Mijn oudste is dochter 3,5, heeft ontdekt dat ze een meisje is en dat het best lekker kan zijn om er even 'aan' te zitten Ze gaat altijd samen met mijn jongste (1) in bad, en die haal ik er ook als eerste weer uit, dan mag zij nog even alleen in bad. Binnen no time zit ze aan dr poes te frunniken. Ik zeg er niks van hoor, ik negeer het maar een beetje. Ik vind dat ze haar momentjes mag hebben. Soms zit ze voor de tv in dr pyjama voordat ze naar bed gaat, in kleermakerszit op de bank, en ook met dr hand tussen dr benen. Ik moet er zo mee lachen eigenlijk! Volgens mij is het heel normaal. Ik heb weleens gevraagd wat ze doet, en dan kreeg ik als antwoord: gewoon..... lekker. Hahaha! Vandaag zat ze met mijn man in bad. Hoor ik ze zeggen: Héy papa, jongens hebben een piemel he (dat wist ze al...), en meisjes een plasgaatje, maar jij hebt toch ook een poepgaatje? Wat een giller...
Met m'n meisje zijn we nog niet zo ver; zij draagt nog een luier en dan voel je niet zo veel. Maar zoonlief frummelt graag aan z'n piemel. Onder de douche, in bad of in bed gaat hij z'n gang maar, maar als hij het ergens anders doet dan zeggen we er wat van. Al vind ik het wel grappig hoor, onze kleine Al Bundy op de bank met z'n hand in z'n broek Een simpel 'lieverd, niet frummelen' is genoeg om hem er mee op te laten houden.
Hier speelt mijn zoontje ook met zijn piemeltje als ie in bad zit. Hij is nog niet zindelijk, dus overdag gaat dat lastig, met een pamper om. Ik zeg er ook niks van, het is toch iets wat ie moet ontdekken. Wat ik wel apart vind, is dat mijn zoontje 's ochtends soms al een stijf piemeltje heeft. Dan mag ik zijn luier ook niet dichtmaken, want dat is au.
Het is allemaal heel erg normaal maar dit is ook het moment om spelender wijs te vertellen dat alleen hij/zij er aan mag zitten en papa en mama om te wassen en verder niemand. Anders wordt het straks zo'n big thing. Enne nu niet het hele topic veranderen he!!! Het gaat erom dat het normaal is!!! en dat je het niet hoeft te verbieden binnenshuis.