Ik heb op 1 november mijn spiraalje (Mirena) laten verwijderen. 3 november al meteen ongesteld geworden. Daarna niet meer. Ik zit vandaag op dag 37 van mijn cyclus. Nu ben ik wel bekend met een onregelmatige cyclus VB: toen ik van de jongste zwanger wilde worden: 25-37-53-zwanger (34). Wat ik deze cyclus wel kenmerkend vind is dat ik op 16 nov (CD:14) vruchtbaar slijm had, echt een klodder slijm, drillpudding zeg maar haha. en op 19 nov (CD:17) een halve dag veel buikpijn aan de linkerkant.. eisprong ??? dacht ik. Echt 100% zeker weet ik het natuurlijk niet, want ik heb niet getempt, geen ovulatietesten gebruikt. Op 5-12 negatieve test (CD: 33) Heb je na verwijdering van het spiraaltje meteen je eigen cyclus weer terug? En bij mij dus onregelmatig? Bij de pil weet ik dat je lichaam weer heel erg moet wennen, maar is dat na een spiraaltje ook?
Bij mij was de cyclus vrij snel terug en weer "regelmatig". Volgens de HA is het ook afhankelijk hoelang het spiraaltje heeft gezeten en of en zoja hoelang je daarvoor evt. de pil hebt gebruikt. Ik heb ruim 3 jaar de pil geslikt, toen een half jaar niets en daarna 3.5 jaar een spiraaltje. Nu al 3 of 4 (weet niet eens hoelang) niets meer. Met het spiraaltje was ik wel elke 2/3 maanden een beetje ongesteld, maar dan maar 2/3 dagen en heel licht (zoals nu de laatste dag). Na het verwijderen van het spiraaltje was ik na een paar weken weer ongesteld en sindsdien zit er wel een soort van regelmaat in.
Hoi linda2, Ik heb ook op 1 november mijn spiraaltje laten verwijderen... ben daarna niet ongesteld geworden... Gisteren voor de eerste keer ongesteld... was me ook al zorgen aan het maken, maar hoor heel wisselende verhalen. De een is meteen weer regelmatig ongesteld, de ander moet lang wachten is dan 1 keer ongesteld en daarna meteen zwanger geworden... de volgende heeft een aantal weken moeten wachten en is nu vrij regelmatig ongesteld.. Oftewel... geen pijl op te trekken! Was 3 november misschien een onttrekkingsbloeding? Of was het echt ongesteldheid? En werd je tijdens je spiraaltje nog wel ongesteld of niet meer? Tja.. heel veel kun je er niet mee denk ik... ik heb de huisarts deze week gebeld en die had gezegd dat als ik over een week of 2 nog niet ongesteld zou zijn ik terug mocht bellen... maar goed, is bij mij dus niet nodig... Misschien zou je dat nog kunnen doen als het over 2 weken bijvoorbeeld nog niet zo is? Succes ermee in elk geval! Wat ik al gemerkt heb is dat wachten heeeel lang duurt! xx
Ik was echt ongesteld en flink ook. 4 x per dag maandverband de eerste 2 dagen. Dus die was echt wel heftig. Ik kan dus niet spreken van een onttrekkingsbloeding. Het duurde totaal ongeveer 7 dagen (was vrij lang, maar komt denk ik ook door die eerste 2 heftige dgen) Tijdens spiraaltje eerste 3 maanden constant bloedingen, daarna maar 3 x keer ongesteld geweest. Ik heb het spiraaltje 10 maanden gehad.
Nee dat klinkt inderdaad wel echt als ongesteldheid... ik heb zelf het spiraaltje bijna 4 jaar gehad... zou het eind december 4 jaar hebben en ben na de eerste 1,5 maand bloedingen helemaal niet meer ongesteld geworden... Zag dat je al 2 kindjes hebt, hoe lang heeft het bij hen geduurd voor je aantelde? En had je bij hen ook een spiraaltje of andere anti conceptie? xx
Bij onze jongens was ik daarvoor aan de pil, maar cyclus ook onregelmatig. Bij Bas: 31-37-zwanger Bij Stijn: 25-37-53- zwanger