ieder geval heerlijk kunnen slapen en daar was ik echt even aan toe!
ik heb al een kindje gebaard en toch dat ik dat mijn tweede kwam terwijl het ook maar voorweeen waren.... Die van mij waren dus ook heel heftig en kwamen om de 5 minuten, maar waren niet te vergelijken met de weeenstorm bij de eerste. Toch dacht ik, misschien is dit het wel en wordt dit gewoon een normale bevalling ipv een stortbevalling.. Maar helaas! 3 weken voorweeen verder en toen begon het echte werk..... en toen had ik ook meteen weer zoiets van oja! zo'n PIJN deed het! en deze was vanaf de eerste wee binnen een uur op de wereld...
en idd van de douche is waar! bij mij wel tenminste! want in die 3 weken voorweeen heb ik wel 3 a 4 keer per dag in de douche gestaan om te ontspannen maar ze zakten toen altijd weer weg.. en toen het echt was ging ik ook douchen en moest ik er binnen 5 minuten weer uit omdat het te heftig was en ik alleen nog maar kon kruipen
Volgens mij is soms het enige verschil dat ze door blijven zetten... misschien een stomme opmerking, maar ik had bijvoorbeeld de zaterdagnacht echte weeen die flink pijn deden, regelmatig waren dus de hele nacht aanhielden maar de zondagochtend stopte het toch.... Gelukkig begon het de zondagavond weer en toen zette het wel door (helaas werd Thijmen pas de volgende avond om half 10 geboren...). Je zou ook even langs de vk kunnen gaan om te kijken of er al iets gebeurd is. Hoop voor je dat er snel iets gebeurd
Ik was tijdens mijn weeën aan het lezen. Een column in een blad of zo... op een gegeven moment ging dat niet meer en kon ik niet eens meer het stukje uit lezen. Ik heb ook 5 weken met voorweeën gelopen en vertrouwde er niet meer op dat ik een echte wee en een voorwee uit elkaar kon houden... tot ik een echte wee kreeg. Het is dus meestal heel anders qua gevoel, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen
Hoi Nadia, We lopen gelijk grappig! Ik heb ook als sinds een paar weken voorweeen en menstruatieachtige krampen, zoals je maandstonden als deze komen. Maar ik geloof dat wanneer je een wee krijgt je deze echt wel kunt onderscheiden. Spannend.
Ik ben geen expert want ik heb er nog maar eentje op de wereld gezet. Maar het verschil tussen voorweeën (die ik overigens maar één dagje gehad heb na het strippen) en echte weeën was bij mij dat ik de voorweeën op kon vangen als ik heel stilletjes in bed lag en goed mee ademde, terwijl ik bij de echte weeën al na 1x m'n bed uit was omdat ik niet meer stil kon liggen (en ik wilde niet dat m'n man al wakker werd).
ook ik ben het er niet mee eens dat je wel weet wanneer het echtte weeën zijn. Ik liep 4 weken met harde buiken en voorweeën en die bewustte dag weer alleen ze bleven om de 2 min. komen maar hoeveelheid pijn (lees bijna pijnloos) was echt precies hetzelfde als de voorweeën. Waaraan ik het wist dat het weeën waren was door de douche test klinkt raar maar is echt waar!
ik heb ook heel veel voor weeen gehad (oefen weeen) maar toen het echt begon de eerste echte wee kwam de vk vrij snel en bleek ik ook al bijna 7 cm te hebben. volgens mij zeggen ze ook als je veel voor weeen heb dat dat alleen maar goed kan zijn... en van mij mag ik dit de volgende keer wel weer krijgen...succes
Ik heb me erbij neergelegd dat het nog weken kan duren en dat een voorwee niets zegt over een naderende bevalling... dat geeft rust . Het is zo te lezen bij iedereen verschillend, de ene ervaart een wee als heel pijnlijk en bij de ander valt het weer mee... ik ben heel benieuwd!
Ik had vanaf 26 weken heftige harde buiken die af en toe regelmatig waren. Toen mij vliezen waren gebroken kreeg ik al snel weeen. Deze voelen toch echt anders dan harde buiken. Veel krachtiger en voelen anders pijnlijk dan harde buiken.
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik herkende me weeën meteen (vooral bij de 2e) Was idd soort menstruatiekramp maar dan met een piek erin.. dus voelde het aankomen, dan bereikte het een hoogtepunt/piek qua pijn (dat je dus echt niet meer kan praten en alleen ff de pijn kan wegzuchten) en dan nam het weer af. Ik heb bij onze 2e dochter ook zo gerommeld met (voor) weeën was op de dag van mijn bevalling in de middag nog bij de VK praktijk en de (niet favo) VK zei toen dat het alleen aan het rommelen was en onze kleine zou echt nog niet komen! Nou mooi dat nog geen 4 uur later haar collega (WEL mijn favo) vk mocht komen omdat ons meisje eraan kwam! Dus ja... is voor iedereen verschillend.. Maar je hebt een zekerheid... zal niet lang meer duren (ik weet het erg flauw)
hoi ik ben dan bevallen van 2 kindjes en voor weeen en echte weeen heb je echt wel door het wordt heftiger en doen echt zeer dat heb ik bij me eerste gehad bij de 2 de had ik niet zoveel pijn aleen wat kramp maar ze werden wel wat heftiger maar je merkt het verschil echt wel geloof me
ik voelde eerst niets. 3.00 Toen braken de vliezen. 3.05 ik kreeg eerst een soort zwaar en langdurend menstruatiegevoel. dat ebte steeds weg. het kwam steeds weer terug. Het werd steeds zwaarder 3.30 het bleef steeds terugkomen en steeds heftiger dat het echt pijn begon te doen. Ik had nog steeds niet door het de echte weeen waren. ik gaf steeds aan wanneer het zeurende gevoel terugkwam, aan de verpleegkundige. (de CTGscan gaf niets aan) op een gegeven moment (4.45) zei ze tegen de echoscopiste, ja het is nu om de 2 minuten en ze heeft 4 cm ontsluiting (had er al 2, daarvoor lag ik opgenomen) toen pas wist ik dat het echte weeen waren. oeps.. meteen werd ik naar de verloskamer gereden en daar begon het pas echt. Je merkt het echt wel dat je met de bevalling bezig bent. je kunt je nergens op concentreren behalve op de weeen. Goed meepuffen dan gaat het het makkelijkste. het zijn net golven. in het midden van de wee is het het heftigst. Als ze wegzijn dan kun je gewoon praten enzo. Dan moet je ook gaan uitrusten en krachten opdoen voor de volgende. op een bepaald moment voelt het of je moet poepen en dat zijn de persweeen. je mag pas persen als de vk het zegt. Ik vond het persen wel prettig eigenlijk. 5.50 bevallen succes met de bevalling.