3 maanden en fles weigeren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Esje13, 13 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zitten met een probleempje. Mijn zoontje wil niet uit een flesje drinken. Dit heeft hij eerder wel gedaan. Toen hij 2 weken was heeft hij 3 of 4 keer een flesje gehad om bij te voeden en 2x rond 8 weken ivm oppas.

Binnenkort moet ik een dagje weg en ik dacht vorigeweek, laat ik nu nog maar weer eens oefenen met een flesje. Nul succes. Hij duwt steeds de speen met zijn tong opzij of naar buiten. Maakt totaal geen zuigbeweging en zuigt de speen ook niet in zijn mond. Niets helpt, we hebben al van alles geprobeerd.
    Eerst 1 borst, andere kolven en per flesje geven. Hij zit dan alleen maar wat te spelen met de speen.
    Eerst flesje gekolfde melk. Dan wordt hij na 2 min boos omdat hij honger heeft.
    Tussendoor een keer flesje.
    Speen in mijn bh zodat hij me ruikt en de speen warmmis.
    3 soorten flesjes, difrax, avent en dr brown.
    Fles al lopend geven en afleiden.
    Fles op rustige plek geven.
    Vriend fles laten geven en ik boven in bad.
    Mijn moeder bij haar thuis een fles katen geven.
    Kortom nog geen succes. Ben nu een dikke week elke dag 3x aan het oefenen maar nog geen vooruitgang.
    Wie herkent dit of heeft er tips?

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja wij hebben dit ook gehad.....verschillende spenen geprobeerd, maar niks leek te helpen.

toen ik weer aan het werk ging, brachten de oma's haar bij mij op het werk zodat ik kon voeden :)

Mijn moeder heeft haar toen een keer al liggend in de boxgeprobeerd de fles te geven. Andere omgeving en andere houding.
    Haar hand op haar koppie en zo gegeven en dat lukte!
    En zo hebben we de hoeveelheid uit de fles steeds meer uitgebreid en van de box in het wipstoeltje, van het wipstoeltje bij oma op de arm.

Hier hielp het dus echt; andere omgeving, andere houding, alles anders ;)

3. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Inderdaad alles anders ging hier ook het beste: iemand anders geeft de fles, andere houding, andere plek, en ook andere temperatuur van de voeding (iets kouder dan de gebruikelijke 37°, eerder pakweg 25-30°).

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Hier weigerde jongste dochter tot de dag dat ik weer aan het werk moest.
    Alles geprobeerd. Ze begon al te schreeuwen als ze de fles zag...
    De gastouder zette haar op schoot, rug tegen buik.
    En warempel,de fles ging zo naar binnen....
    Dus,er is hoop!

5. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Sorry, hier geen succesverhaal... Mijn dochter weigerde de fles ook pertinent. Begon er zelfs van te kokhalzen. Ook echt van alles geprobeerd. Alles merken flessen en spenen in huis gehaald. Speentje van de fles eerst in bh gedragen. Fles ingepakt met zilverfolie, fles gegeven door een ander, op andere plek, andere houding, echt niets hielp! Uiteindelijk moest ik toch werken toen ze 6 maanden was, en op het kinderdagverblijf dronk ze dan gewoon niets. Ze at wel fruit etc maar drinken ging er niet in. Dat haalde ze dan 's nachts bij mij weer ruimschoots in. Ze draaide met haar vochtinname dag en nacht gewoon om. Ze is uiteindelijk rechtstreeks van borst naar tuitbeker overgestapt. Een fles is er nooit in gegaan.
    Moraal van het verhaal: ik hoop dat je een oplossing vindt, maar zo niet dan is dat ook geen onoverkomelijk probleem. Jullie redden het hoe dan ook wel, om de gezondheid van je zoontje hoef je je geen zorgen te maken!

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik heb er toen ook een topic over geopend en kreeg het advies:
    Laat het los.

De natuur gaat het wel oplossen. Blijf de fles aanbieden en maak je voorAl niet druk. Er gaat heus een oplossing komen ;)

7. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.
    Helaas kan ik niet altijd iemand anders hem de fles laten geven ergens anders. Ik ben altijd met ze thuis en mijn vriend is er alleen in de avond. Vandaag leek een kleine vooruitgang. Ik had hem al liggend op de bank de fles aangeboden toen hij nog niet gedronken had. Hij heeft 2 slokjes genomen. Straks nog maar proberen.

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier zijn we bij de oudste ook te laat begonnen met oefenen, dus ook een probleem toen ik weer moest gaan werken.
    Werkelijk alles geprobeerd!
    Uiteindelijk ten einde raad (en ik hoef hier geen commentaar op) heeft ze een werkdag echt behoorlijk dorst gehad... En dat werkte. Nooit meer problemen gehad...

9. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook last van gehad, bij de oudste gewoon te laat begonnen met geven. Zij pakte uiteindelijk de bibi-speen in dentalvorm, die had dezelfde vorm als haar speen en die snapte ze wat beter. In begin trouwens liggend op bed, dus wel echt andere houding.
    Bij tweede dacht ik dat gaat me niet weer overkomen maar helaas, slordige drinker als het niet uit de borst komt. Uiteindelijk begon lukte het weekend voordat ik ging werken, (4 maanden) in de wipstoel met Tommie tippie fles en de melk wat koeler uit de flesverwarmer.

10. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zus heeft op het kdv gewerkt en die zei dat er wel vaker kindjes waren die dan inderdaad een hele dag niets dronken maar dit inhaalden bij moeder in de avond en nacht. Omdat ik nu thuis ben geef ik hem natuurlijk ook gewoon de borst.
    Dronk je kindje de dag erna wel gewoon uit de fles dan?

11. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij wil ook geen speen hier. Alleen de pink af en toe.
    Lijkt de tommie tippie qua speen op de tepel? Heb nu dr brown omdat die naar mijn idee vrij zacht is en wat lijkt qua soeplheid op een tepel. Maar nu duwt hij die heel gemakkelijk dubbel uit zijn mondje.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik heb ook diverse flessen gekocht ivm flesweigeren. Als ik maar hoorde dat het op de tepel leek, kocht ik die fles in de hoop dat...
    Ik heb ook de dr. Brown en de Tommie Tippie flessen. In het begin leek hij de dr. Brown fles het liefst te hebben, nu drinkt hij ook uit de Tommie Tippie flessen.
    Wij hadden ook een flesweigeraar. Ook onze schuld en te laat met de fles begonnen te oefenen (omdat we er geen problemen mee verwachtten). Ik heb er veel stress van gehad in de weken voor ik moest werken en heb toen maar besloten het los te laten en maar gewoon naar huis te gaan om te voeden. Niet iedereen zit in die positie en ik woon maar 10 min van mijn werk vandaan. In de tussentijd wel af en toe met de fles blijven oefenen. Nu gaat het redelijk, al zal het nooit een echte flessen-lurker worden.
    Het cb gaf me ook als tip om een panty over de speen van de fles te doen, zodat dat op een tepel zou lijken. Heb dat nooit gedaan, want vond het zo'n gedoe. Maar je weet maar nooit.
    Het cb zei ook dat sommige kinderen zelfs de fase van de fles overslaan en dan direct overgaan op een antilekbeker met tuitje. Alleen is jouw zoontje nog iets te klein daarvoor (kan vanaf 4-5 maanden geloof ik).

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Na die dag honger ging ze idd overstag. Na alle gehannes en weet ik welke soort flessen te hebben geprobeerd ging ze daarna opeens wel drinken. Uit de avent.
    In begin nog niet heel veel, maar het was wel alsof ze dacht: ik zal wel moeten.

14. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Helaas heb ik geen succesverhaal voor je.
    Ik ben met 4 mnd begonnen met combinatie borst-fles omdat ik met 5 mnd weer moest gaan werken. Dat ging goed toen ik 1 voeding vervangen had. Dus ik dacht in week 2, hup de volgende. Zodat ik dadelijk als ik aan het werk ben s ochtends en s avonds nog zelf kan geven en dat ze de rest met de fles krijgt.
    Helaas was mevrouw het er niet mee eens. Vanaf dat moment bleef ze hartnekkig de fles weigeren en op een gegeven moment ook zelfs de borst. Dus contact gehad met de HAP, (na onderzoek naar oortjes en longetjes) adviseerden zij helemaal te stoppen met BV. Uiteindelijk gaat ze wel drinken als ze dorst heeft werd mij gezegd.
    Ze heeft het 22 uur volgehouden om niets te drinken en toen wilde ze de fles. Maar dat hield in dat ik van de ene op de andere dag moest stoppen met de BV. :(

15. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poeh dar klinkt heftig. Ik weet niet of ik dat wel wil.....

16. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hier een hardnekkige flesweigeraar, maar deze week dronk ze wel een droomvoeding uit de fles. Een wonder wat mij betreft!
    Wij hebben de medela, Tommie Tippee en dr. Brown geprobeerd. Nu gebruiken we de Avent en dat gaat nu slapend goed. Nu nog wakker..Ze is trouwens 4 maanden.

17. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Ook wij zijn erachter gekomen dat we een flesweigeraarster hebben...handig, een week voordat ik moet gaan werken...heb dr brown breastflow, avent gehad maar naa een paar minislokjes hoid ze het voor gezien... heb verse voeding, uit de vriezer, uit de koelkast geprobeerd...niks werkt...
    Nu difrax gekocht...hopelijk pakt ze die dan wel...

Ik geloof er niet meer in (" lijkt op een tepel, drinkt hetzelfde als uit de borst" etc) ga toch weg...die plastice zooi lijkt in niks op een tepel! Gewoon een verkooppraatje voor een radeloze moeder naar mijn idee...

Dl wil ook geen speen... ze wil gewoon 'huid' en geen plasticx :p

18. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi zo herkenbaar. Meneer neemt nog niet eens een minislokje.....

Deel Deze Pagina