hallo meiden, ik heb een hardstikke lieve en makkelijk dochter van 7 maanden. het enige waar ik me zorgen om maak is dus dat ze overdags bijna niet slaapt. ze valt dan in slaap aan de borst, maar zodra ik haar in bed leg wordt ze wakker en gaat ze meteen spelen. als ze wel slaapt, dan duurt dat meestal maar een half uurtje. als het veel is slaapt ze misschien 3 keer een halfuur per dag. daartegen slaapt ze snachts prima. om 7 uur sávonds gaat ze naar bed en wordt wakker om 6 a 7 uur s'ochtends. niks mis mee dus. zou ze dan snachts zoveel slapen dat ze daardoor overdags meer energie heeft om te spelen en zal ze daarom genoeg hebben aan een dutje van een half uur? hoe zit dat met jullie baby's?
Chloé slaapt overdag 2 keer 2 uur en 1 keer een uurtje, daarintegen is ze sinds 2 weken snachts weer 2 tot 3 keer wakker! Zou liever hebben dat ze snachts doorslaapt en overdag wakker is hoor
Als ze verder een goed humeur heeft is het prima hoor. Lisa slaapt momenteel wel veel, maar dat kan ook zo veranderen. Ze slaapt overdag 2 keer: 2 uur en 1 uur. Vannacht heeft ze geslapen van 17:15 tot 7:30, erg lang dus . Wat je ook kan doen, haar eens bij je laten liggen als ze aan de borst in slaap valt, ik vond dat altijd zo lekker bij Eva (met Lisa helaas haast nooit gehad...)! Ik had dan vaak de laptop naast me staan zodat ik me ook nog kon vermaken . Eva sliep overdag ook niet veel en zo had ik zelf ook wat meer rust.
ja dat doe ik soms ook. maar smiddags moet ik werken en dan zit oma met een jengelende baby die niet wil slapen (ze wil dan natuurlijk de borst) maar in de ochtenden laat ik haar lekker bij me liggen en nu draag ik haar in een draagdoek, en ze slaapt nu al een uur. ze wil gewoon graag bij me zijn.
Hier 3 slaapjes van 30 tot 50 minuten. Ik ga gewoon in haar ritme mee, als ze dan uitgeslapen is vind ik het helemaal prima. Snachts slaapt ze nu ook goed opzich, vannacht van 20.00 tot 07.00. 1 keer wakker geweest dan tussendoor, maar valt ze zelf binnen een paar minuutjes weer in slaap. Soms heeft ze wat meer slaap nodig, bijvoorbeeld na het babyzwemmen, dan slaapt ze vaak 1,5 tot 2 uur.
Zolang ze vrolijk en energiek is zou ik me geen zorgen maken. Irem slaapt meestal nog 3 a 4 keer per dag, afhankelijk van hoe lang de slaapjes duren, maar meestal zitten er wel twee van anderhalf uur bij en dan nog een keer 3 kwartier. Maar dat is ook weleens minder geweest. En zij slaapt 's nachts niet door.
O dit is precies mijn verhaal. Toen ze rond die tijd niet meer aan de borst in slaap viel, (of wel maar in bed weer wakker) kreeg ik haar ook niet in slaap. Begon te huilen en draaien in bed. Een paar weken urenlang haar rugje zitten strelen, wat vaak toch lukte, maar werd kapot! Ging er zo tegenop zien. Nu heeft ze overdag een slaapzak aan en gaat ze ineens wel zelf slapen... Misschien bij jouw ook? Ik weet het dat het zooo vervelend is.. Sterkte meid!
nou snachts heeft ze wel een slaapzak, overdags doe ik dat eigenlijk nooit, want als ze dan net slaapt en ik moet dat ding aantrekken wordt ze meteen weer wakker. en soms denk ik ook: waarom die zak aantrekken als ik hem over 10 weer uit moet doen. maar misschien toch eens proberen. wie weet... ik heb haar gisteren in de draagdoek gehad en ze sliep 2,5 uur. steeds als ze tussendoor wakker werd, ging ik een beetje lopen en sliep ze meteen weer. en nu draag ik haar weer bij me. dat werkt wel, maar hoe dat dan moet als ik er niet ben? wel lastig hoor. gelukkig werk ik maar 3 midagen.
Kan oma de draagdoek dragen? Dan kan ze eventueel een flesje geven in de draagdoek en valt ze zo in slaap. Niet ideaal natuurlijk, maar fijner dan een huilende baby!