ten einde raad katten

Discussie in 'De lounge' gestart door lovelymom, 14 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    heey meiden ik ben even ten einde raad!!

mijn katten die zeiken in huis en niet z'n klein beetje ook
    we hebben al van alles geprobeerd! maar ze blijven het doen
    me laminaat is naar de klote en het ligt er net 2 jaar in
    de poppenwagen van me dochter is al helemaal onder gezeken
    we hebben echt al zoveel geprobeerd

wie heeft er tips voor ons
    want ben echt hopeloos

2. me83

me83 Niet meer actief

beetje achtegrond info is wel handig..

hoe is de situatie thuis? veel verandering geweest? hoe lang doen ze dit al? staan er schone kattenbakken?of gaan ze naar buiten?

katten plassen in huis om te zeggen dat ze het dus ergens niet mee eens zijn.. dit kan de inrichting zijn die pas veranderd is.. een nieuwe kat.. een nieuw kindje..noem maar op..

soms ook medisch.. maar lijkt me niet als ze het alletwee doen..

3. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn ze gekastereerd?

4. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    de katten zijn met 5.5 week bij ons gekomen(de eigenaar die zei dat ze al oud genoeg waren )

kattenbak staat in de gang het zijn 2 broertjes
    en ze zijn gecastreerd omdat ze dit eigenlijk vanaf het begin al doen

de inrichting van het huis is hetzelfde

heb wel de krabpaal boven op de overloop gezet omdat de kids continue beneden zijn overdag en ze dus rustig boven kunnnen
    liggen

5. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

in iedergeval zeker nog minimaal 1 kattenbak erbij doen, , 1 boven , kunne ze gewoon naar de gang zonder problemen?

6. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Iedere dag kattenbak verschonen?
    Misschien 2 kattenbakken neerzetten?

Vaak plassen ze in bepaalde dingen, was in mijn geval zo, bijvoorbeeld in de wasmand of een berg kleding. In jouw geval oa in een wagentje. Dus in ieder geval zorgen dat ze niet op die plaatsen kunnen komen..

Je kan proberen een goedje te kopen en daarmee de betreffende plaatsen behandelen.

En natuurlijk het bellangrijkste: zorgen dat ze altijd bij de kattenbak kunnen komen! ;)
    Ik heb wel eens gehad een dag weg geweest te zijn, bij thuiskomst gebleken kat opgesloten te hebben in een andere ruimte. Tsja, dan gaan ze inderdaad plassen op plaatsen waar dit niet de bedoeling is.

7. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    ze kunnen altijd bij de kattenbak
    het is nu al zover dat als we weggaan
    dat we ze in de gang doen waar de kattenbak staat en hun eten staat in de keuken kunnen ze dan ook gewoon bij
    doordat ze het ook op onze bank hebben gedaan
    en als we dus thuis zijn dan staat de deur open naar de gang

8. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    extra kattenbak zou ik nog wel kunnen proberen ja

9. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    De "regel" is per kat 1 kattebak en dan liefst nog 1 extra, dus in jouw geval 3.
    Nu moet ik eerlijk zeggen dat wij er ook maar een hebben, maar dan wel een electronische kattebak. Zodra ze geweest zijn gaat ie na 7 minuten ronddraaien en is ie weer schoon voor de volgende...

Het is een behoorlijk prijzige oplossing, dus kan je adviseren om eerst eens te beginnen met 1 a 2 bakken erbij.
    Ik heb ze nog staan, als je interesse hebt? :D
    Stuur maar PB als je interesse hebt :)

10. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    bij 2 katten heb je 3 kattenbakken nodig...

probeer is ander kattengrind, het kan zijn dat ze het grind niet fijn vinden oid...
    welke heb je nu?
    ik gebruik zelf biocat de gele zak... ideaal!
    je doet er ook lang mee...

je zeg dat ze het al vanaf het begin doen... heb je ze zelf ook niet geleerd dat ze op de bak moeten plassen?
    er kon mij zoveel verteld worden dat ze zinderlijk waren (heb 3 poezen) maar ik heb ze wel duidelijk gemaakt toen ze hier binnen kwamen waar de bak stond en dat dat hun wc was.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ Marjolente: Wat.. Dat ga ik eens google'n.. ;)

12. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
  13. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    we hebben ze het echt geleerd
    omdat ze zo jong waren hadden we de kat boven op 1 lege kamer staan en daar gingen ze in als we weg gingen zodat ze de bak makkelijk konden vinden
    en als ik gewoon thuis was zetten ze ik er op
    heb er elke x 10 minuten bij gezeten en ze er op gedaan

jerry die had paar maanden geleden blaasgruis dus ik weet dat het dat niet is want ze plassen allebei gewoon grote plassen

grind ik heb ook een gele zak weet even de naam niet

marjolente zal even met manlief erover hebben

14. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    kattenbak erbij, dus idd 3
    kap van de bak halen
    bakken op de plekken zetten waar ze plassen
    urine onderzoek doen
    feliway
    ander kattegrit, heb zelf die houte korrels, stinkt ook niet zo snel

15. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Wij hadden ook een poes die altijd in huis pieste..
    Wij hebben toen van alles geprobeerd, bij de dierenarts geweest, pillen, speciaal voer, niks hielp.. totdat we de kattenbakken weg haalden.. ze vond het gewoon niets dat dat in huis stond.. of ze nou schoon waren of niet..

Heel stom dus en veel mensen zullen niet blij zijn als ik dit zeg, maar die van mij wilde het dus alleen maar buiten doen..
    en het werkt nog steeds prima, gaat nu al 5 jaar zo (hebben wel een kattenluikje)

16. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Ik heb ook een poes gehad die pieste waar niet mocht. Vanalles geprobeerd, maar ze bleef het doen, vooral op mijn bed. Toen ergens gelezen om haar klein op te sluiten voor 10 dagen. Heb haar toen in een bench gedaan met genoeg ruimte om te liggen, haar kattenbak en eten en drinken. Ze stond in de woonkamer, tevens slaapkamer dus ze was niet alleen, maar wel opgesloten. Ze was 10 dagen heel zielig en ik had de neiging om haar eruit te halen omdat ik het zo zielig vond, maar toch doorgezet. Het had wel geholpen want ze heeft noooooooooooit meer ergens anders in huis geplast.

17. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Een vraagje: hebben ze ook een hoge plek om naartoe te vluchten?
    En misschien zien ze elkaar als concurrentie. Ik heb zelf ook twee kattenbroertjes gehad. De ene daarvan zag zijn broertje (ze waren al gecastreerd) als concurrent en begon ook opeens overal te plassen en af en toe naar zijn broertje te meppen. We dachten eerst dat het speelsheid was, maar zagen na een tijdje in, dat het echt agressie was.
    Nadat we zijn broertje bij iemand anders ondergebracht hadden, was het heeeeeeeeeel snel over. We hadden meerdere katten, maar daar deed hij niet dominant tegen.
    Ik wil je niet bang maken, maar het kan een reden zijn.

18. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    3 kattenbakken bij 2 katten? Wauw! Mijn moeder heeft 6 katten en 2 kattenbakken en daar gaat nooit wat fout.

Mijn zus 4 katten en 1 bak, en daar gaat het zelden fout (1tje heeft een afwijking)

en hier 3 katten en 1 bak en alleen problemen gehad met de jongste, maar toen die werd geholpen was het klaar.

Wij hebben altijd veel katten gehad, maar nooit veel bakken, en nog nooit problemen gehad...

Ik zou ander grit proberen. Hier zweer ik bij Catsan, een beetje duurder, maar is super!

19. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik vrees dat hier de oorzaak van het probleem ligt.

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    te laat..:$

Deel Deze Pagina