Nee wij gaan niet trouwen. M'n vriend is anti-trouwen en zelf vind ik het ook niet zo heel bijzonder. We gaan wel voor een geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract (moeten we ook nodig weer achteraan trouwens, uitstellen...uitstellen..)
Wij gaan ook voor geregisteerd partnerschap. Trouwen zegt ons niks. Wij gaan op maandagochtend in onze oude woonplaats, gratis even registeren, Daarna een stukje taart,
Bij ons stond trouwdatum al vast voor we er achter kwamen dat ik zwanger was dus de kleine feest gewoon mee op onze trouwdag 20-07-2007 ( zie gedichtje in fotoalbum)
hoi, Wij zijn al getrouwd voor ik zwanger was. Toen de trouwdagvoorbij was is ook de pilstrip uit ons huis verwijderd, alleen jammer dat we nog 2 jaar hebben moeten wachten op deze zwangerschap, maar het is echt voor iedereen persoonlijk, ik vind het fijn om getrouwd te zijn nu we zwanger zijn, maar sommige willen dat perse niet. liefs fredje
Wij zijn al 8 jaar samen, en voor ons voegt het niets toe. Trouwen is geen garantie voor een gelukkige relatie, en de dingen die wel of niet goed zijn in je relatie voordat je getrouwd bent, zullen na je huwelik nog steeds wel of niet goed zijn.
Mijn vriend wil helaas nog niet trouwen, maar ik wel. We hebben een huis gekocht en gaan dan voor een samenlevingskontrakt. Is er een verschil tussen een geregistreerd partnerschap en samenlevingskontrakt?
Geregistreerd partnerschap is hetzelfde als getrouwd zijn. Een samenlevingscontract zegt niets over je relatie, het regelt alleen de zakelijke dingen. Als je je huis deelt met bijv je moeder kun je met haar ook een samenlevingscontract afsluiten.
Ja met een partner registratie ga je een wettelijke overeenkomst aan net als een huwelijk. Samenlevingscontract regelt niet alles. Wij willen het vooral voor als er iets gebeurd met ons. Dan wil ik dat de kleine en de overblijver goed achterblijven. Wij hebben dat helaas zelf als gezin moeten meemaken. Mijn vader en moeder hadden het gelukkig goed geregeld. ( mijn vader overleed zeer vroeg, wij waren 12,9, 5 en mijn moeder 32)
Oke dat dacht ik al, maar die nerd (vriend hihi) zei dus dat het beiden hetzelfde was duh. Heb het hem laten lezen en toen zei die pas ooh ja haha. Bdeankt
wij gaan aanstaande vrijdag trouwen en hiervoor hadden we een samenlevingscontract(we wonen al weer drie jaar samen tijd vliegt) ik ben dan zo,n 28 weken zwanger dus de kleine meid die viert alles mee vind dat het nog wel iets speciaals heeft zwanger trouwen vind niet iedereen mijn zusje bv die wil dat echt niet ach ja persoonlijk hoop dat het beetje droog word vrijdag kuzz anita
Wij zijn getrouwd, hebben een fantastische dag gehad met alles erop en eraan. Het was en is voor mij geen must, en zeker geen bevestiging voor onze relatie. Ik was 7 weken zwanger toen ik trouwde, dus stiekem met z'n drietjes en dat was wel heel erg leuk. Het moet zeker geen bevestiging van je relatie zijn, wat stelt het dan voor. Ik kan me voorstellen dat qua achternamen later het voor kinderen wat meer vanzelfsprekend is allemaal. Maar ook dat is een persoonlijke keus.
wij gaan niet trouwen. als we gaan trouwen willen wij het op onze manier doen, en dat kost nu eenmaal geld. het maakt ons niks uit in welke volgorde het gedaan wordt. wij hebben liever een kindje dan een bruiloft. maar OOIT gaan we trouwen.
Bij ons kwam de zwangerschap als een hele grote verassing. Wij waren wel van plan om ooit te trouwen, maar pas over een paar jaar! Maar ja nu met een kindje op komst gaan wij niet extra sneller trouwen of iets anders... Wij hebben nu gezegd dat we gaan trouwen als onze kleine man groot genoeg is om het feest ook heel goed te kunnen meemaken! En als we er nu extra voor zouden gaan kiezen voor te gaan trouwen dan zou het niet zo'n feest kunnen worden waar we van dromen... Want dan moest het zo snel gaan voordat de kleine er zou zijn dat het een bekrompen feest zou worden en dat willen we niet! Als we trouwen willen we het ook goed doen!
Wij zijn vorig jaar getrouwd en daarna gestopt met de pil. Daarvoor woonden we al 3 jaar samen. Ik vind dat trouwen wel wat heeft toegevoegd aan onze relatie. We waren al heel gelukkig met elkaar, maar nu zijn we echt man en vrouw zeg maar, en wordt je relatie ook serieuzer genomen door anderen. Bovendien vind ik het wel zo leuk dat in ons gezinnetje straks iedereen dezelfde achternaam heeft. Ook vond ik het trouwen op zich gewoon heel erg leuk. Je kunt toch eens een dagje in zo'n mooie jurk en je bent het middelpunt die dag. Dat maak je ook maar 1 keer mee.
Wij wilde voor kinderen gaan en ik was al gestopt met de pil toen we besloten te trouwen maar tijdens ons huwelijks dag was ik al 3 mnd zwanger
ik zou het niet doen omdat er een kindje op komst is. Dan zou ik persoonlijk wachten tot ik weer lekker in mijn vel zit en mijn droomjurk aankan. Die heb ik trouwens aangehad haha. Nee ik zou kiezen of ervoor of erna. Mijn schoonzus is zwanger getrouwd. Ze was misselijk, moe en baalde dat ze geen champagne kon drinken. Is natuurlijk voor iedereen anders maar ik zou het niet om die reden doen.
Ik zou niet trouwen omdat er een kindje op komst is, wel zijn wij getrouwd omdat dat het gewoon "af" maakte...we hebben samen 2 gezonde kinderen gekregen( nu 8 en 5 bijna 6) en zijn getrouwd 5 jr geleden getrouwd toen de jongste een paar maanden was... niet voor het een of het ander of omdat het wel zo makkelijk was, maar gewoon omdat we beide zoiets hadden van tja dat hoort er ook bij, ondanks dat hij zelf altijd zei nooit te willen trouwen, en dan sta je raar te kijken als ie je ineens om middernacht (oudjaarsavond) bij het inluiden van het nieuwe jaar ten huwelijk vraagt...