Pff, ik zou willen dat die van mij zo kon eten Die van mij eet het liefst gewoon niet. Die eet in het weekend vaak alleen maar een paar koekjes op een dag en laat verder alles staan. En maar klagen altijd dat hij het koud heeft en moe is -_-
Wauw wat een hoop eten! Hihi. *sorry kan het niet laten* maar nu snap ik de inhoud van jou voorraadkast waarvan je een hele tijd geleden een foto hebt geplaatst
dat is hoe ik hier mijn frustratie verwoord, zo zeg ik het niet tegen hem. ik zeg hem ook dat ik graag wil dat hij gezond is en dat we lang voor onze zoon kunnen zorgen. maargoed
miss mac, ik snap het wel. Jouw man zijn lijf is verslaafd aam suikers! Daarom krijgt hij steeds meer honger. Mijn man deed ook gerust zo, veel snoepen en ook mager! Nu is hij drastisch geminderd met suikers, eet hij minder snoep en meer brood met beleg en hij heeft minder vreet trek. En hij blijft beter op goed gewicht! Voelt zich beter.
Ik dacht dat die van mij veel at, maar wat ik hier lees is vele malen erger! Die van mij neemt vier boterhammen met beleg mee naar zijn werk met twee stuks fruit. Op het werk drinkt hij wel veel koffie en ontbijt nooit doordeweeks. Maar als hij thuis komt voordat we gaan eten, dan gaat hij gewoon los beleg opeten zoals plakjes grillworst of pepernoten. Na het avondeten weer aan de koffie en hij drinkt ook per avond een hele fles spa orange leeg. Op donderdag tot en met zondagavond drinkt hij er ook nog drie biertjes bij en per avond een zak chips of borrelnootjes. En iedere avond gaan er zeker nog vier boterhammen met beleg doorheen. Dat met die gehaktballen herken ik wel. Ik maak altijd vijf ballen, dat kan dus met twee personen voor twee keer eten. Bij het avondeten eet ik er 1 en manlief er 2, maar de volgende ochtend is wel altijd de pan leeg...
Ja, ik snap wel dat als je s' avonds laat zoveel brood ed eet, dat je dan s'ochtends geen trek in ontbijt hebt!!! Logisch toch? Dat deed die van mij ook voordat we kinderen hadden. Langzaam is hij gaan leren ontbijten, want hij zag dat zijn zoon anders ook geen ontbijt at! Nu snoept hij daardoor ook een stuk minder! En de liters cola/aa zijn ook grotendeels vervangen door water, gzd. Voorheen ging er geloof ik 2 liter cola per dag doorheen, 2x avondeten en de snoep/chipskast leeg. Voor mijzelf hielp het inderdaad om meer rauwkost als beleg te eten, en meer fruit en rauwkost(snoeptomaatjes etc)/groente en stevig brood en veel meer water te drinken (Van vezels krijg je een vol gevoel). Zo ben ik zelf van de suikerverslaving afgekomen. Van suiker krijg je namelijk trek! En van te weinig drinken ook, dorst wordt vaak verward met honger!!! Misschien kan je beginnen met meer water aan te bieden (wij hebben altijd een kan water op tafel staan, de kinderen drinken het ook graag) en minder ander suikerdrankjes in huis te halen? En daarnaast meer rauwkost en fruit in je koelkast te leggen dan worst/kaas? Ik heb mijn vriend één keer uitgelegd hoeveel suiker er in een aa zit, daar schrok hij toch wel van! Wees geduldig en probeer rustig aan nieuwe gewoontes erin te krijgen. Mensen pakken vaak wat voor handen is; als je tijdens het koken een bak rauwkost met een lekker (halfvol/yoghurt) sausje hebt klaar staan zal hij dat ook gewoon pakken. Waar mijn kinderen ook dol op zijn: avocadodip met plakjes komkommer (ipv tortillachips) zonder dat we het doorhebben eten we een hele komkommer op! Kortom ga op zoek naar lekkere en gezonde alternatieven en zorg dat ze binnen handbereik liggen ( en leg de koekjes en chips bij wijze van in de garage of op zolder)
Ik weet dat ik hier standaard avondeten mag maken voor 3 à 4 personen. Maar ik kook en ik hou het meestal wel gezond. Desserts komen er hier alleen met feestjes op tafel. Naar 't werk neemt ie 6 à 8 boterhammen mee met wisselend beleg. En een appel en een wortel. Tussendoor vooral water en koffie. Veel koffie. Maar wel zonder suiker en met maar een beetje melk. De nootjes vliegen er hier wel door 's avonds. Tesamen met een glas of 3 à 4 rode wijn (als ie wil, laat ie ze staan - hij heeft die "test" al meermaals gedaan). En af en toe krijgt ie het ook en dan wil ie persé om 4 uur - als ie thuiskomt van 't werk - een hamburger hebben. Of dan gaat ie croques maken ofzo ... Af en toe rem ik hem wat af en op is op. Maar uiteindelijk ben ik zijn babysit niet. Ontbijt interesseert hem alleen op vakantie. En dan moet het vooral "veel" en lekker zijn. Maar normaal gezien houdt hij het bij koffie (maar dan wel in een XL-tas).
o wauw Ik wil niet rot doen...maar een hartprobleem kan op de loer liggen als hij zo door blijft eten. Mijn vader had een acute dichtslibbing van zijn aderen op zijn 40e. Helaas niet overleefd. Ik vind dat je zeker hier wel iets mee moet doen. Hij heeft verantwoordelijkheden naar jou en de kinderen.
Ow wauw wat een hoeveelheden zeg. Ik dacht dat mij. Vent veel at. Ging gisteren nog uit mn pan omdat ik ineens een half pak vissticks kwijt was.... Maar voor alle dames hier met mannen die zo veel eten. Hou het wel in de gaten hoor! Vriendin van mij heeft ook zo een type. Dat ging heel lang goed en toen niet meer. Door de jaren heen kwam hij steeds meer aan. Ondertussen weegt haar man rond de 180 kilo en doet bijna niks meer. Ze overweegt nu zelf s een scheiding omdat hij bijna niks anders anders doet als op de bank hangen en eten ( werkloos ook).
Dames, wat kunnen jullie mannen eten zeg!!! Ik dacht dat mijn vriend veel at! Nouuu ik laat hem dit topic maar niet lezen dat brengt hem nog op ideeën strakjes hihi! Kunnen jullie niet afspreken als hij een Bep aantal kilo kwijt is dat jullie dan een weekendje weg gaan of iets wat je man heel graag nog wil doen, dat jullie dat dan doen? (Rare zin i know haha) Je bespaard geld van het eten en kan daar dan weer wat leuks voor doen... Niet zo uitleggen hoor anders is het niet meer speciaal !
Wow wat kunnen sommige mannen inderdaad eten! Ik haal hier eigenlijk gewoon niet veel in huis, dat is voor ons allebei beter! Frisdrank bijvoorbeeld hebben we gewoon (haast) nooit want dat gaat gewoon gedachteloos bij hem naar binnen terwijl hij anders gewoon water zou drinken. Hij haalt soms wel wat zelf maar meestal heeft hij daar geen zin in.
En dan vond ik het al erg dat mijn man na het avondeten nog een zak chips wilt eten.... Zal vanaf nu niet meer daarover zeuren.. Het kan dus nog veel erger haha
Doe mij een paar van die lintwormen alsjeblieft . Hier gelukkig meestal geen enorme eter, maar nu er een oliebollenkraam zowat naast onze deur geparkeerd staat eet hij wel met gemak 3 a 4 oliebollen per dag. Niet zo fijn voor mij, want ik vind ze ook erg lekker, maar als ik dit zou doen, zou ik nog voor het eind van het jaar 10 kilo aankomen.
Wauw sommige mannen eten echt veel. Het is niet dat je man mager is dat hij ook gezond is he. Verslaving aan suikers, hoge bloeddruk, hoog cholestrolgehalte, aderdichtslibbing....daarvoor hoeft iemand niet dik te zijn. @missmac, eet je man dan helemaal geen fruit etc?