Mijn man heeft op zijn schouder een moedervlek die brand en jeukt. Dit heeft hij nu een paar weken. Onze huisarts is deze week met vakantie, maandag zal mijn man de huisarts bellen voor een afspraak Vinden jullie hem er verdacht uit zien? Het gaat om de grootste moedervlek op de foto
Ik vind 'm er niet verdacht uitzien, maar wel dat 'ie zich verdacht gedraagt. Branden en jeuken zijn geen normale moedervlek-gedragingen. Beter gaat je man naar de huisarts idd, ik wil je niet bang maken maar bij een oom van mij bleek het een melanoom te zijn. Omdat hij er heel vroeg bij was hebben ze de moedervlek kunnen weghalen zonder dat hij er verder gevolgen van had, maar hij bleef daarna wel nog een tijdje onder controle. Laat hem echt bellen hoor!
Hij ziet er op het eerste oog niet afwijkend uit, maar een moedervlek hoort niet te jeuken en branden. Dus ik zou er wel naar laten kijken. Ik heb hetzelfde gehad en toen is hij verwijderd en onderzocht. Was overigens niks mee.
Door het branden en jeuken gaat er bij mij wel een rode vlag op. Goed dat hij er maandag gelijk naar laat kijken, ik hoop voor jullie dat het loos alarm is. Sterkte.
Op het gezicht zie ik niks geks. Maar net als de andere meiden zeggen, het gedrag is niet normaal. En op basis daarvan zou ik dus idd wel gaan. Maar dat ga je al doen, dus heel verstandig
Is dit een trend op zp? Zie de laatste tijd zoveel moedervlekken voorbij komen. Ik zie zelf dagelijks moedervlekken. Het is mijn werk. Ik vind het niet verantwoord om (op basis van fotoos) iets over een moedervlek te zeggen. Ik snap dat je graag gerustgesteld wilt worden maar niemand hier zal je een betrouwbaar antwoord kunnen geven. Alleen een arts die hem "live" ziet.