mijn vriend

Discussie in 'De lounge' gestart door Luciaatje, 19 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Linda

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

er heel goed over praten..ja sorry maar jullie zijn pas een half jaar samen. ik zou het er dan niet eens over durven te hebben eingelijk. zou hoogstens wat opmerkingen maken in de richting van zou je niet op jezelf gaan wonen of aan je rijlessen beginnen maar nee met 6 maanden al praten over het wel of niet willen van kindjes vind ik veels te vroeg en vooral om er dan serieus over te gaan praten.
    als een man na 6 maanden met zoiets zou komen aanzetten sorry maar dan zou ik denken jij spoort niet hoor om daar nu al over te beginnen en als je er op zo een termijn echt serieus over wilt praten dan had ik mn spullen gepakt en weg was ik.

3. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik zou eerst mijn studie afmaken , een leuke baan zoeken en een tijdje werken , en dan pas aan kinderen beginnen.
    Het zou toch zonde zijn als je nu je studie " opgeeft " en je straks grotendeels afhankelijk bent van de inkomsten van je vriend?
    Misschien speelt dat ook wel mee waarom hij op dit moment nog niet aan kinderen wil beginnen. Daarbij weet ik natuurlijk niet hoevaak je het inmiddels met hem over kinderen heb gehad en hoe dat gesprek verlopen is . Ik kan het me ergens wel voorstellen dat vriend het op een gegeven moment beu is en gezegt heeft dat hij geen kinderen wil om van het " gezeur " af te zijn .

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hij is 31, woont nog bij mama, heeft geen rijbewijs, kortom geen zelfstandigheid. Wil geen kinderen, nou, tataaa ik ben al pleite hoor.

5. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Wat een onzin dat 21 jaar te jong zou zijn om kinderen te krijgen. Echt bull shit vind ik. Ze is mooi jong en misschien wel een betere moeder dan een kweet niet hoeveel moeders van 30 jaar en ouder.

Als zij die wens heeft dan vind ik het belangrijk dat ze naar haar eigen gevoel luistert. Tegen je gevoel in gaan maakt ongelukkig. Ik zou het persoonlijk wel de tijd geven een half jaar is kort, maar al wel goed om een beeld te vormen over wat je samen wil en het daarover te hebben. Als dat heel erg uit elkaar ligt, dan weet je dat de kans groot is dat je niet blij van elkaar gaat worden.

Luister gewoon naar je gevoel, als je het negeert gaat dat vroeg of laat parten spelen. Niemand hier kan zeggen wat het beste is voor jou, die beslissing kan jij alleen maar zelf maken.

6. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    @LindaS80 thanks voor je reactie(s)! Klopt, maar ik wil ook NU nog geen kids ;) maar ik vind het wel fijn om te weten ofh ij het in de toekomst, alsi k klaar ben met studeren en werk, dus wel wil ;)

7. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Maar ik denk niet dat hij daar nu al over na kan denken of dat kan beslissen. Hij kan nu nog niet eens zeggen per wanneer hij op zichzelf gaat wonen..

Maak gewoon eerst lekker je studie af en kijk dan verder.

Als hij nu zegt dat hij dolgraag een kindje wil, kan zijn mening toch ook veranderen als hij een half jaar verder is. Maar hoe meer je dat gesprek aangaat, hoe meer hij ervoor terugdeinst krijg ik het idee. Eerst was het nog "ooit" nu is het al "nooit".

Als kinderen voor jou zo belangrijk zijn (en dan is die wens er ook over een half jaar of jaar nog wel) dan is het vroeg zat om daar na je studie het nog eens over te hebben. Wil hij het dan nog steeds niet, zou ik mijn koffers pakken. Maar dat is meer omdat hij op DIT moment geen zelfstandigheid toont en als dat tegen die tijd nóg zo is, zou ik weggaan.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Jong en kort boj elkaar zijn maakt toch niet uit??

Toen ik mijn man tegenkwam was ik 21. Bij de eerste date was gelijk duidelijk dat dit "the real thing" is en we samen oud gaan worden.
    Na een maand spraken we over kinderen en na drie maanden woonden we samen. Als ik toen niet nog studeerde, waren er ook dat jaar nog kinderen gekomen. De enige reden waarom we hebben gewacht was mijn studie!

Dus wat is jong en wat is snel.... Ik zie het probleem niet zo voor ts. Voor haar vriend is dat wellicht wen ander verhaal :)

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Als mijn man had gezegd dat hij geen kinderen wilde had ik niet bij hem kunnen blijven.

Ik wilde heel graag moeder worden ( en ja ik was toen 20 en woonde binnen 2 mnd samen en 2 jaar later getrouwd. ) En nee wilde niet op die leeftijd moeder worden.
    Mijn man zei toen gelijk in de toekomst wil ik kinderen ja.
    Toen ik 21 was zijn we er voor gegaan.

Maar als hij gezegd had nee ik wil geen kinderen dan had het voor mij echt einde relatie geweest heel hard misschien maar als hij het echt niet wilt en ik wel dan zou 1 van ons beide dood ongelukkig geworden zijn in die relatie.

10. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    O god krijgen we die discussie weer. Lezen Kwekijzer lezen. Er wordt nergens geschreven dat een meid van 21 te jong zou zijn om een kind te krijgen , en een slechtere moeder zou zijn dan een meid van 30.

11. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Nou , in dit geval is TS 21 en studeerd ze nog. Gelukkig geeft ze zelf al aan dat ze eerst haar studie wil afmaken. Heel verstandig!
    Zelf heb ik er soms wel mijn twijfels bij of een meid van ver onder de 20 wel in staat is om voor haarzelf en een kind te zorgen. Zeker als ze alleen een middelbare school diploma heeft. Dus in dat op zicht denk ik dat in sommige meiden beter nog een paar jaartjes hadden kunnen wachten. Maargoed, dat is een andere discussie en is hier niet aan de orde.;)

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb ook alleen een mavo diploma hoor maar kan prima voor mn kind zorgen...

Net zo goed als een moeder die wel een mbo of een hogere diploma heeft

13. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik heb GEEN diploma? Maakt dat mij een minder goede moeder dan? Wat een onzin weer

14. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Wat ik bedoel is een meid van bijvoorbeeld 15 die nog met school bezig is of net van school is , nog geen eigen woonruimte heeft en nog grotendeels van haar ouders afhankelijk is.;)

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

ahh als je dat gelijk had gezegd;)

Ik was 18 en woonde al op mezelf al ik mijn man toen had tegen gekomen was ik ook onder de 20 misschien al zwanger;) Zonder mbo diploma:D

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

we dwalen van het onderwerp af dames. met of zonder diploma elke moeder heeft het beste voor met haar kindje. of je nou de mavo heb gedaan of universitair geschoold bent...ik ben er zeker van dat er geen blokuur "kind opvoeden" bijzat.

17. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Dat maak jij er zelf van. Ik heb nergens gezeft dat een moeder zonder diploma een mindere moeder is.;)
    Wat ik eigenlijk bedoelde is een jonge meid die nog met haar school bezig is of net klaar is, thuiswoont ,en grotendeels nog van haar ouders afhankelijk is.

18. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Is idd mijn fout, sorry. Maar zo bedoelde ik het dus.;)

19. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Een opmerken als 'je bent nog zo jong' vervolgens 'geen dooddoener' noemen komt kleinerend over, je suggereert op die manier wel dingen en je hoeft nu niet net te doen alsof je een volkomen onschuldige opmerking maakt.

Het is simpelweg gezegd, jou visie. Maar zij staat anders ten opzichte van die dingen en dat kun je wel onder de tafel willen lullen met standaard verstandige gedachte's over leeftijd, studie en het korte bij elkaar zijn. Ze mag zichzelf gewoon serieus nemen vind ik. Mijn mening, hoe je ook tegen dingen aan kijkt, als je niet naar je gevoel luistert, wordt je ongelukkig.

20. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Excuse me ?? Wat een aanname zeg, ik raakte zwanger toen ik 20 was, heb alleen mijn middelbare school diploma maar kan ontzettend goed voor mijn twee kinderen zorgen, ze hebben iedere dag eten op tafel, lopen altijd in schonen kleding, we hebben een mooi koop huis waar ik samen met mijn man hard voor heb gewerkt, ik heb bereikt wat ik wilde bereiken ZONDER diploma ...

Vind het best hard wat je zegt, je weet blijkbaar niet wat je zegt ... ;)

Deel Deze Pagina