@Ts: Ik heb de reacties niet gelezen, dus wellicht heeft iemand anders dit al opgemerkt, maar als je "versus" wilt afkorten doe je dat niet met hoofdletters. Ik snapte in de eerste instantie niets van je titel, omdat ik aan het land dacht en niet aan versus. Dus... we maken allemaal wel eens een foutje . Hoewel ik wel moet zeggen dat ik me soms ook wel eens stoor aan consistent foutief taalgebruik (" me moeder", " hun zeiden", "zowiezo" ). Aan de andere kant zullen er ook genoeg opmerkzame lezers zijn die taalfouten in mijn berichtjes spotten, dus tja, wie in een glazen huis woont ofsow...
Waarom zou je mensen 'afmaken' voor een taalfoutje? Voelen hun zichzelf dan beter?? Raar...typetje 'ik voel me beter dan andere'
` Voelen zij zichzelf dan beter en typetje ´ík voel me beter dan anderen´ Even kijken of ik mezelf nu beter voel..... ehrm... nee!
Nou beter dit topic dan het zoveelste "Show je huiskamer/aankopen voor je kleintje " of " Welke hond heb jij" - topic. Nog zo'n irritante : mn meisje, mn kleintje, mn ventje, mn mannetje. Waarom alles verkleinen? 't Zijn geen kabouters pff.
Als t goed is kun je zien hoe lang ik lid ben. Geen idee namelijk. En dan kun je nagaan hoe erg t op dat andere forum is als ik het hier erg mee vind vallen. Edit: of ik mis alle topics waarin dat gebeurt
Haha, begreep echt eerst niets van je topic. Ik dacht dat je het over de Verenigde Staten ging hebben ofzo
Iets verkleinen is vaak liefkozend bedoeld, dat jij dat niet doet moet je zelf weten maar ik vind iemand anders wel het recht hebben om iets te noemen zoals deze wil. Waarschijnlijk bedoelen ze iemand (zoon of manlief) in zijn broek ofzo...
Ik vind het ook irritant als mensen me/mijn na/naar etc door elkaar gebruiken net als dat mensen hele verhalen kunnen typen zonder ook maar een punt of komma gebruiken om het verhaal ook maar een klein beetje overzichtelijk en leesbaar te maken zulke verhalen lees ik dan ook niet omdat ik geen zin heb om moeite te doen om zo'n verhaal te begrijpen ik ben nu ook heel erg benieuwd hoeveel mensen dit onbegrijpelijk stukje tekst hebben gelezen! (oh nee, die uitroepteken hoort daar niet ) Ps: ooohoooohhhh, nu zet ik zelf ook iets heeeeeel fouts neer!!!!!! die uitroepteken!
Ik kan het anders prima lezen haha maar maak me inderdaad vaak schuldig aan het laten ontbreken van komma's e.d. ik heb dat niet echt nodig, ik kan het prima zo lezen
Inderdaad. En laatst " Komt er oMweer ofzo", sorry maar ik vind het zo dom dat je ( jij niet natuurlijk) niet weet dat het onweer is. Goed voorbeeld voor kinderen ook. " Jongens, het gaat omweren"
Hoe wil je het dan doen? "Mijn meis, mijn klein, mijn vent,mijn man?" Die laatste 2 kan ik ik me nog in vinden, maar die eerste 2, mwa...
Dat mag jij vinden, maar het neemt niet weg dat in deze voorbeelden "mn" fout is, m'n of mijn, en ik het gewoon heel dom vind staan als mensen hun kinderen continue kleintje/meissie/kindjes etc. noemen. En dat mag ik vinden.
Ah kijk, nu begrijpen we elkaar! Helemaal niks met mijn dochter/zoon/man, maar zo las ik het dus niet. Ik dacht dat je de "je-s" achter de woorden stom vond staan,haha.
Tja....spelfouten maakt iedereen Ik las deze afgelopen week op fb verschijnen: "Tjongejonge, weer niks op me sollicitatie gehoord. Ag ja zo eerst is met men moeder lekker de stad in" Tja, heel vreemd dat je niks hoort, mag hopen dat je je sollicitatie brief niet zo schrijft. Juist omdat je de persoon achter de geschreven tekst niet zit, is de geschreven tekst je visitekaartje. Doe er dan tenminste een beetje je best op. Iedereen wordt maar luier en luier...