Wauw, je zult maar eens super zijn in wiskunde, aardrijkskunde en nog meer van die vakken en slecht in Nederlands. Wat jammer dat je dan gelijk als Tokkie afgeschilderd wordt. En ja, ik lees de fouten ook hoor, maar ik snap wat bedoeld wordt. Ben hier niet om iedereen te verbeteren.
Ook ik let veel op dat soort dingen, vooral onbewust, maar toch. Ik vind het ook al gauw heel vervelend, maar er zit wel verschil in bijvoorbeeld fouten met d's en t's of 'na' schrijven als je 'naar' bedoelt. Hetzelfde geldt voor 'me' en 'mijn'. Het probleem daarmee is dat het gewoon verschillende woorden zijn met verschillende betekenissen, dus heeft het naar mijn idee weinig te maken met niet snappen, de regels niet kennen of gewoon niet goed zijn in taal/grammatica. Als je echt het verschil niet weet tussen me en mijn, dan beheers je je eigen taal niet. Voor mensen die in een ander land geboren zijn is dat dan weer wel begrijpelijk, een dergelijk verschil is dan behoorlijk verwarrend. Mensen die hier geboren zijn weten dat verschil echt wel, ik denk dat het dan echt een kwestie van luiheid is, of het lang voorspelde probleem van chat/msn/sms/whatsapp taal. Erg jammer.
Mee eens! Fouten in werkwoorden kan ik best begrijpen, maar dit is gewoon slordigheid. Ik vind het verkeerd gebruiken van 'als' en 'dan' of 'jou' en 'jij' ook vreselijk trouwens (als in; 'Ik ben veel slimmer als jou!'), maar 'me' is wel het ergst
Oh ja, en dan heb ik een buurvrouw die het echt heel 'zonder' vindt om eten weg te gooien. Nog een graadje erger
ja ik ben geen Nederlands taalwonder maar vind het zelf ook altijd een beetje dom staan maar mij zie je er niets van zeggen want maak zelf ook de nodige (Nederlandse taal) fouten hihi
Nou of je nou heel slecht NL kan iedereen weet wel van mijn hoor (afgekort m'n) dat leer je in groep 3 ongeveer. Zelfs mijn zoon weet dat, ik vind verkeerd gebruik van d/t of of dan/als dingen nog wat meer "verwarrend" dan het gebruik van mijn.
Wellicht is het wat overdreven, maar ik vind het ook overdreven om mensen hierover de les te gaan lezen.. Je zou hier bijna niets meer durven schrijven als je wat minder goed in NL bent, of je beheerst de nederlandse taal niet goed etc. Tsjah ik schrijf ook niet foutloos en ik wil mijzelf nou echt niet dom noemen. Als je echt alleen maar fouten schrijft zodat het niet meer te lezen valt en sjah een d of een t, kom op het staat misschien niet zo netjes maar ach iedereen begrijpt toch wat er staat...
Geloof me, niet iedereen weet dat. En iets weten betekent nog niet dat ze het ook toe kunnen passen. Je zal maar een ernstige vorm van dyslexie hebben, fijn zo'n forum!
Als je niet op groep 3 niveau kan schrijven lijkt me dat vreselijk maar ook niet zo vaak voorkomend, dan zou ik hier aan werken in elk geval, zelfs met dyslexie kan dat prima hoor.. dat je iets hebt zegt niet dat je er zomaar bij neer moet leggen (lekker makkelijk) Je bent NOOIT uitgeleerd als mens zijnde..
Ik moet zeggen dat dit erg meevalt hier op t forum. Er wordt nauwelijks iets gezegd over dat soort dingen. Ik ken een ander forum, daar word je afgemaakt als je dot soort fouten maakt. Dan gaat het alleen nog maar over domme taalfouten en niet over de inhoud van het topic.
Dat ben ik met je eens. Maar om hier een beetje beledigd te worden en weggezet als een tokkie, dat gaat toch een beetje ver. Het is een forum! En waarom mogen dyslecten nergens 'zichzelf' zijn? Moeten zij zich altijd maar excuseren voor wat ze hebben... Weet je hoelang een dyslect over een kort berichtje als dit doet als hij/zij ook nog eens over alle grammaticale aspecten moet gaan nadenken? Foutloos schrijven is al lastig! Ik ben heel erg geweest qua perfectionisme en taal, mennn wat kon ik me eraan storen, maar nu mijn man zwaar dyslectisch blijkt te zijn en hij aan mij heeft uitgelegd wat dat voor hem betekent, hoe dom hij zich er vaak door voelt of gevonden wordt, sindsdien ben ik er wel van terug gekomen... Niemand is perfect en me of mij, kom op, waar maak je je druk om? Er zijn wel ergere dingen in de wereld.
De betekenis van tokkie: De term tokkie wordt (voornamelijk in Nederland) gebruikt als een scheldwoord voor een persoon of groep mensen met overheersend negatieve kwaliteiten of asociaal gedrag. Dus niet iemand die spellingsfouten maakt.
haha dat leer je niet in groep 3 Ik zei al ben er zelf ook geen ster in, maar mijn leer je al heel snel (zelfs een van de eerste dingen die je leert ik en mijn) Maar dan nog ik vind niemand een tokkie ik vind het alleen een beetje dommig overkomen (vooral wanneer je iemand kent bv. op facebook en gewoon weet dat ze geen dyslexie of iets in die trant hebben) Kijk ik kan me er ook niet echt aan storen (zo belangrijk vind ik het nou ook weer niet haha) Als niemand er ooit wat van zegt valt er ook niets te leren in elk geval en blijf je fout doorgaan.. kijk ik hoef geen taalwonder te worden maar probeer er toch een beetje op te letten (en lang leve de auto spellingscontrole soms als ik niet uit een woord kom haha)
Ik krijg trouwens echt galbulten van dit soort onzin op Facebook. Een dagplanning is al irritant, maar als ie er zo uit ziet dan krijg ik kortsluiting; "lekker weekend vieren met mien scattie, vandaag mien papzie jarig, vanaaf feessie." En dat ELKE dag! Maar niet meer voor mij, want ik zie die BS niet meer in m'n overzicht Ook dat vind ik dus dom overkomen. En ze heeft bij me in de klas gezeten en ja ik weet zeker dat ze haar diploma heeft gehaald.
weet je wat IK irritant vind op facebook (nu we toch bezig zijn haha) van die vage berichten waarbij je MOET vragen ; hoezo / wat is er aan de hand of iets , dan zetten ze bijvoorbeeld neer "zie je wel" en verder niets, grrrrr zo irritant, dat vind ik persoonlijk nog veel erger dan een spelfout dat is gewoon dom gedrag hahaha
Dat heet aandacht trekken, HET doel waarvoor facebook het meest wordt gebruikt. Ik wil het dan al niet eens meer weten