Baby 9 maanden 's avonds na een uur weer wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wenda, 19 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Mijn zoontje van 9 maanden word al een paar dagen achter elkaar na een uur weer wakker. Hij gaat om 20uur naar bed en word dan rond 21uur weer wakker. De ene keer gaat hij na een poosje weer slapen, maar er zijn ook avonden dat hij tot 23uur wakker blijft.

Het gekke is ook dat hij dan krijsend wakker word. Hij is dan moeilijk te troosten . Het is alleen s avonds. Overdag slaapt hij prima en ook snachts gaat het beter.

Wat kan dit zijn? Ik vind het ook zo sneu voor hem.

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Tja. Deed die van ons ook. En nog steeds wel eens. Ik ben er nog steeds niet achter dus ik lees even mee!

3. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Lastig is dat joh, vooral als ze nog zo klein zijn.
    Mijn peuter heeft dat ook gehad (maar was toen wel wat ouder hoor).
    Bij haar kwamen we er achter dat ze kennelijk niet moe genoeg was.
    Ze sliep dan een half uurtje en werd dan vervolgens wakker om lekker tot een uur of half twaalf door de kamer te sprintten. (powernap here I come....;))
    Hier was de oplossing om de bedtijd dus wat te verschuiven, maar weet natuurlijk niet of dat bij jouw kindje ook gaat helpen.

4. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Als hij om 19uur naar bed gaat heeft hij het heel vaak. Daarom gaat hij om 20uur. Hij is dan echt heel moe.

5. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Je schrijft mijn verhaal. Al maanden op zoek naar dé oplossing, lees dus mee.

Idd, hard huilend wakker worden, wat overdag nooit gebeurd. Beneden spelen, als ik haar om 23 uur weer op bed leg, kost het flink moeite.

Maar goed, wat ik in mijn zoektocht vandaag las, is dat als baby's huilend wakker worden in hun slaap, dit betekent dat ze eerder te weinig dan te veel overdag slapen. Komen ze s avonds gelijk slecht in slaap, hebben ze eerder te veel geslapen overdag. Kan je hier wat mee?

6. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Ff n upje voor dit topic aangezien ik benieuwd ben of hier oplossingen voor zijn.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Zou het kunnen dat hij overdag 'teveel' slaapt? Of komen er misschien tandjes door?

8. blokzijl08

blokzijl08 Actief lid

6 nov 2013
    236
    0
    16
    Hier precies hetzelfde gehad. Op de klok af na uurtje weer wakker. Moest dan bij haar zitten 5 minuten en dan kon ik weer weglopen. Dacht zelf aan verlatingsangst. Heeft 2 week geduurd nu sinds paar dagen slaapt ze weer Door. ( afkloppen )

9. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @ Olifantje, Mn zoontje slaapt maar een paar uurtjes overdag. Hij sliep eerst vaker, maar toen sliep hij snachts ook slecht.

@ Rozebadeend, vervelend zeg dat het bij jou ook zo gaat:( Hoe is het nu?

Het wordt hier alleen maar slechter. Hij gaat nu om 20uur niet meer slapen en is de hele avond tot een uur of 10 wakker. En ook snachts komt hij weer een paar keer. Vannacht 4 keer:(
    Hij ontwikkeld zich wel hard dus misschien dat het daar door komt:(

10. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    9 maanden is toch een beruchte leeftijd voor verlatingsangst?
    Hier met de oudste precies hetzelfde gehad. Soms ging ze meteen weer slapen na een aai over haar bol. Maar soms was ze echt overstuur. Dan nam ik haar gewoon even mee naar beneden en na een kwartiertje weer terug naar bed.
    Ging vanzelf weer voorbij.

Deel Deze Pagina