mijn zoon is niet dik!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yasminaa, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Ja ik woon in engeland nou als ik aan zijn kleertjes zie past hij welmaat 72 etc hmm?

ben blij josien dat ik niet de enigste ben dan hihi

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Meten ze zijn lengte niet in Engeland?

Aan de maten zou ik niet teveel aflezen. Sam heeft sommige korte broekjes in maat 68, shirtjes in maat 74 en lange broeken in maat 80. Dus ik geloof niet meer zo in het matensysteem :D.

Maar om terug te komen op het gewicht... als hij 72 cm is, lijkt hij me niet te zwaar. Daarbij... als je hem niet te veel geeft (voeding) en hij vrolijk en alert is, denk ik niet dat je je er te veel van aan moet trekken. Zodra hij meer gaat bewegen wordt hij vanzelf wat slanker.

Groetjes,
    Josien

3. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Nee, ik heb het 3 keer gevraagd en ze zeggen nee doen we hier niet!
    dus dacht oke ? hmm

maar ja dat vond ik ook ...zodra hij kan lopen en alles dan vallen de kilo's weer wel af...
    nee geef totaal niet te veel en mijn zoon zegt ook of hij het genoeg heeft of niet... hij drinkt niet echt veel.. 150 en wilt ook niet meer dan dat! ik heb geprobeerd om wat meer te geven en wat minder flessen maar neee hij is niet zo iemand die alles in 1keer opkan hebben

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Komt wel goed hoor..

Mijn dochter was met 5 maanden 7600 g en 68 cm en kreeg toen nog enkel bv. De eerste maanden ging het echt hard, nu zit ze precies gemiddeld.

5. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Mijn dochter is nu ruim 7 maanden (van 2 december) was vanmorgen 69 cm, en woog ruim 7700 gram ;)

Ieder kindje is anders...bij ons op CB laten ze ook altijd leuk die groeicurves zien...en ze zit nu precies goed, maar ook al zat ze er wat onder of erboven...zolang alles verder goed gaat, 1 oor erin, ander eruit :D

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Heb je zelf ook gezocht naar een lactatie deskundige?
    Als je borstvoeding gaat geven is het handig om je erin te verdiepen, en dat je weet waar je terecht kunt als er problemen zijn.

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Renske weegt bijna net zoveel, en is iets jonger, voor een meisje zou zij dan ook erg dik moeten zijn. Renske volgt een heel hoge lijn qua lengte en gewicht in de groeicurve van borstgevoede baby's (die van WHO).

Ik heb een ander CB duidelijk, vrij pro-bv en erg tevreden over ons mollige en superblije meisje.

NIKS VAN AANTREKKEN!!! :)

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    En... bij een volgend kindje: zorg dat je kraamzorg hebt met gecertificeerde lactatiekundigen. Echt, die hebben mij zo goed geholpen (ik had een 'borstvoedigspakket', 6 weken begeleiding!). Renske dronk heel goed maar ik had hyperlactatie, dus heb de begeleiding hard nodig gehad. Nu gaat het als een tierelier ;)

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Volgens mij bedoelt ze percentiel van die curve? 72 cm is heeeel lang, Renske is even zwaar maar 67,5 cm en dat is al vrij lang (5 mnd).

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou me er niet teveel over opwinden hoor. Lekker overheen lachen, je kunt er nog weinig aan doen!

Mijn dochter is lichter (met 11 mnd), dus je ventje is wel lekker stevig. Maar who cares? Ieder kind is anders!

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Alle kinderen zijn anders. Mijn overbuurmeisje was ook erg stevig, terwijl ze alleen bv kreeg. Tja, wat kan je daaraan doen? Mijn dochter kreeg ook alleen bv en die werd lang, en dun.
    Het overbuurmeisje is een maand ouder dan mijn dochter, en mijn dochter is 8 cm langer. Op het bureau zeiden ze ook een keer, zo, ze is wel heel lang he? Ik zei toen ook gelijk, moet ik haar tussen 2 plankjes laten slapen ofzo?
    Net als, jeetje, ze heeft al wel erg veel tanden voor haar leeftijd, (ook nog op zo'n toontje alsof ik daar iets aan kan doen) dus ik zei, oh, hoeveel moet ze er eigenlijk hebben dan, anders trekt mn man er wel een paar uit hoor. Moest ze wel lachen gelukkig. Pfff, mutsen daar :)

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Mijn dochtertje was met 5 mnd en 3wk 8040gr en 66cm. Ze is dus stevig en klein.
    Laatste weging en meting met 11mnd. 10166gr en 72cm.

Tja ik kan er niets aan doen. Ik geef haar geen koekjes, sap of slagroom. Ze krijgt het minimale.

Ze is gewoon te klein voor haar gewicht :p

13. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Mijn zoontje was met 19 weken 8490 gram, op volledig BV en 68,5 cm lang.
    Heb er nooit commentaar op gehad.

14. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

haha dat is wel een goeie.. ! :p te klein voor haar gewicht. ..

maar serieus. zolang jij je kindje niet volstopt met zoetigheid, suiker, andere slechte dingen waar een kind dik van wordt...
    dan moet je je er niets van aantrekken van het cb zegt.. je kan moeilijk een flesje minder gaan geven.. :(

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Nou, daar zeg je wat. Ik moest bij 9 maanden overgaan op 1 fles. (we zaten nog op 3. Waren de middagfles aan het afbouwen)Ze mag geen pap, soepstengels, koekjes, liga of andere tussendoortjes. Wel fruit natuurlijk.

Tussendoortjes gaf ik zowieso al niet meer. Nu wel weer een soepstengel en soms sap, helemaal met dit weer. En ze is veel actiever dus verbruikt meer.

Hoe vind je die? Te gek toch?

Het is wel vervelend zoals bijv. afgelopen zondag, toen we een feestje hadden en Noor een stukje boterhamworst kreeg. De opmerkingen waren niet van de lucht, kan je je wel indenken misschien. Alsof we haar dat elke dag geven. Maar goed, ik weet hoe het zit.

16. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

je zegt dat ze met 5 mnd en 3wk, 8040gr was en 66cm
    en met 11mnd. 10166gr en 72cm

mijn dochtertje was met 6 maanden.. 8940 en 70 cm..
    en met 10 maanden 10670 en 77 cm

zo heel veel verschillen onze dochtertjes toch niet? of ligt dat aan mij|? tegen mij heeft echt niemand gezegd dat ze te dik is ofzo...

ja de laatste keer zei het cb dat ik de laatste fles weg moest laten(door haar leeftijd).. dat doe ik nog niet omdat ze daar niet helemaal niet aan toe is...

maar inderdaad belachelijk dat ze dat gezegd hebben zeg

17. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Tja, hier is het andersom... ook niet leuk.

Ons meisje zou, volgens het CB, te mager zijn...
    Heeft echt een kuiltje waar haar buikje zit, als ze op haar ruggetje ligt. Ze heeft geen babyvet (nooit gehad ook) en dunne armpjes en beentjes, terwijl ze nog niet eens staat of loopt.

Soms keek de arts / wijkverpleegkundige ons aan alsof we haar te weinig eten geven. Vond ik zooooo belachelijk !
    Ze eet juist hartstikke goed. Ze is blij, vrolijk en groeit goed. What's the f.....g problem ??

Ze is gewoon heel lang voor haar leeftijd en heel actief.
    Van het CB trek ik me niet veel aan hoor... Die zien Joleijn en mij zo zelden, dat ik vind dat ze niet echt een oordeel mogen hebben over hoe ik de opvoeding doe en hoe Joleijn zich gedraagt.
    (Ze is altijd hysterisch als we naar het CB gaan, omdat ze het wegen/meten en de prikjes vreselijk vindt... CB vindt het dan vreemd dat ze altijd zo reageert. Als ik dan zeg dat ze thuis heel lief is, geloven ze je niet... Ze hebben me eens geadviseerd om een cursus te volgen over "het troosten van je kindje"... Nouja zeg :(:$).

Joleijn is nu bijna 17 maanden en 10 kilo, 85cm.

18. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja wilde al zeggen dat 72 cm bijna niet kan dat is erg lang
    net wat je zegt je dochter is 67 cm dat is idd lang

19. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ach ja wat is normaal en volgens het boekje
    hendrik zit altijd tegen het boven lijntje aan
    was met 4 maand 7380 en 67,5 cm
    en met 6 maand 8785, 70 cm
    en met 8 maand 10020 en 75,5 cm

dit laatste was zijn grote broer met dik 11 maanden, bijna een jaar.
    ze verschillen nu kwa kleding 1 maat
    hendrik 80/86
    jelle 92/98
    en jelle is 4 kilo zwaarder dan hendrik, tja hendrik is gewoon een lange/stevige gezonde jongen die kwa eten de normale hoeveelheid krijgt en eigenlijk nooit een koekje (tussendoortje) want die gooit hij weg

20. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Het enige verschil zijn de cm denk ik. Als Noor 1 of 2 cm langer was geweest, had ik er denk ik ook niets over gehoord.

Ze zeiden ook dat ze niet verwachtten dat ze in de lengte zoveel zou groeien, dus dat haar gewicht aangepast moest worden :(

Ok, ik ben niet lang 1.66, maar haar vader is 1.96. Dus verwacht niet dat ze 'klein' blijft. En dan nog. Je zet een baby idd niet op dieet.

Deel Deze Pagina