Iedereen mag van mij zoveel topics plaatsen als hij wil, maar volgens mij mag ik dan gewoon plaatsen wat ik ervan vind. En ja als je diverse keren topics opent over welke grote kado's je aan je kinderen geeft en dat je zomaar zoveel kado's hebt gekocht dat je zoon ze niet meer wil komt op mij opschepperig over! Maargoed nogmaals dat is vooral omdat TS vaker van dit soort topics opent waarmee ze mijn inziens wil opscheppen. Prima hoor maar dan kun je dus ook dit soort reacties verwachten...
Prima dat mensen het hier de TS opschepperig vinden hoor( ik ervaar het niet zo).Maar moeten jullie(degene die daar over vallen) daar nu telkens over beginnen? Je kan toch gewoon niet reageren?Juist nu door dat jullie zo reageren heb ik gewoon het idee dat jullie jaloers zijn!
Nou, inderdaad zeg, mag ze ook een keer? TS kan geen topic meer plaatsen, of ze wordt uitgemaakt voor opschepster. Alleen maar door een topic in het verleden, waar ze al tig keer haar excuses voor aan heeft geboden.
Helemaal mee eens!!! Mensen zoeken denk ik bewust op TS om haar weer te confronteren met topics uit het verleden. Als Mientjehuppelepup dit topic had geopent was er niets aan de hand geweest. Hou eens op man! TS: Hier was dochterlief diep in de zak aan het graven naar nog meer cadeaus. Voor haar was het niet genoeg. Dat kan ook natuurlijk...
Pff idd wanneer houdt het eens op met al die opmerkingen over ts?? Jullie komen idd erg jaloers over! Ts het is dat ik een man heb die me stopt anders zou ik ook zakken vol speelgoed gekocht hebben! Maar idd wat je zegt, het is een leer voor de volgende keer!
Ach 1 ding is wel duidelijk: een kind heeft niet zoveel nodig. Ik vind het altijd vreemd om te lezen dat mensen al allerlei (veel) cadeautjes hebben voor hun kinderen. Waarom zoveel? Hier al jaren 3 cadeautjes per kind en dat vinden ze prima! Als je teveel geeft is het of teveel om te verwerken voor het kind, of het gaat uiteindelijk alleen maar om meer meer meer. Daar hebben wij geen zin in. En ik heb ook wel de topics van TS gelezen en misschien dat ze er nu dus ook wel op terugkomt dat het niet allemaal zo veel hoeft te zijn. Het lijkt mij ook heerlijk hoor om van alles voor onze kinderen te kopen, om ze alles te geven wat ze willen, ik vind het heerlijk om dingen voor ze te kopen. Maar ik vind het gewoon niet nodig en de kinderen ook niet!
Ik ben absoluut niet jaloers. Voor mijn eigen gevoel zou ik de hele speelgoedwinkel wel leeg kunnen kopen, want het is allemaal zo leuk en ik wil ze alles geven. Maar ik wil ze ook meegeven dat het niet draait om veel en om alles wat je wil te krijgen. Zo wil ik ze gewoon niet opvoeden. En ik weet zeker dat ze erg gelukkig zijn. Daar hebben ze geen dure cadeaus voor nodig. Als ze later het zich kunnen veroorloven om alles wat ze willen te kopen en dat ook doen, prima. Maar het is niet een basis die ik ze mee wil geven.
Nou zo is het niet bedoeld hoor. Wou het gewoon even van me af schrijven. Had me zo er op verheugd en vond het zo jammer. Had al helemaal zijn blije gezichtje voor zich gezien die alles wou openmaken en spelen, maar hij keek nergens naar. Wij hadden zelf bewust maar 4 dingen mee genomen. 3 kleine cadeautjes en 1 groot cadeau. Mijn moeder had zelf ook 1 ding gekocht, m'n zusje 3 dingen en m'n oma 1 ding. Ik vond het ook gewoon jammer voor hun. Mijn moeder was zo blij met het cadeau wat ze had gekocht voor hem en hij wou het niet eens openmaken. Uiteindelijk heeft hij er naar gekeken en weer aan de kanten gegooid en zo was het met alles.... donderdag komt mijn vader het hier voeren maar ik doe maar 1 cadeau van ons in de zak en laat hem mijn vaders cadeau uitpakken. En hopelijk kan er donderdag wel een kleine glimlach van af!
Ik kan het me helemaal voorstellen. Ondanks zijn jonge leeftijd verheug je je erop en koop je allemaal cadeautjes. Je wilt zo graag dat ze lekker uitpakken en een blije reactie geven. Het is mooi dat een kind tevreden is met weinig maar inderdaad je voelt een plaatsvervangende schaamte tegen over iemand anders die ook nog zijn/haar cadeautje wilt geven. Nou ja schaamte is misschien niet het juiste woord, je gunt het diegene zo erg dat je kindje er blij mee is en interesse toont. Het geeft niks, nee maar het is wel een teleurstelling voor de volwassenen. Het is wel een eyeopener voor mij om nog even aan mijn dochter uit te leggen dat pakjesavond om het uitpakken gaat en dat je niet met alles tegelijk kan spelen. Bedankt daarvoor! p.s. jee wat heb je het bescheiden gehouden met de cadeautjes. dat vind ik alleen al knap
Tnx ik heb bewust maar 4 dingen mee genomen waarvan maar 1 iets groter cadeau. Ik had daarom juist verwacht en gehoopt dat hij er heel blij mee zou zijn. Maar niet dus! Ik heb nu wel de duplo brandweer opgezet dus hopelijk vindt hij het morgen wel heel leuk als hij wakker is. En vrijdag gaan we dus nog minder geven. Van mijn vader krijgt hij de toet toet vliegveld. Ik hoop dat hij hier wel leuk op gaat reageren
Inderdaad, hemeltjelief. Zodra ik de naam van TS zie, hou ik m'n hart vast voor wat voor opmerkingen er dit keer weer gaan komen.. Is het ook nog eens klaar, of is dat een blijvend iets?
Jeetje wat een stel zuurpruimen in dit topic. Als je ts zo irritant vind, negeer haar topics dan gewoon, ga niet proberen om er een reltopic van te maken. Ts: ik snap ook best dat je je uit enthousiasme hebt laten gaan en misschien teveel cadeautjes hebt gekocht. Hier heb ook meer gekocht dan nodig, puur omdat ik het zo leuk vind. We zien donderdag wel hoe het gaat, zijn ze het zat dan gaat de zak naar boven De rest komt dan wel met kerst/ tussendoor. Ik vond dit topic wel handig juist: zet mij weer even met twee benen op de grond... Ik kan het heel leuk vinden, maar mijn dochters hebben er geen weet van en vinden het misschien wel teveel spanning. Veel plezier donderdag!
Bij de eerste maakte ik ook de 'fout' om veel te veel te halen. Nu houden we het inderdaad beperkt (zeker met sinterklaas). Gisteren hebben we het met mijn ouders gevierd en hebben ze allebei 2 cadeaus gehad. Super blij waren ze en ze hebben lekker gespeeld. Donderdag vieren wij het met vrienden en dan krijgen ze weer elk 2 cadeaus. Met kerst krijgen ze wel iets meer. Mijn ervaring is dat ze er dan 1 of 2 dingen uitpikken om mee te spelen en de rest een beetje laten liggen. En dat is prima want dat komt later wel. Ik kan me voorstellen dat je het wel jammer vind als hij niet alles uitpakt. Jordy vind het cadeaupapier geweldig dus die pakt alles uit alleen voor het papier. En omdat zijn zus hem helpt.
Wat een stelletje jaloerse meiden reageren hier zeg. Tjonge jonge. Als je je irriteert lees het dan gewoon niet. Beetje jammer. TO, ik had het met de eerste sinterklaas ook. Helemaal omdat opa en oma ook met cadeautjes komen. Maar nu zijn ze wat ouder en idd een stuk minder cadeautjes. Ik denk dat iedereen dat wel een beetje heeft gehad.