mijn vriend

Discussie in 'De lounge' gestart door Luciaatje, 19 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Het is de toon die de muziek maakt.

Je blijft maar over die leeftijd door kletsen, je bent zelf blijkbaar een stuk ouder, maar zoals je reageert zou je dat totaal niet zeggen;)

2. Kwekijzer

Niemand zegt hier trouwens dat ze morgen aan een kind zou moeten beginnen.

Daarbij zijn er veel en veel meer factoren die mee spelen in het kunnen bieden van een stabiele basis. En dat geld, dat is helemaal niet zo'n punt hoor, zoals vaak gedaan wordt. Je kan met weinig er gewoon normaal en leuk bij lopen en ook nog leuk leven. Tegenwoordig kan het allemaal niet gek genoeg zijn, dikke onzin. Ondertussen steekt Jan en alleman elkaar de ogen uit met die overbodige luxe.

Het is maar net aan welke maatstaven je vind dat het krijgen van een kind moet voldoen.

Ik heb er meer mee als mensen gewoon van hun reet af komen, lekker actief zijn met kinderen, creatief zijn en een kind niet overladen met onnodig veel kleding, speelgoed en andere zaken.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Was dat maar waar! Ik heb een hbo en wo diploma en kan geen baan vinden, al 3 jaar niet. Ervaring is het enige dat telt nu.

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Natuurlijk niet! Maar dan loopt de relatie niet stuk omdat één van beide geen kinderen wilt, maar omdat er blijkbaar tussen de twee personen iets niet goed zit. Want als je wel kinderen wil, maar niet met je partner, dan klopt er iets niet in de relatie.

Je zegt dat het nogal een beslissing is. Maar iemand is toch ook vrij om te zeggen dat ie dat nog niet weet? En je vraagt toch ook niet om nu te beslissen om meteen aan kinderen te beginnen? De meeste mensen die echt geen kinderen willen, weten dit echter wel van zichzelf en veranderen niet zomaar van gedachten, ook niet omdat ze van hun partner houden!

5. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    +1:D

6. Janna

Janna Fanatiek lid

o en het is misschien een beetje bijzaak, maar ik begrijp niet zo goed waarom iedereen valt over het feit dat hij geen rijbewijs heeft. Ik snap dat je valt over dingen als bij zijn ouders wonen en geen verantwoordelijkheden nemen, maar het is toch niet verplicht om een rijbewijs te hebben? Een collega van mij heeft ook geen rijbewijs en hij is echt een heel geschikte vent, leidinggevende functie, vader van vijf kinderen. Hij kiest er gewoon voor om geen rijbewijs / auto te hebben. Dat zegt verder toch niks over zijn capaciteiten als vader?!

Ben het er trouwens mee eens dat je voor jezelf moet kiezen.

7. Kwekijzer

ik zeg ook dat het niet zwart wit is. Maar jij met je diploma gaat eerder de deur door dan iemand zonder diploma in een dergelijke tak vanuit dezelfde uitgangspositie...

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Even off topic hoor...

Maar kan het niet laten...

Ik irriteer me mateloos dat veel mensen hier lopen te 'zeuren' over dat rijbewijs...

Dus omdaf je 30 ben ben je verplicht een rijbewijs te hebben ofzo:(
    Zit daar een leeftijd aan verbonden? Ben je minder als je geen rijbewijs heb dan wel een rijbewijs?

Ff serieus... Er zijn genoeg mensen zonder rijbewijs.. Dan ben je heus niet gelijk een of ander dom, lomp, minder mens ofzo...

9. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Nee klopt Sam20 , ben ik het helemaal mee eens!! Maar bij mijn vriend noemde ik het alleen als een van de dingen waarin zijn onzekerheid zich uit. Hij is heel vaak bang voor van alles, en blijft er dan weg van zegmaar, terwijl als ik ergens bang voor ben, probeer ik die angst te overwinnen, vind het jammer dath ij niet zo is.

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    TS , ik zou het er hier niet over hebben (op dit forum)
    maar met je vriend bespreken!

11. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    hmm jullie hebben net een half jaartje wat, als een man geen kinderen met mij zou willen zou ik nu het nog kan verder gaan, ik zou hier niet mee kunnen leven namelijk...

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hahah ik ren ook weg als ik dingen eng vind ;) (nja als ik de kans krijg haha)

Maarja.. Dat in huis wonen op je 31e vind ik wel erg hoor!
    Sorry

Hij moet een beeje ballen kweken en iets maken van zn leven...
    Heb je het er wel eens over gehad? Hoe hij dat ziet? Op zichzelf gaan wonen..?

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    daarom is zij bij hem en jij niet, sorry maar dat is toch waar zij voor kiest en op valt. daar hebben wij verder niet over te oordelen. gaat het ook totaal niet over.
    vind wel dat hij nu enorm wordt afgezeken over het feit dat hij geen rijbewijs heeft en thuis woont. Nou en

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ze zegt net zelf dat ze het jammer vind dat hij niet zo is.

15. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    gelukkig maar dat jij niet met hem samenwoont;)
    enne fijn dat jullie zo lekker zelfstandig zijn!!!!:D
    wat weet jij er nou van waarom hij nog thuis woont.

daar GAAT het toch helemaal niet om?????

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou volgens mij heeft ze zelf ook aangegeven dat dt waarschijnlijk door zn onzekereid komt
    En dat ze het wel fijn vind als dat onzekere weggaat.. Dus daar hoort ook een huis e.d bij ;)

17. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ja klopt, maar ik zit een beetje in tweestrijd. Hij is afkomstig uit een wat zwaardere (gereformeerde) gemeente dan ik, daar gaat niemand eigenlijk samenwonen en blijven ze thuis totdat ze gaan trouwen. Ik hoor dus bij een lichtere kerk, waar beide wel geaccepteerd zijn. Dat hij thuis woont maakt mij op zich niet zo uit, hij vindt het gezellig thuis en hij wil niet alleen wonen, snap ik op zich wel, maar het is idd die onzekerheid.

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou ook niet gelijk afknappen op iemand die thuis woont hoor ;)
    Maar ik zou wel proberen mee te helpen in het zelfstandig worden ;)

Wat ts dus ook fijn zou vinden

En omdt ze iets met m heeft wil heus niet gelijk zeggen dat ze het geweldig vind dt ie bij zn ouders woont hoor.. Miss heeft ze zelf ook wel zoets jeetje.. Word het niet tijd voor een eigen huis...(dat weet alleen TS natuurlijk:D)

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    TS als ik jou was zou ik eens even een avondje met hem om de tafel (zonder zn ouders erbij ;) )

een gesprek waarin jullie voor jullie beiden duidelijk krijgen wat jullie nu willen , nu en in de toekomst.

Hoop dat jullie er samen uitkomen!!

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ rijbewijs: ben 26 en heb ook geen rijbewijs. bewuste keuze. vind het duur en als we ergens heen gaan doen we dat altijd samen en mn man rijdt dan gewoon. Kan ik ook niet voor de meest nutteloze dingen de auto pakken omdat het spettert of omdat het ff snel moet of wat voor smoesjes je maar ook kan bedenken. Ook hier dus een fietsende mama :D en ben er trots op want ken er genoeg die de auto pakken voor iets dat 4straten verderop is. lopen/fietsen met die luie reet denk ik dan :p (nee beschuldig niemand hier met rijbewijs dat ie lui is, heb t over de mensen die ik KEN en lui de auto pakken voor alles wat makkelijk lopend of met de fiets kan)

Deel Deze Pagina