Op zoek naar een hondengedragstherapeut

Discussie in 'De lounge' gestart door Pumbaa, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik heb al eerder een post geplaatst over onze reu. Deze is overdag volledig zinnelijk maar in de nacht is het ellende. Dit is niet altijd zo geweest maar het gaat nu van kwaad tot erger. Gisteravond heb ik hem om 22.00 uitgelaten. Toen mijn partner thuiskwam om 24.00 had hij binnen geplast. Hij heeft hem toen uitgelaten en toen ik om 6.30 beneden kwam had ie weer binnen geplast. Inmiddels is mijn laminaat en de tafel naar de knoppen.

- Medisch is hij in orde. Er zit geen ontsteking niks.
    - een bench hebben we geprobeerd maar hij is inmiddels 10 en nooit in een bench geweest dus daar gaat ie helemaal overstuur in.
    - in een afgesloten hok gaat ie door het lint.

Nu weet ik het niet meer. Waarom doet hij dit ineens zo erg maar veel voornamer hoe leer ik het hem af. Ik vind het enorm smerig en onhygiënisch met de kindjes in huis.

Hij is overdag niet vaak alleen, echter als ie alleen is en dit zou een hele dag zijn dan is er niks aan de hand. Er is niks vreemds gebeurd de laatste tijd waardoor hij veranderd zou moeten zijn. Verder is het een lieve hond in huis. Buitenshuis is hij vrij dominant naar andere honden. Wie kan me helpen??

2. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ik denk dat het misschien verlatingsangst is..

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Dat kun je echt niet zo maar zeggen. Je mist een heel stuk van het feitelijke gedrag van de hond.

Ik zou een gedragstherapeut benaderen die eens kijkt naar de hond zelf....
    waar in nl woon je?!

4. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ik zeg misschien..

zijn behoefte doen binnen terwijl hij wel zindelijk is, en er niets medisch aan de hand is is niet normaal

en het kan wel wijzen op verlatingsangst

5. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik heb ook eerst aan verlatingangst gedacht maar dan zou je verwachten dat ie ook binnen plast als we overdag weg zijn.

Jo85 ik stuur je een pb met de woonplaats

6. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Of jaloezie, ik herken het wel van onze border collie. Die begon met zich kaal bijten als die alleen was. Dat is gekomen toen onze dochter geboren werd. Als hij snachts of als hij overdag alleen was begon hij te bijten tot bloedens aan toe. Van dierenarts speciale voeding gehad, shampoo, het hele rateplan maar niets hielp.

Toen hij ook nog eens heel lelijk begon te doen tegen onze dochter, dat het gevaarlijk was voor haar en dat we dat er niet uitkregen is hij terug gegaan naar mijn ouders. (Het was de hond van mijn ouders. Maar op een gegeven moment voor onze dochter woonde die bij ons. Omdat we al zoveel met hem deden) Die hebben zelf nog een hondje en konden hem meer aandacht geven dan wij. Sinds hij bij hun is bijt hij niet meer. Doet nog wel heel lelijk tegen onze dochter als ze daar is.

Ik hoop dat een gedragdeskundige jullie kan helpen! Wij hebben er toen niet bij stil gestaan dat kan helpen.

7. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Is hij noet gewoon incontinent ?
    Mijn vorige hond heeft dit ook gehad ze kreeg hiervoor medicijnen dat werkte goed.
    Is er anders een grote verandering in z'n leven geweest ?
    Een optie is ook om na 8 u savonds weinig water te geven.

Gr Gemma

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Onze reu plaste ook in huis, bijna elke nacht. Alles geprobeerd, laat uitlaten, vaak uitlaten, alleen uitlaten (we hebben 2 honden)
    Wisten t ook echt niks meer, da kon niks vinden.
    Nu zijn we van voer veranderd en is het over.. Hij krijgt nu ook geen botjes en koekjes meer savonds, dan gaat ie ook plassen.

9. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hij is verder niet incontinent. Wij hebben ook nog een tweede hond maar die ligt alleen nog maar in zijn mand. Enigste verandering die er is, is dat de hond die altijd met hem samenleefde nu ruim een jaar terug is overleden. Daarop hebben wij besloten om de hond die altijd ergens anders lag bij hem neer te leggen omdat ie zich toen alleen voelde en aan de deuren ging krabben. Niet te vergeten een jaar terug plaste hij ook al binnen dus we weten zeker dat het niet aan de andere honden ligt en dat het echt hij is.

Deel Deze Pagina