Mijn werk en contract...

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sassies23, 28 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sassies23

Sassies23 Lid

26 nov 2008
    32
    0
    0
    Ik zal even mijn verhaal uitleggen...

Ik werk bij de thuiszorg (huishoudelijke hulp) het was eerst Meavita maar het is nu overgenomen door TSN.
    Bij Meavita werkte ik als alfahulp (0 uren contract) en nu het is overgenomen door TSN zouden we een contract krijgen.
    Maar nu hoorde ik afgelopen week bij een gesprek dat de contracten pas in juni of in oktober komen.
    Ik heb nog niet gezegd dat ik zwanger ben, ik ben nu 5 weken...
    Maar als ik dan een contract zou krijgen in juni of oktober dan ben ik al ver in mn zwangerschap, en ik denk niet dat ik dan nog veel wil werken want ik doe natuurlijk huishoudelijk werk en das best zwaar.
    En nu ben ik dus bang dat ik geen contract krijg.....

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

is je contract van Meavita nog geldig? zoniet dan moet je al een ander contract krijgen geloof ik, je mag zonder namelijk niet werken.

is het overgenomen als gevolg van een failliesement ofzo? dan kan het misschien zijn dat er uitzonderingen zijn. dat moet je even uitzoeken.

3. Sassies23

Sassies23 Lid

26 nov 2008
    32
    0
    0
    Ik heb bij Meavita een 0 uren contract ik heb nooit wat getekend zeg maar... je werkt er voor de klant zelf.
    Bijv. als je ziek ben krijg je niet betaald je hebt geen vakantiegeld etc.
    Het is idd overgenomen door failliesement, alleen is deze instelling nog bezig overeen te komen met de gemeente dus op die contracten moeten we nog een paar maanden wachten...
    Ik ga ze binnekort bellen en dan hoor ik wel wat ze er van zeggen.

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb ook nul uren contract maar we degelijk een contract getekend hoor! heb je echt nooit iets getekend? dan gelden er weer andere regels.ook mag een nuluren contract maar 1x worden aangeboden (dus met verlenging moet je uren krijgen) maar het kan zijn dat er in de cao een uitzondering is gemaakt.

misschien kun je contact opnemen met uwv of een instantie die erover gaat? gewoon vragen voor de zekerheid hoe het zit.

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Alphahulpen zijn volgens mij de groep zorgverleners die tussen wal en schip zitten..
    Je werkt als een freelancer toch.. Je sluit t contract met degene waar je werkt, niet met (bijvoorbeeld) thuiszorgorganisatie..
    Ik heb geen idee of er een cao is waar alphahulpen onder vallen, maar als kleine zelfstandige val je volgens mij sowieso niet onder een bepaalde cao..

Ik zou maar zien waar t schip strand en dan evt. na de zwangerschap kijken of je als helpende/ thuishulp A ( of hoe t ook heet) aan de slag kunt, zodat je wel onder een zorg-cao valt.. Lukt dat niet.. de vraag naar alphahulpen blijft volgens mij altijd wel bestaan..

6. Sassies23

Sassies23 Lid

26 nov 2008
    32
    0
    0
    Ja de alfahulp verdwijnt ook helemaal dus nu word het weer gewoon thuiszorg....
    Het is een beetje een rotzooi bij de zorg dus schiet niet echt op.

Deel Deze Pagina