mijn zoon is heel hard gebeten op het kdv,voor niks!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door diaan1982, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    thnx Mirell!! je verwoord wat ik denk!!

2. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

hier weet je niet hoe oud kindje was
    dader lag op bed

dan zeg je de dader is al 3 jaar oud

en daarna heb je de moeder gesproken en weet je wat ze er aan doet

ik snap er geen oliebol meer van....................

maaaaaar 1 ding is een feit......

een dikke knuffel voor je mannetje zijn wang
    wand niemand zit te wachten om gebeten te worden....

3. Purk

Purk Niet meer actief

Wat wordt er toch een hoop gekat op dit forum! Ts wil alleen maar even haar ei kwijt, ze is geschrokken en verdrietig. Dat ze zich niet meteen verplaatst in die andere moeder lijkt mij niet zo gek, je denkt toch zeker eerst aan je eigen kind en eigen emoties? In deze schrik en emotie kan je je feller uiten dan de bedoeling is, ts wilde gewoon even haar verdriet en angst delen.

Beetje begrip en tips zijn denk ik welkom, haar afkatten omdat ze geen begrip heeft voor de ander is een beetje misplaatst.

4. Bastet

Bastet Niet meer actief

Ik kan begrijpen dat je schrikt en verdrietig bent, maar zolang je kindje er verder geen last van heeft zou ik me niet zo druk er om maken.
    Vorige week is mijn zoontje ook flink gebeten, naast zijn oog en op zijn voorhoofd.
    Mijn reactie: tja, dat kan gebeuren.
    Ik keek naar mijn zoontje, hij was breed aan het lachen en had nergens last van.
    De leidsters vonden het erger dan ik, maar ook zij zei dat het wel eens gebeurt en dat dit een gevalletje te enthousiast knuffelen was geweest, en dat mijn zoontje op het moment zelf goed van zich had laten horen.
    Ik weet ook zeker dat de 'dader' echt wel ter verantwoording is geroepen, en daarmee is voor mij echt de kous af.
    Ik hoef echt niet te weten wie het gedaan heeft, ik weet dat de leidsters er goed mee omgaan.

5. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik ben het wel met je eens hoor Diaan, ik zou er ook super van balen. Een kind wat bijt omdat iemand anders op het speelgoed zit? Nou die van mij bijt, slaat of schopt niet en heeft het nooit gedaan dus daar ben ik blij om. Zo vertel ik mijn kinderen VOORdat ze voor het eerst in een groep belanden zoals een peuterspeelzaal dat dat soort gedrag niet getolereerd wordt. Ze begrijpen je donders goed en je kan maar beter van te voren op ze inspreken als erna het gedrag te proberen recht te trekken.

Een jongetje wat bij mijn oudste op school zit wilde laatst al op onze dochter inhameren toen ze net voor hem deel wilde nemen in een spel waar maar 3 kinderen in konden meedoen. Het is dat mijn man er nog bij stond en hem er op aansprak. En als we dan naar de ouders kijken dan verbaasd het ons niets. Het jongetje is ergens gewoon niet helemaal gelukkig kennelijk dat het zo'n agressie moet tonen op deze leeftijd. Je gaat me ook niet vertellen dat hij zich thuis wel goed gedraagt.

Hopelijk gaat het gauw beter met je kleintje!

Charlie

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    LAAT IK DUIDELIJK ZIJN
    ook ik accepteer niet dat mijn meisje slaat bijt knijpt weet ik veel wat....
    OOK IK zou boos zijn als mijn kind gebeten is of geslagen.......

maar nogmaals HET GEBEURD GEWOON WEL EENS

7. Purk

Purk Niet meer actief

You made your point mirell, dat maakt het voor ts niet minder erg

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Natuurlijk gebeurd het gewoon wel eens maar bijten, ook al behoort het waarschijnlijk tot een fase, is natuurlijk gewoon onacceptabel. Maar ik denk dat TS gewoon even haar ei kwijt wilde en het gewoon oneerlijk vind tegenover haar kind wat zo absoluut niet is. Ik ken die gevoelens wel en natuurlijk moeten kinderen leren hun mannetje te staan maar als ouder maak je alles mee voor de eerste keer met je oudste kind en is het soms best moeilijk. Je voelt gewoon voor je kind en wil eigenlijk niet dat het op deze leeftijd al vervelende dingen of gebeurtenissen meemaakt wat misschien angstig maakt.

Charlie

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @TS; ik heb alle begrip voor je reactie hoor... ik vond het echt vreselijk om mijn zoon naar het kdv te brengen toen hij ca. anderhalf was. Hij was nog echt zo'n klein pulletje dat altijd de kaas van zijn brood liet eten. Ik heb vaak overwogen om hem daar helemaal weg te halen en hem op al mijn werkdagen naar oma te brengen.
    Hij is nu ouder (bijna 3) en bijt nu flink van zich af. Hij zal nooit uit zichzelf slaan, maar hij mept wel terug als hij wordt 'aangevallen'. Je zal zien dat jouw zoon uiteindelijk ook meer van zich af gaat bijten. Hij is nu nog zo klein... maar voordeel daarvan is ook wel weer dat hij zich dit later echt niet zal herinneren. Het is voor jou erger dan voor hem!

10. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    #50 diaan1982, 13 dec 2011
    Laatst bewerkt: 13 dec 2011
    ja mirrel,toen ik kwam lag kindje op bed.
    later heb ik iemand gesproken,en moeder gesproken,en die is heel open geweest tegen mij,dus wee twat er speelt.
    zoals je kunt zien,waren de reacties niet allemaal binnen een uur hier neergezet.
    in de tussentijd kun je dus wel eens dingen te weten komen.
    en heb je er ook overheen gelezen ofzo,dat ik wat anders bedoelde??
    ik bedoel je hebt overal comentaar op,maar dat heb je niet gezien?? of wil je niet zien?

11. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Wat vervelend voor je zoontje zeg. Kan me voorstellen dat je er verdrietig van werd...

Ik ben het wel met de reacties van anderen eens dat dit gedrag wel vaker voorkomt bij kleine kinderen. Het is niet leuk voor de gebeten/geslagen/geduwde/geschopte kinderen, maar het hoort er wel bij. Voor een klein kind zit er weinig verschil tussen bijten, slaan of schoppen. Voor hen is dat een uiting van boosheid/frustraties. Dat moet nog in goede banen worden geleid...

Maar ook denk ik dat een kind dat ruim 3 jaar is en erom bekend staat anderen regelmatig te bijten (en waarbij ouders ook nog hun uiterste best doen om het gedrag te corrigeren) misschien eens nader zou moeten worden bekeken. Dan hoeft er natuurlijk niks aan de hand te zijn, maar net zo goed kan er wel wat aan de hand zijn. Ik zie helaas in mijn werk dat "afwijkend" gedrag veel te vaak wordt afgedaan als: "ach ja, dat is Pietje, zo is hij nu eenmaal". Om er na jaren achter te komen dat er met Pietje wel degelijk wat aan de hand is. En helaas zie ik in mijn werk ook veel te vaak dat de groep waar Pietje in zit er onder "lijdt".

12. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

:$:$:$

:(

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hier ben ik het helemaal mee eens. Het is iets wat op die leeftijd gewoon veel voorkomt! Helaas!

En, als ik jou was, zou ik me nu al helemaal niet opstellen alsof het allemaal zo zielig is. Dus niet het slachtoffer spelen en zeggen dat je lieverd zo zielig is, maar juist zeggen dat dat niet mag, en dat hij daar best wat van mag zeggen/iets tegen mag doen!

Als je beaamt dat hij zielig is, zal hij dat zelf zo vinden, terwijl je hem beter kan proberen weerbaarder te maken.

En het is gewoon lastig. Bij Finn is er ook een kindje dit dat doet, en niemand weet waarom! Vandeweek dus ook gebeurt, en nog wel bij een nieuw kindje. Ggd is al gebeld voor tips e.d. En moeder is er ook keihard me aan de slag.
    Je kan niet beoordelen wat andere mensen er mee doen, voor je ze gesproken hebt. En wat je al zegt...die kids kunnen er op deze leeftijde echt nog niets aan doen, dat ze die frustratie en gevoelens hebben.

Je kindje moet leren van zich af te bijten, maar de bijter moet leren om zijn gevoelens anders te uiten. Het is geen eenrichtingsverkeer...

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou ik zou dit ook heel erg vinden bij mijn moppies :( En ik zou er ook om kunnen huilen.

Mijn kinderen gaan niet naar een kdv maar mijn dochter heeft mij ook wel eens zo hard gebeten dat de tanden erin stonden... was een eenmalige actie, neem dat maar van mij aan. Maar goed, het kan dus gebeuren.

Ik zou wel kwaad zijn in mezelf zeg maar. Zo van grrrrrrrrr... maar ik zou er verder niks mee doen. Dat andere kindje is ook maar een kindje van 3...

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dat is ook zo...maar wie weet kan die andere moeder er wel om huilen dat haar zoon het doet. Lijkt me ook echt super lastig zeg!

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja dat is waar... daarom zou ik ook alleen inwendig boos zijn en er verder niks mee doen ;)

17. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ja ik dus ook! Oke...even mijn gal spuwen bij mn zus ofzo...maar niet tegen de moeder of dat tegen dat kindje.

18. adi

adi Niet meer actief

Helemaal mee eens!!!

Ik vind de berichten van TS richting 'dat andere kind' echt om kriebels van te krijgen. Je kind is pas 16 maanden, hoe weet jij wat hij wel of niet gaat doen over een jaar of over 1,5 jaar?
    En hoe zou jij het vinden als iemand roept dat je kind naar een therapeut moet :)$) omdat ie een ander kind heeft gebeten.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ja, mijn dochtertje is op het kdv ook 1 of 2 keer gebeten, de tweede keer tot bloedens toe zelfs.
    Ik vond het ook zielig voor haar, maar zowel mijn man als mijn zus waren vroeger ook van die bijtertjes, dus ik wist wel dat zoiets kon gebeuren. Dat komt wel vaker voor op die leeftijd. Je kunt daar als moeder niet zoveel aan doen, ja, natuurlijk houd je het in de gaten, maar je bent er niet altijd bij (zoals op een kdv). Bij mijn zus ging het vanzelf weer over, bij mijn man toen een ander kind hem hard terug beet.

20. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik heb het ook een keertje gehad met mijn dochter toen zij op het kdv zat. Het desbetreffende kind met zijn ouders zijn er toen op aangesproken en geadviseerd is om zijn gedrag op het cb te bespreken, omdat hij dit al eerder had gedaan...
    x

Deel Deze Pagina