mijn vriend maakt zich zorgen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Makkie, 18 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik heb PCO en zijn allemaal onderzoeken gedaan bij mij. Ook mijn vriend moest vorige week zijn zwemmers inleveren. Hij is sindsdien stil en anders. Gister kwam het eruit….. hij maakt zich zorgen over de uitslag. Hij leeft verder prima, zo nu en dan een biertje, maar echt niet vaak. Ook eten we gezond en sport hij elke week. Maar hij heeft wel altijd, best veel, gerookt. Hij is nu bang dat zijn zaad slecht zal zijn. Hier heeft ie nooit eerder aan hoeven te denken, maar nu we de MMM in zijn gegaan, komt het allemaal wat dichterbij. Ik zie het niet somber in, ik heb vertrouwen dat het goed zit en komt. Maar wat zijn jullie ervaringen hiermee? Moet hij zich zorgen maken, omdat ie jaren (is nu gestopt) heeft gerookt? We weten allebei dat dat natuurlijk niet ten goede komt van het zaad....

Makkie xx

2. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Kan me voorstellen dat hij zich zorgen maakt, mijn vriend deed dat niet maar had bij de 1e test alleen maar dood zaad. Later bleek het mee te vallen want iedere test is anders, later had hij 2 miljoen levende cellen, soms 0.7 miljoen...maar dat is nog genoeg voor icsi hoor. Wij gaan in september voor icsi, maar goed 1 zaadtest hoeft niet heel veel te zeggen, valt het tegen dan test hij toch gewoon over een tijdje weer, je kunt er namelijk echt geen peil op trekken. Het wisselt per keer. Succes!

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi

ZIjn levenswijze hoeft helemaal niks te zeggen over het zaad. Mijn man rookt niet, nooit gedaan, drinkt heel af en toe een biertje en leeft gezond, toch heeft hij minder zaadkwaliteit.
    Mijn zwager daar in tegen rookt als een ketter, al vanaf zijn 15de heeft in zijn jonge jaren (hahahah nu pas 30 hoor) flink geblowt en gedronken, en die schoot bij mijn zus al in de 3de ronde raak.
    misschien neemt dat wat onzekerheid weg?

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hoi, kan me voorstellen hoor dat je onzeker bent.
    bij mijn vriend was het zaad ook niet goed, had maar 1 miljoen zaadjes ipv 20 miljoen wat normaal is.
    maar dat zegt ook niet alles , de ene week zegt de gyn van het gaat jullie niet lukken ivm de weinig zaadjes en zou het ivf gaan worden en een week later had ik een posi test , maar ja met mij was ook verders niks aan de hand.
    en met jou pco en als zijn zaadjes wel goed zijn gaat het jullie ook vast wel lukken.
    ff door bijten ik weet het is moeilijk want ik heb er ook 18 maanden over gedaan om zwanger te raken

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

Bedankt voor jullie opbeurende verhalen. Zal het mijn vriend laten lezen, misschien dat ie dan wat minder somber wordt....

Super Sonja dat je zwanger bent geworden, ondanks het minder goede zaad van je partner! Echt top! Geniet ervan!

En Stienke veeeel succes met de ICSI behandeling en Natasja met de IUI! Hoop dat jullie ook snel positief testen!

Makkie xx

6. pattie007

pattie007 Actief lid

31 mei 2006
    201
    0
    0
    Gelderland
    Ook mijn hubbie was erg gespannen voor de uitslag. Hij rookt nog steeds en was best bang dat ook hij een probleem zou kunnen hebben, maar bij hem was het allemaal boven gemiddeld.
    Nu hopen op een bevrucht eitje hahaha

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

Goed zeg! Fijn hoor! Dus het kan idd alle kanten op! Tis idd niet goed als je rookt (voor jezelf en het zaad) maar het hoeft er dus niet slechter van te worden! Dit geeft hoop hoor! Veel succes verder!

8. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    mijn man rookt ook en zijn uitslag was...superzaad!
    en tata kijk het resultaat ;)

Deel Deze Pagina