mijn vriend wilde eerst kinderen en nu weet hij niet of hij ze wilt.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MSL12, 2 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Wat me ook te binnen schiet. Ben je niet als een "vlucht" in deze relatie gestapt? Je zegt jullie zijn vlak nadat je ex wilde scheiden bij elkaar gekomen, je eerste was net geboren. Hij wilde kinderen, er was vast iets tussen jullie maar vraag is ben je er niet te snel ingestapt? En nu hij geen kinderen wil dat je denkt dan moet ik het "alleen" met hem doen en is dat genoeg voor jou?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Als je dochtertje twee is en van je ex, dan zijn jullie nog niet heel lang samen. Ik begrijp wel dat hij wat meer tijd nodig heeft om voor een kindje te gaan. Zelf wil je toch ook zeker weten dat het goed zit tussen jullie. Zou gewoon nog even geduld hebben.

3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.840
    18.591
    113
    Vrouw
    Nou ik kan me best voorstellen dat het lastig is hoor. Als je eenmaal die kinderwens hebt is het zo lastig om te wachten en geduldig te zijn.
    En ik vind het een beetje onzin als mensen zeggen 'nog genoeg tijd hij is pas 27'. Wie zegt dat het meteen lukt om zwanger te worden?

Ik zou er wel goed met je vriend over praten. En ik ben het met anderen eens dat je hem ook zijn ruimte moet geven. Als hij het nu nog niet wilt dan misschien op een later moment als hij wat ouder is? Ik zou wel proberen los te krijgen bij hem of hij dan überhaupt nog een kind wil. Dan weet jij ook waar je aan toe bent.
    En als hij geen kind meer wil dan zul je toch de keuze moeten maken of een leven met hem als goede vader voor je dochtertje (ook een mooi gezinnetje toch) of een leven zonder hem en de onzekerheid om een nieuwe partner te vinden??
    Succes ermee meid

4. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Bedankt voor alle reacties!!

5. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Mijn man wilde eerst ook geen 2de, hij heeft er 2 jaar over nagedacht en wilde toen wel want hij vindt het toch wel erg leuk om het nog een keer mee te maken en onze dochter wil hij ook graag een broertje/zusje geven......wordt een broertje.

Wij zijn 34 en 37 jaar

Zou het ff laten rusten misschien komt hij er zelf wel mee over een jaar of 2.
    Ik zou in ieder geval mijn man niet verlaten als hij geen 2de had gewild.

6. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Snap best dat die wens groot is hoor, absoluut. Maar koester het ook als je een lieve man hebt gevonden die ook een vaderfiguur is voor je dochter. Dat is zo belangrijk. Hij is nog jong, inderdaad de meeste mannen willen dan nog geen kinderen. Zou er wel met hem over praten maar hem ook de tijd geven, misschien denkt hij er over 1 jaartje wel anders over:)

Mijn vriend is 31 (ikzelf 24) en is een geweldige stiefpapa voor mijn zoon. Ik ben zielsgelukkig met hem en we zijn een super gezinnetje met zn drietjes. We zijn nu bijna 1 jaar samen en het gaat zo goed dat we sinds kort voor een kindje van ons samen willen gaan en voor een brusje voor ons mannetje. Ik had stiekem nog wel eerder gewild, maar vriendlief niet. En ik vind dat ook logisch. Hij had er tenslotte al ineens een kindje bij;) Maar stel dat hij nu nog niet had gewild of stel dat het niet zou lukken, geen haar op mijn hoofd die erover denkt hem daarom te verlaten, hij is geweldig voor mij en mijn zoon en daar ben ik al dolgelukkig om. Mijn zoon heeft meer aan hem dan aan zijn echte vader! Ik wist al aan het begin van onze relatie dat hij wel kinderen wilde en hij heeft er ook de leeftijd voor om zo te zeggen, misschien dat dat ook meespeelt. Geef je vriend even de tijd, je dochtertje is nog jong en jullie zelf ook :) En vooral: geniet van elkaar! Een stabiel gezin is het allerbelangrijkste.

Deel Deze Pagina