Boos op CB!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tweeling, 11 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik heb pas een topic geopend (zie hieronder) over dat onze kleine niet drinkt:

    hoi,

    onze kleine meid drink sinds een paar dagen heel onrustig haar flesje leeg.
    Ze draaid steeds met haar hoofd en is super beweegelijk...dit is zo vervelend dat de fles er steeds uitschiet etc.
    Ook perst ze een beetje lijkt wel alsof ze moet poepen of iets maar dat is dan niet zo.

    Ze krijgt op het moment friso 1 180cc 5 keer per dag en de fles van 23 uur krijgt ze friso extra

    De extra krijgt ze pas sinds een paar dagen zou het daar aan kunnen liggen? verder is alles gewoon normaal alleen tijdens het drinken doet ze vreemd tot gevolg dat ze haar flesje niet wil leegdrinken!

    wat kan het zijn en wat kunnen we dan doen?


    Na ik ben er dus achter wat het is, en ben zo boos...
    ze krijgt dus gewoon te veel! :confused: en dat nog wel op advies van het CB :evil:

    Ze weegt nu ik denk zo'n 6 kilo dus ze mag 180cc voeding (water met voeding) hebben 5x per dag dat is 900cc maximale dus. Nou je raad het miss al ik gaf 180cc 5x per dag water en dan moest de voeding er nog bij! dus dat is ong. 200cc totaal veel te veel dus en dat kreeg ze niet meer op sinds ze de friso extra s'avonds krijgt :evil:

    Ben echt zo boos...heb nog tegen die arts gezegd: doe ik het goed zo krijgt ze niet te veel?etc etc. nee hoor alles is prima. Had achteraf nog tegen mijn vriend gezegd dat ik vond dat ze er niet helemaal bij was, maja!

    nu geef ik haar 5x 150cc water en savonds friso extra 180cc...dit gaat nu gewoon weer vlekkeloos. Ze was gewoon zo haar best aan het doen om alles op te krijgen dat ze er buikpijn van kreeg en over moest geven! voel me ook best slecht nu :(

    gelukkig weet ik nu wat het is!Moest het ff kwijt.
     
  2. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ach, je arme meisje...
    Gelukkig ben je er nu achter gekomen!
    En wat betreft het cb... tja, je kan niet met ze en niet zonder ze :(
     
  3. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Nou anakin waarom zouden we niet zonder het CB kunnen? ik heb ze echt niet nodig hoor ik doe de dingen die ik wil en waarvan ik vind dat het goed is...

    En ik vind dit wel een hele slechte zaak hoor van het CB jeetje mina hoe kun je zo'n fout maken.. heb je al contact met ze opgenomen en gezegd wat er is ( nadat je dit hebt geconstateert ) ?
     
  4. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Soms is het veel beter om gewoon je gezonde verstand te volgen dan het cb, want dat zijn ook mensen en mensen maken eenmaal fouten en maken vergissingen het is niet van het cb zegt dit dat is 100% gelijk je zou het wel denken maar helaas blijkt het in de praktijk niet altijd zo te zijn.
     
  5. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Daar sluit ik me bij aan, op de pakken voeding staat tevens ook instructies over het gebruik..
     
  6. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    nou ik ben het daar niet mee eens:
    het is mijn eerste kindje en ik moet het nog leren net als iedereen, het is dan ook de bedoeling dat hun je daar in ondersteunen en advieseren! als hun na aanleiding van een vraag van mij dit als antwoord geven ga ik er vanuit dat ze op een proffesionele manier dit antwoord aan mij gaf!
    Later blijkt uit een telefoontje naar een collega van het telefonisch spreekuur dat ik haar te veel geef en dit niet goed voor haar is...

    nou hoe had ik dat kunnen weten :( ik ga niet elk antwoord na...maar nu wel!
     
  7. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Cecile heeft nooit 5 voedingen gehaald van 180ml.
    Trouwens 5 x 180ml mag geven hoor, maar is wel maximaal wat ze dan mogen hebben. Maar met Cecile ben ik overgestapt naar 4 flessen en gaat al ander half maand hartstikke goed!

    Ik had het zelfde probleem met Cecile zodra ze de fles kreeg was het bewegen met het hoofdje en tegen spartelen tegen de fles. Maar ben echt naar Cecile gaan kijken en stopt ze met de fles even boertje laten en daarna nog even weer proberen enzo wil ze toch echt niks meer stop ik gewoon, want ze heeft nog nooit de flessen leeg gedronken zo heel af en toe en meestal de laatste fles gaat meestal wel leeg.

    Volg je gevoel je kent immers beter je kindje dan wie dan ook! Advies is mooi maar als je er wat mee kunt is de tweede vraag.
     
  8. Wen

    Wen Actief lid

    @tweeling
    jeetje zeg...gelukkig dat je nu weet wat het is!

    groetjes, wendy
     
  9. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ik denk dat je het CB niet te serieus moet nemen! Ze geven richtlijnen! Maar onthoudt dat elk kindje anders is! Ik ben ook eerste keer moeder, maar volg wel volledig mijn eigen gevoel! Laura krijgt sinds 3 weken nog maar 4 flessen op een dag! Ook dit raden ze af bij het CB, maar laura dronk haar flesjes gewoon niet! Nu drinkt ze haar flesjes weer bijna helemaal leeg! Ik ga morgen beginnen met bijvoeding, lekker een fruithapje en smiddags lekker diksap! Eens kijken hoe dat loopt! Dus vooral je eigen gevoel volgen! Das het belangrijkste! En vertrouw op jezelf! Maar we hebben het cb wel nodig voor de vacinaties etc.
     
  10. Female

    Female Niet meer actief

    Ik denk dat je gewoon vooral naar je kindje en je eigen gevoel moet luisteren...
     
  11. Niet meer actief

    ja je moet je eigen gevoel volgen hoor. ik snap heel goed dat je op hun vertrouwd omdat je zelf nog niet veel ervaring hebt.. 5 x 180 is idd erg veel..danisha zit zelfs op 4x180 en die is 9 kilo
     
  12. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Jeetje! Gelukkig ben je erachter gekomen! Ik zou persoonlijk ook uitgaan van adviezen van het cb, daarvoor zijn die mensen toch als je het even niet meer weet!

    Gelukkig heb ik ook geleerd dat je sommige dingen niet zo nauw moet nemen en ook naar je eigen gevoel moet luisteren! Hier ook een tijdje een voedingsprobleem gehad, eerst geprobeerd wat cb zei en daarna naar anderen om me heen geluisterd en dat werkte perfect! Heb dit daarna wel aangekaart bij het cb!
     

Deel Deze Pagina