mijn kleine meid heeft hele erge zuig behoefte maar wil de speen niet. ze krijgt fles voeding omdat ik binnen een dag mijn tepels kapot had (ze lag goed aan). maar ze heeft dus hele erge zuig behoefte en wil de speen niet aan nemen, ze doet bijna geen oog dicht zonder pink in haar mondje. ik zat er vanavond helemaal door heen ik kan niet eens even naar de wc of iets anders wand dan begint ze al tehuilen, slapen in haar ledikantje is er ook bijna niet bij en ik heb afgelopen nacht maar 3 uur geslapen omdat mijn vriend het heeft over genomen na ook maar 3 uur slaap. ik heb nu een bibi en een difrax speen beiden wil ze niet, de bibi heeft ze gisteren wil even gehad maar wil ze nu niet meer. dus nu mijn vraag heeft iemand een oplossing of kan iemand ons een ander merk speen aan bevelen? we leggen haar voor vannacht in de wandelwagen bij ons op de kamer.
Je verhaal is herkenbaar voor mij. Mijn zoontje had vanaf het begin ook al een grote zuigbehoefte, maar zowel bibi als Difrax moest hij niets van weten. De enige speen die hij wel wilde (en heel erg goed inhield) is Avent. Het leek wel alsof hij daar meer grip op had met zijn tongetje. Door de vorm van bibi en Difrax leek het wel alsof hij die uit zijn mondje "wipte" met zijn tong. Dus misschien het proberen waard?!
Hier ook beide geprobeerd en ons zoontje wilde er niks van weten. Nu heb ik de Etos eigen merk geprobeerd en daar is dat voorste gedeelte iets groter, volgens mij trekt dat beter 'vacuüm'. Hij pakt deze speen in ieder geval makkelijker als Bibi en Difrax.
Idd de Avent speen proberen. Die is sowieso zwaarder waardoor hij vaak beter blijft zitten, maar de vorm accepteren sommige baby's ook veel beter dan de dental speen. Een vriendin van me zat ook met dit probleem, en haar dochtertje wilde de avent speen wel. Hoop dat het hem wordt voor je, want het lijkt me erg zwaar zo.
Ik zou eerder gaan voor die van Nuby (etos). Mijn meisje had ook erge zuigbehoefte maar weigerde 5 weken lang de speen tot die van nuby, die zijn echt super fijn!
mijn dank is groot en we gaan maar eens een avent speen aanschaffen, ik ga even zoeken of hier ergens in de buurt koop zondag is morgen.
Heb je een combi speen of een dental speen? Ik had een combi speen bij een zwangerschapsdoos gehad en die beviel haar prima. Toen ik een keer een dental speen gaf spuugde ze hem weer uit. Comi spenen is het enige dat ze wilt hebben.
Hier wilden ze alleen de speen van Nuby (dental). Deze veerde lekker mee als ze er flink aan lag te zuigen. Daarna pakten ze ook die van de Etos eigen merk. Ook andere spenen geprobeerd, maar dit was helemaal niks. Gooiden ze meteen uit haar mond.
geen idee of ik een combi heb weet niet eens wat het is maar ze komen volgens mij beiden uit zo'n doos.
Onze oudste 2 hadden beiden een speen de jongste wilde deze absoluut niet. Alle modellen en merken hebben w ein huis gehaald, niet hielp. Ze viel met de pink in slaap en sliep dan wel eventjes door. Elke dag probeerde we de speen en elke dag diverse modellen maar ze wilde er niks van weten totdat.....ze haar duimpje vond!
Luka wilde de eerste dagen ook alleen de speen van Avent. Dit is een lange speen (lijkt een beetje op je pink). Nu wil hij alleen de combi speen van Difrax voor baby's van 6mnd! De Avent speen zat in de startersdoos van de flessen.
avent 0-3 maanden pakken de meeste kleintjes het beste. Difrax is te klein om goed te pakken en dental spenen pakken de meeste mini's sowieso niet.. Google even op dental en combi.. dan weet je het verschil..
ja ik zou zelf dus gewoon een avent, een nubyy en etos eigen merk kopen.. allemaal uitkoken en proberen..elk kindje is anders..
Hier ook hetzelfde probleem.. Wilde eerste weken ook geen difrax of bibi. Ook Avent gekocht en die pakte ze wel.. Nu heeft ze af en toe (meestal met slapen gaan) wel de bibi speen.. Zodra ze slaapt valt die uit haar mond.'s Morgens ligt ze vaak op haar duimpje te zuigen!
Tim vond de dentalspeen van bibi en de spenen van difrax niets. uiteindelijk heb ik dodie MAM spenen gekocht. die wil hij wel.