Jawel... Dat zijn van die dingen met bomen 1 woud, 2 wouden. Maar ik vind persoonlijk dat "bos" lekkerder bekt
En als het een slecht onderhouden bosje is, een oerwoud? Ik vindt en ik vondt is ook erg trouwens....
Seriously. Mensen deleten van je fb...... Proest! Heb ook wat tieners in mijn lijst en ik lees vaak niet eens hun status omdat het heel lastig lezen is, niet omdat ik me eraan erger ofzo. Ken me niks schele hoe een ander schrijft. Lees ut wel of nie
Geweldig topic! Ik heb zowat al mijn ergernissen, (of is het nou irritaties? ), in dit topic voorbij zien komen.
Brrrr..... Het nichtje van mijn man heeft daar ook een flink handje van. Ze is 13 dus ik hoop dat ze zolang ze nog naar school moet, het nog goed aangeleerd krijgt. Maar ik denk dat ik inderdaad even haar statusupdates op FB uitschakel. Scheelt een hoop kippenvel op mijn rug. Waar ook mijn tenen van gaan krommen, zijn al die tiepfouten die door een smartphone of tablet gemaakt worden. Soms moet je gewoon 5 keer teruglezen om te begrijpen wat er staat.
Moet eerlijk bekennen dat ik soms ook wel eens 'ga met m'n moeder naar de stad' gebruik.. Al irriteer ik me het meeste aan ontbrekende leestekens. En/of woorden die totaal verkeerd geschreven worden zoals verzieten (visite).
Dat vind ik beter te verteren dan me moeder mag deze samentrekking ook niet gewoon, taal-technisch gezien?
Ik denk dat als mensen dat soort schrijffouten maken er wel meer aan de hand is en irritatie niet helemaal op zijn plaats is. Nicht van mij is een verschrikkelijke dyslect. Soms lig ik echt in een deuk om hoe ze woorden schrijft. Weet dat ze er niets aan kan doen dus irritatie is er niet echt. Ben ook niet zo best in de nederlandse taal. Dus als ik nu voor irritatie zorg, excuus