Hallo dames, Ik heb gisteren luierbroekjes gekocht voor onze dame omdat ze zich te groot voelt om op het aankleedkussen te liggen. Ze draait en ik dacht het op te vangen met luierbroekjes. Dat is ook zo, nu voelt ze zich een grote dame en het werkt goed. Maar... ik en benieuwd waar de plakstrip op de luier voor dient en of dit de achterkant is. Ik voel me een beetje dom, maar weet het echt niet. Iemand?
De plakstrip is de achterkant. Als je de luier uit doet, dan scheur je de zijkanten open. Met de plakstrip kun je de luier toch 'dicht' doen voor het weggooien (het duurde bij mij ook even voor ik het door had)
hihi, kijk om dit soort berichtjes moet ik als mede-mama gewoon even glimlachen... je leert allerlei nieuwe dingen he met opgroeiende kindjes!
Hahahahahahah, nouja, opgelost! Nu we het over die broekjes hebben...zo heel handig vind ik ze nog niet. Hebben wat zindelijk-worden-dagen gehad maar juist met zo'n broekje lijkt het meer gedoe. Af doen is zo gepiept, maar dan moet hij een nieuwe om, kan je nog de hele rotzooi uit trekken. Hier nog maar even gewone luiers. Voor de nachten wordt het straks wel handig!
Elmo: Ik heb ze nooit heel handig gevonden. Heeft je kind een schone luier nodig, kun je weer alle schoentjes broekjes en met koude dagen maillotjes uitdoen. En weer aan... Mijn zoontje had trouwens zelf geen voorkeur, ik heb ook niet van die draaiers op de commode.
Een vriendin van mij had niet in de gaten dat je die dingen open moet scheuren aan de zijkanten. Zei ze 'ik gebruik die luierbroekjes niet meer hoor, ik vind het zo irritant als hij gepoept heeft om ze uit te krijgen'. Ik moest zo lachen, zag het helemaal voor me
Hmm stiekem staat het gewoon op de verpakking natuurlijk maar wij hadden etos luierbroekjes en de plakkracht van die stripjes was wel HEEL bedroevend.. je had mazzel als hij uberhaupt kleefde.. laat staan dat je hem opgevouwen ergens neer kon leggen gelukkig heeft onze dochter in totaal denk ik 1 pak van die broekjes aan gehad voordat ze besloot dat het niks was en ze liever gewoon een onderbroek droeg.
Ik gebruik ze alleen voor de nacht. Na het badderen is het aantrekken van een luier drama. Madame wil staan en dan is zo'n broekje handig!
Voor overdag vond ik ze idd ook niet handig. Ben overgestapt op de broekjes toen mijn dochter overdag zindelijk was. Nu krijgt ze er dus alleen eentje aan met slapen. Dan zijn ze super handig, gewoon ff instappen, pyjama aan en het bed in.
wanneer ze handig worden.....als je zoontje de plakstrips van de luiers los trekt en je zo elke nacht een nat bed hebt! Verder heb ik bij het overdag zindelijk maken beide kids zoveel mogelijk gewoon in onderbroek laten lopen en dan maar een keer extra gedweild indien nodig. Overigens lijkt onze jongste het sinds deze week ook echt door te hebben. Al een week gebruiken we allen nog in bed luiers. Wat een heerlijkheid.