vette pech

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Ietje, 29 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0
    Hee dames!

Even aan jullie vragen, want ik kan er niets over vinden.
    Ik zit nu in de laatste week van mijn verlof en heb vorige week mijn been op 2 plaatsen gebroken, operatie gehad, alles is weer in elkaar gezet, maar mag iig mijn been 6 weken niet belasten.
    Is het nu zo dat ik, na herstel, nog recht heb op deze 2 weken verlof. of is het gewoon vette pech dat dit juist nu gebeurt?
    Ik snap wel dat het voor de werkgever niet echt leuk is, aangezien ik al 16 weken niet aan het werk ben, maar toch...baal ervan dat het net nu moet gebeuren.

Alvast bedankt!

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

bel personeelszaken van je werk en anders je leidinggevende.
    Wil je dat liever niet doen je kan ook de bond bellen (als je lid bent).
    Wat een vette pech zeg! Zo een klein kindje en nu zo weinig kunnen doen.
    Sterkte!

3. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Hay,

dat is niet zo mooi zeg. met zwangerschap word je inwezen al ziek gemeld en dubbel ziek melden gaat niet, dus ben bang dat je niks erbij krijgt. soms word er wel eens een deal gesloten als je niet hebt kunnen genieten van de kleine bv bij langdurig ziekenhuis in en uit bij ziekte van je pasgeboren.

bel HRM of P&O even op je werk, die weten precies hoe het zit. maar vrees het ergste helaas.

liefs J

4. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ik zou even het UWV bellen die regelen ook zwangerschapsverlof voor werkgevers!

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Nee, je krijgt die weken niet terug. Je bevallingsverlof gaat in op de dag na je bevalling en is een aaneengesloten periode. Wel kan je na je bevallingsverlof in de ziektewet, ik neem aan dat je met die been niet kan werken over 2 weken.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, die weken krijg je volgens mij niet terug. Maar idd, je zult de eerste tijd zo nog wel niet kunnen werken, of wel?
    Je verlof is er namelijk niet zozeer om te genieten van je kindje, alswel om fysiek op te knappen. Dat kun je ook als je tegelijk met een gebroken pootje zit... je fysieke herstel na zwangerschap loopt dan ook gewoon door.
    Wat is er trouwens gebeurd, dat je je been op twee plekken gebroken hebt?

7. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0

Deel Deze Pagina