mijn zoon is heel hard gebeten op het kdv,voor niks!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door diaan1982, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Zo dat is een flinke beet!!
    Diaan, zo zag het er bij jouw kindje dus ook uit? Ik snap best dat je daar heel verdrietig van wordt.
    Toevallig vandaag een mailing via mijn werk gehad over bijtende kinderen. En dat ouders vaak heel heftig reageren, omdat je een beet ziet en een klap (achteraf) niet.
    Maar het IS ook heel verdrietig. Helaas hoort het er wel een beetje bij. Er wordt vaak onderscheid gemaakt tussen kindjes tot 3 jaar en boven 3 jaar.
    Tot 3 jaar is het impulsgedrag. Geen uiting kunnen geven aan een emotie. Dit kan van alles zijn: moe, honger, boos, blij, frustratie, echt heel uiteenlopend. Dit icm tandjes krijgen bijten kinderen soms. Natuurlijk is het wel zaak van volwassenen hier heel goed op in te spelen.
    Boven 3 jaar moeten ze ondertussen toch wel een manier hebben om met de impuls om te gaan en weten dat je er een ander pijn mee doet.
    Dit kindje is ouder dan 3 schrijf je.
    Helaas kunnen de leidster wel dingen proberen om het te voorkomen (bijv in een box, aan zien komen, een andere uitlaatklep bieden), maar soms zijn kinderen net sneller.Ik zou niet de ouder bellen.
    Ik zou het nog eens bespreken op het kdv. Ook al komt er mogelijk geen oplossing uit voort, het geeft jouw veel verdriet, en het is goed dat aan te geven.

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Heb de reacties niet gelezen, dus het kan zijn dat het al geschreven is maar wat verschrikkelijk voor je!! Ik zou een klacht indienen bij het KDV want het is heel normaal dat ze je even opbellen als zoiets gebeurt, dan kan je er rekening mee houden of hem bijv eerder halen, heel erg slecht dat ze geeneens laten weten dat er iets gebeurt is! Hoe is het nu met je kindje

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ik reageer toch eventjes ,omdat ik heel blij ben met de steun ik toch heb gekregen van de mensen hier,bedankt.

Ik weet niet of het toeval is,maar hij is al 2 dagen uit z,n hum.
    drammerig en huilerig,maar hij lijkt er geen pijn meer aan te hebben.
    hij gaat morgen weer naar het kdv,en ben benieuwd hoe dat gaat,vind het stiekem wel een beetje spannend.

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nou ondanks onze verschillende mening;)
    hoop ik dat het morgen goed zal gaan
    ik zou zeker de leidster vragen een extra oogje in het zeil te houden.

rustig aan morgen
    succes

5. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik blijf er bij dat je niet moet dramatiseren. Mijn dochter heeft ook weleens een kind gebeten. Maar is ook weleens door dat jongetje met een boek op haar hoofd geslagen. Ik vind dat ook niet leuk, maar zou de ouders er niet op aanspreken, dat doen de leidsters van het kdv. Ze is ook weleens thuis gekomen met een kapot gezicht en een stuk van haar tand.
    Omdat ze op van die klossen wilde lopen en de leidster het wel grappig vond. Hier heb ik dan ook wat gezegd. Dit vind ik niet kunnen,omdat de leidster moet weten wat een kind kan op bepaalde leeftijd. Maar geloof me hij komt nog wel vaker met schrammen thuis. Toch hoop ik oprecht dat hij niet bang word voor het jongetje en veel plezier beleeft op kdv. Want ik vind het toch erg goed voor hun ontwikkeling. Onze dochter gaat met veel plezier.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

nou zeg, je zal maar een superjonge, buitenlandse alleenstaande moeder zijn, die een toevallig een sociale dienstuitkering ontvangt zijn, dan ben je bij voorbaat al gedoemd om een slechte/ minder goed opvoedende moeder te zijn???? Vind dit nogal vooroordelend, persoonlijk:D

7. Triskele

Triskele Niet meer actief

Dat is natuurlijk niet echt een mening maar een kwestie van statistieken, VAAK (niet altijd) zie je toch wel wat problemen in het gezin van deze mama's dus in bepaalde wijken houden ze hier zeker rekening mee (bij het CB of op de Peuterspeelzaal, dus een KDV klinkt zo gek nog niet eigenlijk)

Hier hebben ze voor dit soort gezinnen ook een strenger beleid en speciale programma's (wel grappig want vaak willen ze dit zelf dus helemaal niet) en de kindjes die dan wat extra's kunnen gebruiken zoals mijn dochtertje die heel leergierig is mogen ze dan niets voor doen ;) (dus het is zo krom als een hoepel!) maar op zich wel goed dat het bestaat en een stukje extra begeleiding is.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat weet ik wel, maar ik kan me er echt aan storen, dat zulke mensen direct over 1 kam geschoren wordt. Ik was nog net geen tienermoeder (21, gepland en getrouwd) maar ben naderhand alleenstaand geweest en heb in de bijstand gezeten, mijn enige voordeel was blijkbaar dat ik nederlandse ben. Ik kom van oorsprong uit een grote stad en weet heus wel dat daar achterstandwijken zijn e.d. en ook de problemen daaromheen wel, maar wordt klein beetje neergezet alsof iedereen die in deze of een van deze situaties leeft gelijk geen kinderen kunnen opvoeden, net alsof dat allemaal aso gezinnen zijn.:D Zeg ook niet DAT dat er staat maar krijg wel dat gevoel erbij.

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dan heb je dus duidelijk niet alles gelezen, maar goed. Daar gaat het hier ook niet om.
    Dan kunnen ze ook wel stoppen met vve en nt2 programma's op scholen in achterstandswijken, 'want stel je voor dat iemand zich gekwetst voelt'
    Wees blij dat er aandacht aan besteed wordt! En dat het dus maar naar de achtergrond gedrukt wordt. Lekkere struisvogelpolitiek krijg je dan...
    Als we maar doen alsof er niets is...verdwijnt het vanzelf...

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Overigens bedoelde ik het niet negatief. Hoeveel van de mensen uit de doelgroep die ik noemde zouden er niet blij zijn met extra hulp of controle? Alleen maar dan toch?
    Wees blij dat het er is en dat ze die mensen niet laten zitten!

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @ts hoe is het eigenlijk gegaan?

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ja goed hoor,hij was een beetje bleu toen we naar binnen gingen,maar ben met hem gaan spelen,en na 10 minuutjes kwam hij wel los (normaal binnen 1 minuut)
    het jongetje was er niet,maar nog wel even over gehad.
    ze gaan m extra in de gaten houden(hoop ik dan)
    Ze denken dat het komt omdat hij nog niet praat dat hij gefrustreerd raakt dan.
    En hij heeft het veel vaker gedaan dus,en ook steeds bij een jongen met douwn syndroom,hij duikt er dan gewoon boven op zeiden ze met armen en al vast geklemd,en dan gaat hij bijten.

Deel Deze Pagina