Hallo allemaal, Ben gisteren voor een termijnbepaling naar de gyn. geweest. Op de echo was een vruchtzak te zien en na lang zoeken een dooierzak, maar geen vruchtje. Volgens de berekening (eerste dag, laatste menstruatie: 3 juli) zou ik zo'n 6 weken zijn. Natuurlijk ben je dan officieel nog maar 4 weken zwanger, maar ik had eerlijk gezegd toch wel verwacht dat er meer te zien was (met name een klein vruchtje). Moet 30 augustus weer terugkomen voor 2e echo. Ook is mijn HCG geprikt en dit moet met 10 dagen weer. Weer 2 weken spanning dus. De gyn. zegt wel dat ik mij nog geen zorgen hoef te maken, een dooierzak is (meestal) een teken dat er ook een vruchtje is/komt. Hij heeft makkelijk praten over geen zorgen maken! Wie oh wie herkent bovenstaande bevindingen bij zo'n vroege echo en hoe is het afgelopen? Dan nog een vraagje. Tijdens de echo is ook gebleken dat ik een cyste van 6 cm doorsnee in mijn baarmoeder heb zitten. Als de zwangerschap verder goed verloopt en hij gaat niet uit zichzelf weg, dan moet ie met 18-20 wkn zwangerschap operatief verwijderd worden. Heeft iemand daar ook ervaring mee of kan mij vertellen hoe zoiets in zijn werk gaat? Sta open voor alle vragen en suggesties. Misschien hebben jullie wel gelezen dat ik zeer onverwachts zwanger ben geworden en dat we eerst niet zeker wisten wat we ermee aan moesten, maar nu we er voor 100 % voor gaan zou ik het vreselijk vinden als het nu verkeerd zou gaan. Ik hoor graag van jullie.
Waarom halen ze die cyste niet na de zwangerschap weg? Is íe zo groot dat het kwaad kan bij het groeien van het kindje?
De eertse echo was bij ons ook niks te zien dan alleen een dooierzakje. na 4 weken mochten we terug komen en daar zat opeens een heel klein mensje met een goed kloppend hartje.
heb je een inwendige echo gehad? Want toen ik een termijn echo heb gehad, ik was toen 7 weken, was er uitwendig ook weinig te zien terwijl er inwendig een heel mooi kindje te voorschijn kwam.
Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties. Hier een paar antwoorden op jullie vragen: De cyste kan helaas niet blijven zitten. De cyste zit namelijk links bij "de uitgang" om het zo maar even te noemen. Cru gezegd kan het kindje er bij de bevalling niet langs. Tevens komt het kindje in de verdrukking als ze hem laten zitten. Nu snap ik ook waarom ik al tijden buikpijn heb. En ik heb inderdaad een inwendige echo gehad, omdat het uitwendig nog niet kon omdat ik nog maar zo kort zwanger ben. Ben blij trouwens om te horen dat jou Fleur ook zo was dat je bij jouw ook eerst niks zag en na een paar weken wel, stelt me wel weer wat gerust. De gyn zei dat dus ook, maar hij ga natuurlijk geen garantie. Soms is veel lezen op het internet niet altijd goed voor je gemoedsrust, kom veel verhalen tegen met een tragisch einde. Klinkt misschien raar, maar ben de hele dag al wat huilerig (zullen de hormonen wel zijn) en weet met mijzelf eigenlijk geen raad en wou dat het vandaag over 2 weken was. Dan krijg ik overig weer een inwendige echo, zodat alles beter te zien is. Groetjes Natasja
je kunt inderdaad soms maar beter niet teveel op internet rondspitten hoor...ik weet uit ervaring (bloedverlies) dat je je daardoor behoorlijk gek kunt laten maken...iedereen is toch anders.
je hoort bij best veel mensen dat bij een vroege echo zoals bij jou er zo weinig te zien is, waardoor ze later moeten terug komen. vaak blijkt er dan een mooi vruchtje te zien te zijn. en ik ben het ermee eens dat op internet zoeken niet goed is, heb dat zelf helaas ook gedaan en me daardoor vaak veel onnodige zorgen zitten maken.
Meid,ik had precies hetzelfde ik was toen al 6 weken en 4 dagen en alleen een vruchtzak met een dooierzakje te zien. 2 weken later moest ik terugkomen voor de echo, wat zat ik in de zenuwen zeg. Maar er was toen een vruchtje te zien en ondertussen ben ik al ruim 21 weken ver.
Je moet je ook wel bedenken dat het vruchtje nog maar een paar mm behoort te zijn dan. Ik had met 5w6d een inwendige echo en eigenlijk was er alleen maar een knipperlichtje te zien en een iniminirondje wat het dooierzakje was. Bij mij was het toen alles bij elkaar (incl. dooierzakje dus) 3mm. Ok bij mij klopte het hartje al wel snel, maar dat hoeft niet bij iedereen te zijn.
Bedankt voor jullie lieve reacties. Doet mij goed. De zenuwen blijven wel natuurlijk, die zullen ook niet eerder weg zijn dan dat 30 augustus blijkt dat alles goed is. Mijn man stond gisteravond op het punt de computer af te koppelen, die werd helemaal gek van mij. Inderdaad maak je jezelf gek door alle verhalen op internet. Nou ik ga toch proberen te genieten van deze 2 weken en laat jullie de afloop weten. Ondertussen groeit mijn buikje wel hoor. Ik kan mijn favoriete broek al haast niet meer dicht krijgen. Beetje vroeg nog voor zwangerschapskleding volgens mij, maar ik denk dat ik daar niet onderuit kan of ik moet met de knoop los lopen, da's ook zo'n raar gezicht. Groetjes Natasja
Ha Naja, Ik lees net je verhaal Ik ben net zo ver als jij en ik ga morgen naar de vk voor een echo. Ik heb steeds bruin bloedverlies vandaar dat ik me zorgen maak. Mijn positieve test kwam pas na 12 dagen dus de kans dat de innesteling later was dan normaal is erg groot. De vk zei ook al tegen mij dat er misschien nog niks te zien is. Jij hebt wel positieve antwoorden op jouw vraag dus daar kan ik me dan ook aan vasthouden mocht er niks te zien zijn! Sterkte met de komende weken, wachten is zo slopend je komt tot niks en je t is moeilijk om er niet aan te denken he? Tenminste zo is het bij mij.. Sterkte ermee!
Wij kregen ook met 6 weken een echo en daar was ook niks op te zien. Dan alleen maar en leeg vruchtzakje. Ze begonnen bij mijn gelijk over miskraam noem maar op dat ik medicijnen moest gaan slikken zodat het wel een miskraam zou worden. Ik moest een week later terug komen en toen zat er opeens wel een klein hummeltje met een kloppend hartje. Nou kijk eens wat er uit komt nog 3 weken te gaan
Hai! Ik had echo vandaag met 7 wk en 1 dag en daar was een zwangerschapsring op te zien meer nog niet. De vk zegt ervan uit te gaan dat ik gewoon zwanger ben en dat de het vruchtje er nog in komt. De innesteling zal wat later zijn geweest, wat wel kan kloppen want ik had pas een positieve test met 12 dagen overtijd. Ik ben dus eigenlijk minder ver. Nu 2 weken wachten op de volgende echo. Ik ging omdat ik steeds bloedverlies had, de baarmoeder is gesloten en daar komt t bloed niet uit dat kwam van de baarmoedermond die is gevoelig. Ik moest me geen zorgen maken.. oke dan.. nou ja wel iets gerustgesteld dus! We houden t spannend!!
Hoi, Die twee weken wachten is een hel! Ik weet wat je bedoelt. Mijn vorige twee zwangerschappen was het ook zo. Alleen waren er wel vruchtjes, maar te klein. Dat zijn bijna de heftigste weken van mijn leven geweest. Ik wens je Heel Veel succes, probeer leuke dingen te toen en je gedachten ergens anders te krijgen door lekker onder de mensen te zijn! Succes! Groetjes Jessica
Hoi Bij de eerste echo van marki was ook helemaal nisk te zien ja een heel klein zwart vlekje en 2 weken later zagen we een klein mensje. en helaas wachten duurt heel erg lang dan
Hoi Suus72, Inderdaad allemaal erg spannend, vooral met het bloedverlies, kan mij voorstellen dat je daar ook erg onzeker van wordt. Ik hoop dat je net als ik toch wel wat gerustgesteld bent door alle reacties die ik op mijn onderwerp heb gekregen en ik wens je natuurlijk ook veel sterkte de komende 2 weken. Het afwachten blijft moeilijk, maar alle beetjes helpen. Ik kan ondertussen nog steeds niet wachten tot volgende week woensdag. Gelukkig moet ik gewoon werken en dat geeft wat afleiding. En dinsdagavond (de avond voor de echto) gaan we lekker even met zijn tweetje naar de bioscoop, andere 2 kids even naar opa en oma en even de gedachten op wat anders. Ik moet gelukkig al om 11.30 uur bij de gyneacoloog zijn, dus hoef niet de hele dag te wachten. Wanneer ben jij trouwens uitgerekend? Als het goed is ik rond 09 april 2007. Gr. Natasja
Ik ben best gerustgesteld eigenlijk door deze topic maar ook door de vk, zij gaat er echt gewoon vanuit dat alles goed zit en ik was natuurlijk gewaarschuwd dat er misschien nog niks te zien was. Ik zat vooral in over het bloedverlies, ik hoop ook dat het nu wat minder wordt. Maar 14 dagen wachten vind ik ook best lang hoor, ik had al helemaal geen rust om iets zinnigs te doen en nu moet ik nog langer wachten, pff... Ik ben zoals ik nu bereken op 10 april uitgerekend maar dat zal dan wel 2 weken later worden denk ik? Jij heel veel sterkte volgende week en ook deze week met wachten.. echt irritant! Gelukkig heb je 2 kids als afleiding, die heb ik ook, hihi..