Ik heb het zo koud! Tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik heb het zooo koud. Nou heb ik een lage bloeddruk en daardoor zowieso wat sneller koude handen en voeten.
    Maar nu zit ik op de bank met de verwarming aan, onder een fleecedeken, een tshirt en trui en pantoffels. Mn voeten zijn oke door mn pantoffels. Maar mn handen zijn verschrikkelijk koud! Het puntje van mn neus is trouwens ook steenkoud.

Ik kan wel lekker hele dag onder de deken blijven maar ik moet toch echt zo gaan koken en kan moeilijk de hele winter wegduiken onder een deken.

Hebben jullie tips?

2. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ja..bewegen.
    Ik heb ook een lage bloeddruk en het altijd koud..niets helpt. Heb nu zelfs een elektrische deken gekregen, erg he! Het zit in de familie hier.

3. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Ik heb het ook steeds koud! Ben nu 9 weken zwanger en ben ook ontzettend moe, dus ik ben blij als ik zometeen het bed in kruip! Dan heb ik het zo warm..

4. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kersenpittenkussen van de tuinen kan je opwarmen in de magnetron, een snuggy kan je als cape dragen tijdens t koken.. (wel beetje mouwen opstropen) en ik heb een klein plastic chemisch rondje met een metalen rondje dat je kan klikken en dan wordt dat ook lekker warm voor in je handen... Warmechoco of thee....

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier nog zo'n koukleum :( Ik trek altijd een extra vestje aan of zo, warme thee en chocolademelk doet ook wonderen.

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb t ook altijd koud. Ik heb een kruik waar ik gekookt water in doe. Works like a charm :)

7. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Hier nog iemand die het altijd koud heeft!!
    Mijn kruik met gekookt water is dus ook mijn grootste vriend in de winter ;)

Hij gaat overal mee naartoe.....als ik achter de pc zit, is hij erbij. Als ik op de bank lig, ligt hij op me en als ik in bed lig, ligt hij aan mijn voeteneind, haha!!

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik had het ook altijd verschrikkelijk koud, totdat m'n bloed geprikt werd (voor een ander 'doel', maar toch) en ze een vitamine D gebrek vonden. Toen moest ik een spuitje bij de apotheek halen en de inhoud in m'n mond spuiten. Kan je elke drie maanden doen. Sindsdien heb ik het vrijwel nooit meer koud, zit juist nonstop met de verwarming uit en m'n raam wagenwijd open!

9. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hier ook altijd koud.. ik hobbel thuis lekker rond met een knuffelkruik of op moeilijke plekken een warmtepack die ik vastknoop met een sjaaltje.

10. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw

Hier dus ook !! Lang leve de kruik :D

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

bij mij werkt een heet bad goed, als ik het koud heb ga ik het bad in, dat werkt echt goed

tegen koude handen kan je je handen onder de kraan houden, beginnen met lauw water en het water stilaan warmer laten worden

12. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Gisteren zag ik bij de Xenos handenwarmers voor 99 cent en ze waren nog leuk ook!
    Verder ben ik grote fan van de elektrische deken die vriendlief voor me aan doet een kwartier voor ik naar bed ga. Er bestaan ook elektrische omslagdekens.

13. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Bedankt voor de tips! Dames.. ik wil jullie nog even waarschuwen voor kruiken.
    Ik had zelf ook altijd een kruik met water dat net van de kook af was. Lekker warm! Alleen als je een rubberen kruik hebt mag dat er helemaal niet in! Bij mij is hij dan ook lek gegaan tijdens het vullen met als gevolg een brandblaar op mn been dat nu een litteken is.
    Ook bij mijn moeder is ie kapot gegaan en bij mn schoonzusje ook.
    (die mijne was van de blokker, die van mn moeder van xenos en de laatste van de etos). Het beste is dan nog een babykruik (zo'n staaf)!

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb echt al meer dan 10jr een kruik en de mijne is nog nooit lek gegaan. In al die jaren niet...die van mn ma en zus ook niet.
    Dus heel eerlijk maak ik me daar niet zo druk om.

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hij hoeft maar 1x te lekken..
    Is ons bij de babykruik ook weleens gebeurd door hem niet goed dicht te draaien... Gelukkig doe je daar niet zulk heet water in :)

Hebben jullie het dan ook vooral binnen koud?
    Buiten ben ik altijd lekker bezig en heb ik het niet heel snel koud.
    Maar binnen is een drama... Maakt niet uit wat ik doe.
    Ergste is dat je steeds minder zin hebt in bewegen.. En dan krijg je het nog kouder :)
    Ik kruip dan lekker onder m'n dekentje met veel warme thee.
    Niet zaligmakend.... Maar beter dan niks.
    En vroeg naar bed!

16. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ja. Ik geloof dat niet elke kruik zomaar barst/lekt maar de kans is er wel. Dus vul hem niet met kokend heet water.

Ik heb het vooral binnen koud. Als ik stilzit, dus bijvoorbeeld als ik op de computer aan het werk ben dan wordt ik binnen no time ijskoud. Begint met koude handen en voeten en erna de rest van mn lijf.
    Hete douche scheelt wel maar ik vind het zonde van de kosten om elke keer als ik zo koud ben nog maar eens een douche te nemen.
    En koken en opdrachten maken gaat gewoon erg lastig van onder een dekentje.

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik had het gewoon warm, tót ik dit topic las. :D

Ik heb sloffen die in de magnetron kunnen, lekker warm zijn die zeg! En een elektrisch deken, die zet ik iedere avond een half uur voor ik naar bed ga aan.

18. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hier ook wij hebben een gaskachel en de tempratuur is binnen altijd tussen de 24-28

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm. Bij newlook (v&d) hadden ze snuggies of iets dergelijks...
    Dekens met mouwen dus :)
    http://www.metoyou.nl/product.php?id_product=1587

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Tuurlijk kan het altijd gebeuren dat hij lekt of gaat lekken. Maar het is hier tot nu toe nog nooit gebeurt. Ik doe er gewoon heet water in :) ik vind kraanwater gewook niet warm genoeg.
    Ik heb t buiten en binnen koud. Maar binnen wel eerder omdat je meer stil zit.

Deel Deze Pagina