Mijn wederhelft support mijn bevallingskeuze niet!

Discussie in 'De bevalling' gestart door void, 15 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

#61 Lov23, 19 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 feb 2013
    Void hier heeft een vacuum juist ervoor gezorgd dat mijn bevallinge eindelijk vlotte....mijn meisje zat vast en de hartslag daalde....dus zo'n "ding "is juist een redding!

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier inderdaad ook.

3. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik heb dat vaker gehoord, maar hoe ging dit voor ze dit ding hadden? Ik ken verder niemand van mijn kant in de familie die er een nodig had was er verder nog een reden waarom de baby's in kwestie vast kwamen te zitten?

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Toen gingen de baby's dood.....:(

5. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Uit jou vorige post, en deze post, maak ik op dat jij eigenlijk bedoeld te zeggen : in mijn familie zijn de bevallingen allemaal goed gegaan, dus dan gaat het bij mij ook wel goed, zonder vacuum pomp, verlos tang etc etc ?
    Als dit jou redenatie is, dan ben je denk ik goed fout bezig, want GEEN ENKELE bevalling is hetzelfde. Dat het altijd maar in jou familie goed is gegaan, wil nog geen garantie geven dat jou kindje bijvoorbeeld niet met de vacuum gehaald moet worden. Je kan de ene bevalling niet tegen de ander afwegen, helaas.
    ( mijn moeder deed bij 1 van haar bevallingen 2 dagen erover, terwijl dat ik ben bevallen van onze dochter in 5 uurtjes tijd. Toen mijn moeder van mij moest bevallen hebben ze heel veel moeite moeten doen om mij eruit te krijgen. Daarin tegen heb ik maar 2x hoeven persen, dus kun je nagaan dat je de ene bevalling niet tegen de ander kan afwegen)
    Een baby kan ten alle tijden vast komen te zitten in het geboortekanaal. Zoiets heb je totaal niet in de hand. Wat dacht je van een schoudertje wat vast blijft zitten o.i.d ?? Zoiets heb je echt niet in de hand tijdens de bevalling hoor.
    Wat je keuze ook is, ik hoop dat je er voor jou eigen gevoel wijs aan doet.

6. lies276

lies276 Niet meer actief

uit onderzoeken is allang gebleken dat thuis bevallen (mits geen medische indicatie) even veilig is als bevallen in een ziekenhuis.
    het relatief hoge sterftecijfer ligt dus niet aan het feit dat je in Nederland thuis mag bevallen (waar het dan wel aan ligt, daar zijn verschillende theorieën over).

soms is idd een vakbekwaam gyn nodig die de tang of vacuüm gebruikt. je wordt hier bij een thuisbevalling dan voor ingestuurd naar het ziekenhuis.
    vaak is er van tevoren al een indicatie om je al in te sturen (een ontsluiting die niet vordert, een hartslag die zich niet goed genoeg herstelt na een wee, enz.).
    zelden is dus acuut zo'n ingreep nodig en bovendien moet er op zo'n moment ook maar net een gyn in het ziekenhuis aanwezig zijn.

ik heb tijdens mijn werk heel wat thuisbevallingen begeleidt en heb door de jaren heen heel wat gezien en meegemaakt. ik loop nog steeds in het kraamzorgwereldje rond en hoor zodoende veel bevallingsverhalen, dus ik weet heel goed waar ik over praat.
    natuurlijk worden dingen thuis soms verkeerd ingeschat en mag je blij zijn als het goed afloopt, maar denk niet dat dat in de ziekenhuizen niet zo is! juist omdat je daar met meerdere mensen en wisselende diensten te maken hebt, gaan er heel vaak dingen fout!
    het sterftecijfer van baby's is dan ook het hoogst in de avond/nacht in de ziekenhuizen (ook daar bestaan verschillende theorieën over hoe dit zou komen)!

ik ben zelf vier keer bevallen en jammer genoeg geen enkele keer thuis, omdat ik een medische indicatie had.
    mijn oudste was een schouderdystocie en dat is heel spannend geweest.
    toch kunnen ze in zo'n geval in het ziekenhuis niks méér, dan een verloskundige met kraamverzorgende thuis.

door al mijn ervaringen blijf ik een groot voorstander van thuis bevallen en zie daar zeker de voordelen van in!

7. lies276

lies276 Niet meer actief

jij hebt blijkbaar een medische indicatie gehad (net als ik overigens) en dan ben je het beste af in het ziekenhuis.
    ik zal ook nooit beweren dat iedereen thuis zou moeten bevallen.

voor een vrouw zonder medische indicatie is een verloskundige vakbekwaam genoeg om veilig een thuisbevalling te kunnen doen.
    voor evt. calamiteiten heeft zij zuurstof, injecties om de baarmoeder te laten samentrekken, een infuus ed bij het bed staan.

ook al had ik een medische indicatie, mijn bevallingen zijn begeleid door de vk van het ziekenhuis. toen de gyn er bij moest komen, moest hij nog van huis komen en was mijn zoon er inmiddels allang door de vk "uitgesleurd".

8. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Hier word ik enorm moedeloos van, al dat geredeneer. Ik probeer duidelijk over te komen, ik praat continue engels en geen nederlands..

Maar we doen wel alsof baby's aan de lopende band zouden overlijden bij de bevalling als deze tools niet bij de hand zijn en laten we eerlijk wezen niet overal in de wereld is de zorg zo mooi als hier in onze westerse cultuur en er sterven geen boekdelen aan baby's uit ja de baby sterfte zal hoger liggen en dat heeft meer dan waarschijkijk nog andere bijkomende factoren maar echt niet overal is uberhaubt de luxe om in een ziekenhuis onder toezicht te bevallen dus onmogelijk is het niet met de juiste voorbereidingen ook een kraam hotel heeft geen vacuum ect, en zou een transfer moeten doen die net zo snel ongv is als van thuis naar zkh.. Daarom ben ik enorm benieuwd naar waarom deze baby's vast komen te zitten tijdens de bevalling dont get me wrong maar ik snap heel goed dat anders de baby kan stikken en ik weet als geen ander hoe akelig dat is maar ik ben enorm benieuwd wat de bijkomende factoren zijn geweest.. Ook ben ik wel degelijk bewust van ieder mogelijk senario maar laat je ajb in mijn waarde om liever niet van het ergste uit te willen gaan het is vooral voor mij niet goed om daar de gods vermogen angst in mij te gaan lopen stampen dan ga ik bij voorbaat al helemaal in paniek raken terwijl als ik mij in een nodige situatie gewoon laat leiden door de medish bekwaamde dan heeft dat voor mij persoonlijk meer baat..

9. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Dankje lies! Ik hou van feiten met goede argumenten, ik heb dit van meerdere vk's gehoord :)

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Klopt;) ik wilde zelf ook graag thuisbevalling maar was achteraf blij dat ik in het zk was.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nu overdrijf je wel hè void.....jij vraagt mij iets en ik geef antwoord en nu draai jij het om alsof we jou de grond in willen trappen?
    Nou ja zeg....veel succes met je keuze verder.

12. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik doelde niet echt op jou hoor lov!

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

:)Oh .......uhm mijn excuses want dat maakte ik op uit je verhaal:)..sorry.....
    Was weer iets te snel geloof ik he:)

14. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    Ik zie nu allerlei theorieen en feiten waarom wij dames vinden dat je wel thuis of niet thuis moet bevallen...Maar in mijn bericht doel ik er alleen op dat ik kan begrijpen dat er mannen zijn die het niet willen en ik vind dat hij net zoveel inspraak heeft als de vrouw!En even voor de goede orde, als mijn man er geen probleem mee had gehad was ik het liefst thuis bevallen in een bad en had ik alles het liefst zelf willen doen!Maar ik hou rekening met de gevoelens van mijn partner die zich ook prettig moet kunnen voelen tijdens ee bevalling!

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dat is ook de conclusie wel denk ik...

Elkaar respecteren en proberen samen tot een besluit te komen......niet :D

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou beetje veel gezichtjes in een bericht geloof ik;)

17. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    En denken dat een vac.pomp of een verlostang sneller gebruikt zou worden in een ziekenhuis is gewoon niet waar...Dat is best een hele heftige ingreep en ik kan het weten want heb zelf twee uur geperst zonder succes en toen is pas de pomp gebruikt!Mijn meisje zat met haar handje bij haar gezicht en lag scheef met haar hoofd!En was er dus nooit uitgekomen zonder de pomp...

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nee dat idee had ik ook niet....hier meer dan 2 uur geperst zelfs....
    Als het nodig is is het juist super dat zoiets gebruikt wordt!
    Hier had ik een sterrekijker....iets wat je van te voren ook niet kan weten.

19. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik snap wel dat je vriend zich zorgen maakt. Je hoort zoveel verhalen over dat mensen toch plotseling naar het zh moeten... Maar ja er zullen natuurlijk ook veel thuisbevallingen gewoon goed gaan, dat weet je nooit van te voren.
    Ikzelf vond het een prettig idee in het zh te bevallen en mijn man was daar ook meer relaxed bij.

20. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

+1!

Deel Deze Pagina