haha precies maury doet overdag als papa werken is heel erg gek en papa ziet dat dan niet en denkt dan savonds wat een gek hier haha. maar wilde het toch even voor zijn gevoel vragen xD
Toch wordt het down syndroom niet bij elk kind direct ontdekt. Een aantal jaren terug was er op een forum waar ik wel eens las een kindje waarbij ze pas met 4 maanden erachter kwamen dat hij het down syndroom had. Ik had er eerder al aan gedacht (profielfoto die ze had), maar eerlijk gezegd heb ik wel meer baby's gezien die qua uiterlijk wat down syndroom trekjes hadden, maar het dus niet hadden.
Down kan zelfs later dan 4 maanden worden ontdekt. Wel wordt het vaak voor het 1e jaar ontdekt. Niet elk kind met Down heeft duidelijke uiterlijke kenmerken! Het is wel heel zeldzaam dat het zo laat vastgesteld wordt.
japrecies ma ik kom vaak bij de KA en anders ahd zei t ook wel gezien en ik verwacht het ook niet en vaak is het mama gevoel toch goed ;D
ze kan het idd niet meer worden .. mn tante vertelde vorige week wel tegen me over een vriendin waar ze iets zag aan dr kindje, maar de ouders hadden zelf niks door en ze durfde ook niks te zeggen want ze dacht dadelijk is er niks en krijg ik de volle laag.. na een jaar ofzo vroeg de moeder aan mn tante zie je iets aan haar?? en toen heeft mn tante eerlijk gezegd dat ze vanaf begin al iets dacht te zien maar het niet durfde te zeggen bang dat ze haar zou kwetsen of boos zou worden... en toen bleek idd dat ze downsyndroom had .... dus ik denk neit dat die vlieger altijd op gaat dat je het meteen ziet... lijkt me best moeilijk als je zoiets vermoed maar zou net als mijn tante bang zijn om het te zeggen omdat je je ook kunt vergissen en dan komt het natuurlijk erg lullig over ...