Ik begrijp de frustratie, maar ergens denk ik wel: waar maak je je druk om En nog iets... Sowieso? Wat is daar mis mee? Dat is de enige en juiste manier om dit woord te spellen. Een enorm leuke ja... 1 die goed gespeld staat
Nee, is gewoon onwetendheid van veel mensen. Wilt ipv wil is in bijna alle gevallen fout, tenzij het gaat om jij/je/u
Ik zie de laatste tijd weer heel veel 'wij wouden' staan en 'hun hebben'. Maar ja, echt drukmaken doe ik niet. Ik vind het niet heel snugger staan maar ik maak zelf ook weleens fouten.
+1 Ik begrijp enigszins waar jullie vandaan komen, maar om daar nou een topic over te openen... Niet iedereen is hoogopgeleid, de één is beter in talen dan de ander en het is een forum. Wat maakt het uit. Laten we het allemaal leuk houden en mensen niet afschilderen als tokkie of asociaal.
Idd, ik zie hier veel 'zo ie zo' voorbij komen, of 'zowiezo' dacht toch echt dat het 'sowieso' was? correct me if I'm wrong Ik erger me ook aan dat 'na/naar' verwarring en 'me/mijn' hoewel ik niemand er op ga corrigeren. :3
Hoe de persoon het neerzette leek het alsof "sowieso" al verkeerd was Ik kan het verkeerd hebben begrepen, maar zo kwam het in ieder geval over. Als ik trouwens een topic tegen kom met me, mijn, m'n, etc fouten, dan kan ik het nog lezen, met lichte irritatie, maar het lukt. Waar ik echt niet tegen kan is het ontbreken van leestekens :x Dan haak ik echt direct af....
Ik heb wel iets beters te doen dan mij ergeren aan het Nederlandse taalgebruik van anderen. *zucht*. Waar een mens zich druk om kan maken zeg. Genoeg wereldleed om uit te kiezen, misschien is dat een beter idee?
Okay, niet iedereen heeft voldoende onderwijs genoten, of een talenknobbel. Maar de meesten hebben wel op school gezeten en waarschijnlijk hun middelbaar onderwijs afgemaakt. Je leest nieuws, ondertitels, boeken, berichten, brieven, waarschuwingen, mededelingen, gebruiksaanwijzingen, en noem maar op! Je wordt continu geconfronteerd met de Nederlandse taal, dus ik vind het eigenlijk toch best vreemd dat bepaalde fouten door bepaalde mensen zoveel gemaakt blijven worden. En een 'tsja, daar let ik gewoon niet op' en een 'ja wat boeit mij dat nou' werkt ook niet echt bevorderd voor de mening van een ander. Het is namelijk wel je eigen taal, daar mag best een beetje moeite voor gedaan worden. Dit wordt zelfs in veel situaties van je verwacht, dus zeker de moeite waard dit te verbeteren indien nodig. Een veel gemaakte fout die ik niet kan begrijpen: jou/jouw Altijd een w bij een bezittelijk voornaamwoord. Ik kan er gewoon niet bij dat iemand dit niet snapt.
Uuhhh, volgens mij zie ik toch heel veel topics door jou geopend voorbij komen.. Gaan deze voortaan ook alleen nog maar over het leed in de wereld? Waarom jezelf druk maken over schoonouders wanneer er zoveel mensen op de wereld bestaan, waarbij jou relationele problemen in het niet vallen.. Toch??
Hahah ik moest echt hardop lachen om je eerste zin! Zulke spelling zag ik altijd alleen bij pubers, maar gelukkig heb ik maar 1 puber in mijn FB en dat is mijn zwager die bijna nooit wat post. Lucky me Maar iemand die volwassen is en zo een FB bericht neer knalt...
Ik ben dan echt zo een onaardig persoon die daar dan op zou reageren en zou zeggen dat ik het niet gek vind dat je geen uitnodiging of reactie krijgt, als je zo spelt in een sollicitatiebrief.