e tickets pretpark via marktplaats: zouden jullie het doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Druif78, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Voor de herfstvakantie was ik aan het kijken voor goedkope kaartjes via marktplaats. we willen naar een pretpark gaan. Nu had ik leuk kaartjes gescoord voor minder dan de heft van de oorspronkelijke prijs, maar het bleken etickets te zijn ( via vakantieveilingen gewonnen). Nu vraag ik me af: hoe fraude gevoelig is dit? Voor het zelfde geldt heeft ze ze 10 keer gekopieerd heeft en verkoopt ze ze lekker door! :$ Is er een manier om hier achter te komen? Hebben jullie weleens op deze manier kaartjes gekocht?

2. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0

Tegenwoordig gaat er steeds meer via E-tickets. Ik vind het spannend om zoiets via MP te kopen.
    Zou het dus niet snel doen.

3. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Vraag haar adres en zeg dat je ze komt halen. Wilt ze geen adres geven, zegt dat genoeg. Trouwens, je kan via hema ed nu ook aan goedkopere tickets komen voor attractieparken.

4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

Ik ben er ook een beetje huiverig voor. Laatst kon ik 2 etickets voor een concert kopen, heb eerlijk tegen de koper gezegd dat ik best bang was voor hetgeen jij omschrijft. Hij zei dat hij dat volkomen begreep, ik mocht de tickets ook bij hem thuis komen ophalen, dan weet je in iedergeval waar ik woon, mocht ik je oplichten;)
    Ik heb het gegokt (ze laten opsturen) en waren gewoon prima kaarten. Maar in de rij naast ons, zag ik mensen helemaal tekeer gaan die kaarten hadden die al waren gescand laat maar zeggen..
    Misschien kun je eerst aangeven dat je ze wil komen ophalen. Dan heb je het thuisadres, misschien geeft je dat een prettiger gevoel. En dan een dag later mailen dat je toch graag wil dat ze opgestuurd worden.
    (eventueel hier 1 iemand vragen, om na jou ook nog een bieding uit te brengen (lager dan jou via mail ofzo) en kijken of ze reageerd dat ze verkocht zijn) misschien geeft je dat wat vertrouwen.
    Of gewoon gokken natuurlijk!

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zou het niet doen zelf. Ben er ook huiverig voor.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb best vaak e-tickets via MP gekocht, is tot nu toe altijd goed gegaan :) Ik zou het wel doen dus.
    Ik google altijd naam en rekeningnummer wel ff, maar als ik geen negatieve dingen vind koop ik dus gewoon zo m'n kaartjes.

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    bankrekening nummer heb ik gecheckt, gene meldingen en ik heb haar gemaild dat ik eerlijk gezegd best huiverig was. Ze begreep het en wilde haar telefoonnummer en adres van haar ouders wel doorgeven, ze woonde zelf in het buitenland en ze was 2 weken hier en wilde dus naar het park gaan, maar hij was momenteel gesloten. Dit heb ik gecheckt en klopt ook.
    Al met al komt het dus betrouwbaar over. Maar woon te ver weg om ze te halen. Alle andere kaarten op Mp waren duurder ( wat mij dan weer wantrouwend maakt, dat dan weer wel...)
    Ik ga eens op vakantieveilingen of hema kijken of ik ze zelf niet goedkoop kan scoren anders. Of zou het park zelf weten hoe je kan checken of een code al gescand is?

8. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Als je bijv naar de Efteling gaat en ze laat scannen is de code al gebruikt, zet je ze daarna op marktplaats (je hebt het eticket gewoon nog op je email staan die je kan uitprinten en de efteling scheurt ze niet altijd door is mijn ervaring ) en men trapt erin en staat ik de Efteling en de scanner weigert omdat de code al is gebruikt ;)

Ik koop zoiets dus nooooit online.. Je kunt mensen niet zomaar op hun blauwe ogen vertrouwen tegenwoordig ;)

9. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Schoonzus is een keer opgelicht met het kopen van e- tickets via marktplaats. Bij een vriendin van mij is het wel goed gegaan. Ik zou het zelf denk ik niet aandurven. Ik denk dat de meeste mensen wel eerlijk zijn maar je zult net die rotte appels treffen en dan heb je dus helemaal niets. Betaal ik liever nog meer zodat ik zeker weet dat ik een leuke dag heb.

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nou, ik ben dus wel zo naïef, of goedgelovig en het zit niet in mijn aard om wantrouwend te zijn, maar door dit soort verhalen word ik toch wat huiverig. Mijn man is echt zo iemand die niemand vertrouwd tenzij het tegendeel bewezen is, dus die wilde al niet akkoord gaan met de deal. Maar het scheelt wel ca 55 euro!! Door hem begin ik toch te twijfelen. Wel fijn om te lezen dat meerderen het toch niet zouden doen...

11. Imensa

Imensa Niet meer actief

Zou het niet doen.

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Ik doe het wel, mits het in de buurt is en ik ze op kan halen. Dan weet je waar de mensen wonen en dan zullen ze je niet zo snel oplichten wnat dan weten ze dat je zo aan de deur staat ;).
    Ook wel eens afgesproken om kaartjes op te halen en kwamen bij dat huis, echt ingeslagen voordeur raam, deur half uit de sponning grote berg rotzooi in de tuin, tja toen zijn we snel door gereden en gemaild dat we er toch vanaf zagen, dat was duidelijk vragen om problemen :D.
    Dus ja ik doe het wel maar wel als ik kan ophalen en anders alleen van bekenden of via via

Deel Deze Pagina