Koortslip&baby 8mnd.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gijsje, 5 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Wij zijn hier allemaal geveild met de griep. Nu heb ik er ook nog een giga koortslip bij.Ik weet dat het gevaarlijk is voor pasgeboren baby's maar hoe zit het met een baby van 8mnd weet iemand dat?
    Mag ik em gewoon knuffelen enzo (hij is ook ziek zo zielig)?

Normaal zou ik de assistente van de huisarts even bellen maar aangezien het weekend is en ook weer overdreven om er de ha-post voor te bellen hoop ik dat iemand me hier kan helpen?

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
  3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mensen kunnen soms zo panisch doen over een koortslip! Laats iemand die helemaal over de mik was, omdat oma kindje op schoot had en ze had een koortslip! Nergens voor nodig. Alleen voor zorgen dat je kindje er niet mee in aanraking komt. Dus niet zoenen, niet van zelfde bekertje drinken/koekje eten. Maar let er ook op dat je zelf niet met je handen aan je koortslip komt en je kindje ook niet. En verder gewoon vaak je handen wassen.

Beterschap!

4. misa

misa Niet meer actief

Je kunt wel knuffelen, maar wel uitkijken dat hij niet met zijn gezicht of handjes of iets dergelijks je koortslip raakt. En zelf ook niet eraan zitten, zodat je het kunt doorgeven.
    Beterschap allemaal!

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ook ik heb na jaaaaren nu steeds weer een koortslip (op 3 plekken!!!) ik ga van de week maar eens naar de dermatoloog...ik geef BV en volgens een verpleegster die ik ken is het niet gevaarlijk wanneer je BV geeft omdat jouw antistoffen in je BV de kleine beschermen!hij is niet ziek geworden van mij (hij is sowieso nooit ziek, ff afkloppen haha!) maar ik probeer wel voorzichtig te doen, dus niet knuffelen met m'n gezicht (wel vervelend maar ja) ik hoop dat 't bij mij snel over is en niet weer terugkomt...ik doe er wel eens puur alcohol op, ontsmet goed! bij mij helpen zovirax enzo niet...

6. misa

misa Niet meer actief

Puur alcohol? Of bedoel je wijn of een borrel..? ;)
    Nee grapje! Maar werkt dat dan? Ik heb namelijk ook met enige regelmaat een koortslip.

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    hihi! ja je kan er ook jenever op smeren hahahaha!:D nee gewoon bij de apotheek alcohol vragen...kan gewoon volgens mij (ik woon in Griekenland en dat raden ze aan...maar denk dat je het in NL ook gewoon kan krijgen hoor!) bij mij helpt het 10 keer beter dan al dat andere spul!!

8. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    heb hier ook regelmatig ee koortslip, had hem de week na de kraamweek zelfs... pas ook weer gehad, nu is onze dochter al wat ouder, maar ik heb haar gewoon geknuffeld, heb wel opgelet dat ik bv niet een lepeltje met eten of zo doe proeve of het te heet is en dan aan haar geven of uit hetzelfde glas laten drinken.

Beetje opletten, dan kan gewoon alles hoor, het vocht van de koortslip dat is de boosdoener, daar dus mee opletten, zelf probeer ik dat hij dus niet open springt. Heb 2 weken terug voor het eerst die koortslip pleistertjes geprobeerd die doorzichtige, bevielen me heel goed en gaven me een veilig gevoel.

9. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ik heb helaas ook regelmatig een koortslip. Als ik er last van heb plak ik er altijd een pleister van Compeed op. Zo kun je de besmetting minder snel verspreiden :)

10. misa

misa Niet meer actief

Gewoon zo'n flesje alcohol waarmee je bijvoorbeeld de thermometer schoonmaakt?
    En is het dan sneller weg? Doet dat geen pijn..?

11. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

20 mrt 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    ik smeer er ook alcohol op, als de blaasjes open zijn prikt het wel even maar helpt goed! Wat mij ook erg goed helpt is zinkolie van Dr. Swaab, als ik de koortslip voel opkomen smeer ik het er lekker dik op en 9 van de 10 keer zet het dan niet door!

12. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ja prikt ff maar ok, het ontsmet heel goed..vraag maar bij de apotheek!

@agatha: zinkolie? goede tip! thanx!

13. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Gelukkig zijn we weer allemaal zo goed als beter.Ben exta voorzichtig geweest.
    Wat ik ovegens zelf altijd doe is de blaasjes doorpikken en dan watje met pure alcohol de boegoed ontsmettenl .Is wel ff auw maar je bent er sneller vanaf omdat je niet hoeft te wachten tot de blaasjes zijn ingedroogd en er gelijk een korstje komt,dat houd ik dan weer soepel met vasaline.

Deel Deze Pagina