hallo, vraagje... ik krijg tijdens mijn verlof een nieuwe baas. ik werk in de supermarkt en wij gaan naar een nieuwe formule. van bv. plusmarkt naar jumbo. nu heb ik verlof t/m pinksteren en intussen veranderd dus de winkel inclusief een nieuwe baas, is mijn nieuwe baas automatisch op de hoogte via het uwv over mijn verlof? gaat dat via de accountant van mijn oude baas? m.v.g
Beste Ilse2014, Tijdens je zwangerschapsverlof wissel je van werkgever en je wilt weten hoe je nieuwe werkgever van je verlof op de hoogte wordt gesteld. UWV stelt je nieuwe werkgever niet op de hoogte van je verlof. Ik adviseer je contact met je oude werkgever op te nemen om te vragen hoe één en ander geregeld is. Betaalt UWV de zwangerschapsuitkering via je werkgever? Dan is het belangrijk om tijdig door te geven dat je van werkgever wisselt. Je kunt er voor kiezen de betaling van je zwangerschapsuitkering via je nieuwe werkgever te laten lopen. Dit kun je met je nieuwe werkgever overleggen. Ook is het mogelijk de uitkering direct op jouw eigen rekening te laten overmaken. Je kunt dit doorgeven met het wijzigingsformulier. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare