Hallo, Zulke mensen verbazen mij nog steeds en hebben totaal geen schaamte Er werd deze ochtend bij mij aan de deur gebeld. Ik deed open en daar stond een man die zich voorstelde als mijn overbuurman. (ik woon hier pas vier maanden). Hij vertelde dat hij gehackt werd, want hij had geen internet meer. De beveiliging was doorbroken en de port blablabla of zoiets was veranderd en ze zitten nu op zijn computer. Dus ik zei "zit iemand te rommelen/ingebroken op uw computer? Nee, zegt ie, dat niet, ik heb geen internet meer. Dus ik kijk hem vragend aan van,,,zo ..duss? Hij dacht dat ik het was, omdat ik laatst buiten veel computerspullen had staan. Ik moest lachen want was niet eens van mij, iemand anders in de buurt had dit neergezet voor grofvuil. Toen vroeg hij of mijn kinderen het misschien heeft gedaan! Ik zei tegen hem dat ik niet eens kan 'hacken' en mijn kinderen al helemaal niet. En waarom zou ik u hacken? Dat wist hij ook niet. Maar er waren meer mensen in deze buurt die internet heeft en hij kent deze mensen en die doen zoiets niet. Nou dan moet ik maar de politie bellen, zegt ie. Ja, kun je doen zei ik of je provider bellen en vragen om hulp. Toen is hij weggegaan. Punt 1: hoe weet hij dat ik internet heb Punt 2: dat het draadloos is (alleen bij de kids, ik heb vast) Punt 3: waarom spreekt hij mij daar op aan, omdat ik nieuw hier ben? Punt 4: en waarom meteen GEHACKT , kan ook totaaaaaaaaaaaal wat anders zijn Groetjes Brez
volgens mij heeft ie gewoon niet betaald en is ie daarom afgesloten.... dat gebeurd nogals eens bij internetproviders... (en ik kan het weten, werk op een incassobureau! hahahahaaaaaaaaaaaaaa!)
GRRRRRRRRRRR ik zou zo'n vent echt nooit meer begroeten als ik hem tegen zou komen in de straat. wat een walgelijk ventje om jullie te beschuldigen en er ook gewoon openlijk voor uit te komen dat hij denkt dat jullie hacken ik had de deur allang dichtgegooid (hormonen hihi) om van dat gezeur af te zijn!
Wat een zeikerd. Laat hem lekker zijn provider bellen i.p.v. jou daar vals te van beschuldigen. Je kunt wel kijken wie er in de buurt netwerken hebben, vaak is dat internet en soms is dat wel eens niet beveiligd. Maakt niet uit of je draadloos internet hebt, dat kun je ook zien.
Punt 1: Dat zie je bij de draadloze netwerkverbindingen (ook bij ons staat er de hele buurt op, wat er voor jou wifi bereikbaar is) Punt 2: Ook net als bij punt 1, zie je dat bij draadloze verbindingen hier staat trouwens ook bij of je verbinding is beveiligd. Punt 3: wie weet......misschien heeft ie wel een oogje op je en wil hij dat niet zeggen Punt 4: Jazeker kan het ook wat anders zijn! Hacken merk je niet zo gauw volgens mij...Ik denk dat hij bedoelt dat jij of je kids van zijn (on) beveilgde draadloze verbinding genieten, zou je dat doen dan is zijn verbinding misschien wat trager..... Mijn buurvrouw had in het verleden ook een obeveiligde verbinding, hier was dus geen (WAP) sleutel voor nodig. Toen ik overstapte naar een andere provider heb ik haar gevraagd of ik van haar verbinding gebruik mocht maken, ze zei toen alleen overdag want dan ben ik aan het werk en heb ik er zelf geen last van, dit was dan omdat haar verbinding dan trager werd als ik er ook gebruik van maakte....
Denk dat meneer niet weet wat hacken betekent.. Net als al in een vorig antwoord is gezegd: denk dat hij onbeveiligd draadloos internet heeft en dat andere mensen op zijn netwerk zitten. Dan is je pc een stuk langzamer en als je een slechte computer hebt helemaal geen internet. Wat niet wegneemt dat deze meneer een onbeschoft stuk vreten is.
Vriendjes zullen wij iedereen geval niet meer worden Het was ook zeer onbeschoft, dat ik dat niet gezegd heb ook, ben niet verlegen ofzo.
Maar kun je dan precies zien welk huis ook draadloos heeft? Ik zal mijn zwager eens laten kijken naar mijn draadloos internet qua beveiliging.
mogelijk dat dat in je gebruikersnaam staat. Overigens kan het ook zijn dat ie eerst meelifte op andere draadloze netwerken en dat die nu beveiligd zijn en hij er dus niet meer bij kan.(Mijn broertje doet dit ook, omdat er al een half jaar lang problemen zijn met het internet, volgens kpn kan hij geen internet krijgen omdat de vorige bewoner een wanbetaler was.. Dus nu is hij al een half jaar bezig om internet te krijgen ) Onnozele gast trouwens, om maar meteen de nieuwe in de buurt te beschuldigen van hacken. Haha!
hahahaha, zie het al zitten een kindje van 1 jaar en 8 maand op de computer, met veel verstand hoe je moet hacken Nee hier in de buurt toch beter geregelt, hier maken de buren wel eens gebruik van mijn internet, mits ik er niet opzit dus ze weten mijn werktijden. Meid ik hoop dat mijn kids later net zo snel slim zijn als die van jou, lijkt me erg handig.
Hey, ik snap de titel van je topic niet... Kansberekening. Bijna iedereen heeft Internet. Goeie gok? Een keer de kids hebben horen praten? Of misschien hebben jullie jullie WiFi netwerk een naam gegeven, waardoor hij naar jullie te herleiden is? Achternaam? Adres? Naam van één van de kids? Misschien is hij bij meer mensen aan de deur geweest? Inderdaad. Ik heb ook WiFi en mijn WiFi modem klapte er steeds uit, omdat hij de grote stroom data niet aankon. Schijnt dat dat inderdaad regelmatig gebeurd met mijn type modem. Dus een nieuwe modem gekocht en het gaat nu prima. Dus dat kan ook bij hem het geval zijn geweest. Verder "hack" je iemand z'n internet niet. Als iemand inderdaad gebruik maakt van zijn draadloze internetverbinding, dan komt dat doordat hij zijn netwerk niet beveiligd heeft. En als hij zegt dat hij dat wél heeft gedaan, moet hij zijn netwerksleutel (wachtwoord) eens aanpassen. Het is volgens mij duidelijk dat meneer geen verstand van zaken heeft. Hij moet inderdaad zijn provider maar eens bellen en zijn WiFi versleutelen. *zucht*
Ik kan inderdaad ook van de hele buurt zien wie er wifi heeft. Sommigen hebben het gewoon onder hun naam aangemeld staan. Wij hebben het zelf onder de naam van de router met een of ander nummer erbij. Ik weet dus ook welke buren er in ieder geval wifi hebben. Bij ons heeft volgens mij wel iedereen een beveiligd netwerk. Zelfs dat staat er namelijk bij. Wel vreemd dat hij dan aan de deur komt vragen of jullie hem hacken. Redelijk onbeschofte vraag.
Laat hem de politie bellen, zou ik zeggen. Die lachen hem vierkant uit. Zonder bewijs kan hij niets en zonder aannemelijke beschuldigingen, doet de politie niets.
Hoi, Ja ik heb nog twee oudere kinderen van 14 en 12 jaar. Hij is niet bij anderen wezen vragen, want hij zei: ik ken die en die mensen ook met internet, zijn ook wat ouder en doen 'zoiets' niet. Deze man heeft ze gewoon niet op een rijtje. Hij vooroordeelt mij tot iets, zonder mij te kennen, bewijzen etc etc etc.