Ik wil binnenkort met mn dochtertje naar het zwembad gaan, lijkt me leuk Alleen, hoe pak ik zoiets aan? Mag ze gewoon mee in het tropische zwembad? Of mogen we alleen in het doelgroepenbad tussen de gehandicapten omdat dat nog iets warmer is? En hoe lang is zoiets leuk/handig/gebruikelijk? Het lijkt me zo'n gedoe om voor 10 minuten in het zwembad te gaan zitten zo'n onderneming te ondergaan, maar om nou een uur te gaan dobberen met kindjelief lijkt me ook weer zo wat. Ohja, doen jullie zo'n zwemluier aan met daar overheen weer een zwembroekje of is zo'n speciale luier voldoende? En moet een baby van bijna zesmaanden ook zwembandjes dingetjes om? Of is het voldoende om haar gewoon goed vast te houden? Kortom: ik kan jullie tips en ervaringen wel gebruiken.
Wij hebben een swimtrainer. Super handig en nog lang te gebruiken! We gebruiken nu ook zwemluiers van huggy's maar volgende vakantie ga ik die van kruidvat proberen! Hier hebben we nog geen broekjes over maar dit is meer omdat ik er geen naar mn zin kan vinden hahaha
ik heb zo'n band waar ze in kan zitten. vind ze geweldig. ze heeft een zwemluier met badpakje erover. we blijven meestal zo'n half uur tot 45 minuten in het water. dan is ze ook uitgeput haha. wij zijn begonnen toen ze 5 maand was. ze vond en vindt het superleuk
Ze mag gewoon mee, maar misschien vindt ze het zelf wel te koud. Even uitproberen. Neem een lekkere grote badcape mee naar binnen voor als ze uit het water komt. Ik zou haar de eerste keer lekker vasthouden als ze het leuk vindt kun je altijd voor zo'n band kijken. Wij zijn afgelopen week voor het eerst wezen zwemmen. Binnen 5 min had ik haar weer aangekleed. Ze vond het te druk en te koud.
Hier een meisje dat gek is op zwemmen (net nog geweest ) Eeen subtropisch zwembad kan gewoon maar het ene kind kan zich wat beter warm houden als het andere. Met bijna 6 maand zou je dochtertje zich wel redelijk warm kunnen houden. Als is een extra warme bad natuurlijk wel lekker, maar Elise geniet hier ook heel erg van de andere kinderen en veel subtropsiche baden hebben zo'n glasdak waardoor er veel licht op het water valt en dat vindt ze ook heel mooi. We hebben haar meestal gewoon vast onder haar armen zodat ze op hara buik ligt maar ook ligt ze wel op haar rug of gewoon op de arm. wij hebben ook zo'n swimtrainer, errug leuk en handig bij golven. Hier houdt ze het ongeveer 1,5 uur vol met effe pauze tussendoor en een klein hapje fruit. In het begin gingen we meetsal 45 minuten. veel plezier!
Wij zijn vanochtend nog geweest. De eerste keer was ze een weekje of 12, toen kreeg ze het snel koud en waren we na 10 min alweer uit het water. Nu zijn we zo'n 20/30 min in het water gebleven, toen werd ze moe. Ze vond het echt leuk! We hadden haar eventjes in zo'n band gedaan en ook vastgehouden. Ik heb het idee dat ze de band leuker vond.. ze was druk met de voetjes aan het trappelen en de band was feloranje en dat vond ze toch ook wel mooi Edit; ze draagt een zwemluier met een badpakje
Met 6 maanden kan je kindje prima mee het zwembad in, gewoon even opletten of ze niet gaat klappertanden. Leuk: een zwemband (ik heb die van de hema) voor baby's waar je haar in kan laten drijven. Van die armdrijvers werken niet zomaar, daar moet je kindje echt voor trainen om dan te blijven drijven. Maar het hoeft niet: gewoon vasthouden kan ook. Ik deed in het begin een zwemluier met een zwembroekje maar die laatste is echt voor de leuk. ik heb nu een wasbare zwemluier (twee vliegen in een klap ) Neem een wikkeldoek of badjasje mee naar binnen.