Dat schoot ook even door mijn hoofd. Kinderen zijn al blij met een wcrol bewijse van. Helemaal op die leeftijd. Dat kindje heeft het waarschijnlijk niet eens door. Volgens mij weet hij nog niet eens hoe hij een cadeautje moet open maken. Dus vind het niet heel gek. Weer een wijze les voor volgende keer. Mensen moesten eens wat minder materialistisch ingesteld zijn.
De jongste van mijn zusje (2,2 mnd) had dat ook. Is heel normaal hoor. Zij zei dan geen nee, maar ging lekker spelen. . Die was helemaal niet gericht op het uitpakken van de kadootjes. Hier kregen de kids gisteren zo'n 6 à 7 kadootjes, waarvan 2 van de ouders en de rest komt van familie. Dit is eigenlijk al te veel. Vanaf volgend jaar wordt t geld bij elkaar gelegd om max 2 à 3 cadeautjes te kopen. Iets wat ik al graag eerder had gezien, maar ik kan een ander nu eenmaal niet verbieden iets voor mijn zoontje te halen. Is natuurlijk ook hartstikke lief!
Oei dan ga ik nog wat aan de hand krijgen. Ik koop ook graag veeeeeeeel. Geen dure dingen maar 2 cadeaus lijkt zo weinig dus ik ben ook meer van het 1 of 2 echte goede speelgoed kopen en dan wat kleine dingetjes. Ik pak het speelgoed wel niet in voor sinterklaas. Dat is in Belgie volgens mij niet. Daar komt de sint s'nachts dus als je s'ochtends wakker word staat het speelgoed al helemaal klaar om onmiddelijk mee te spelen. Zo ook bij oom, tante, oma, opa. Hun bellen dan om te zeggen dat ze wakker werden en de sint is geweest en er een briefje bij ligt voor wie het is. Dus als je het gaat halen staat het daar ook al klaar.
Ik denk niet dat dit met materialisme te maken heeft. Mijn zoontje kreeg ook veel, maar wij zijn verre van materialistisch en dat geld ook voor mijn familie. Dus vind t nogal grof gesteld.
Ik denk dat ik het zelfde probleem ga krijgen, mijn dochter gaat waarschijnlijk 2 kado's per grootouder krijgen maar met gescheiden ouders en gulle oma's/opa's heb je het zelf ook niet in de hand. Zelf maar een "grote kado gekocht", dan twee nuttige kados (boekje en trui), en uiteindelijk nog twee kleintjes van speelgoed omdat ik een wel heel weinig vond.
Pffff .. gaan we weer met al die opmerkingen . Leef en laat leven! Dit is gewoon iemand pesten, treiteren, kleineren enz. Schei daar eens mee uit. Haal niet iedere keer het verleden terug, dat is geweest, nu is nu. Mag iemand hier haar verhaal hier niet meer vertellen? Excuses zijn er niet zomaar. Dan laat je los.
Als ik soms wel eens hoor hoe mensen tegen elkaar opboxen met wat ze kope.. Word daar soms kotsmisselijk van. Is niet persee gericht op ts hoor. Meer in het algemeen En je hoeft je ook niet aangesproken te voelen meis.
@imensa: ik denk toch dat meeste mensen met veel grote kado's die vooral kopen omdat ze het Zelf leuk vinden om te geven. Hier ook elk jaar te veel... Dus per saldo gaat ze met name in d'r nieuw gekregen pyama naar bed.. Rest blijft staan. Volgende dag gaat minstens de helft met plastic en al in de kast. In de loop van het jaar komt dat wel weer te voorschijn. Hebben we er over een half jaar weer lol van
@ts: wat had je anders verwacht met zo'n uk? Ik zou lekker alles in een hoek stapelen en dan elke dag een pakje uitpakken... Kan ie er meteen mee spelen.
Ach, wij hebben eind november ons zoontje zijn verjaardag gevierd en hij heeft geen enkel cadeautje open gemaakt. Dat interesseerde hem niet. En het waren er niet eens zoveel want we hadden alleen familie uitgenodigd. We hebben er toen een paar zelf uitgepakt met hem op schoot.
hier ook veel cadeautjes dit jaar. 2 "grote" en verder kleinere dingen zoals een pak tekenpapier. we zien wel hoeveel ze uitpakken maar hier zijn ze al groter natuurlijk dus dat is anders. dat ze zo klein waren was 2/3cadeaus ook echt genoeg.
Blegh, sommige reacties hier komen gewoon neer op pesten. In en in triest. Bij mijn zoon op school moeten ze, als iemand écht te ver gaat en ze het genoeg geweest vinden, 'Stop! Hou op! Ik vind het niet meer leuk!' roepen. Werkt die aanpak ook bij jullie, of hebben jullie iets nodig wat op nóg lager niveau ook te begrijpen is? Echt, absurd dit. Ik heb in het betreffende topic van TS óók een opmerking gemaakt, maar toen ze haar excuses aanbood, was het wel klaar. Ik vind het echt belachelijk hoe er gereageerd wordt. Als iemand een topic opent over haar man die vreemd is gegaan, hoopt iedereen dat ze er samen uitkomen, dat kan namelijk best vergeven worden, maar over een Duplo-trein blijft iedereen door en door en doorgaan. Mooie voorbeelden zijn jullie zo.
Ik ben van mening dat iedereen snapt dat een kind van 1 jaar nog geen mallemoer begrijpt van het hele Sint gebeuren duhh
mee eens. lijkt wel of mensen ts willen wegpesten, we zijn toch geen kleuters. ik denk dat ts bedoelde dat ze voortaan het beter klein kan houden en dus daarbij andere gelijk geeft. ts: ik sla ook altijd een beetje door in sinterklaas, vorig jaar wilde mijn zoon er ook nog niets van weten ( hij was 3) nu is hij helemaal gek van sinterklaas en zwarte piet en ook van cadeautjes. ik heb niet meer zo gek gedaan als vorig jaar om te voorkomen dat het niet leuk meer is.
Mijn god zeg, gaan we nu weer met een hele groep bovenop deze TS duiken...? Get a life zeg, er komen honderden topics in precies dezelfde categorie voorbij, maar als MamavanMJ iets schrijft is het gelijk weer fout... Laat haar eens met rust. Kan het beheer hier niets aan doen?
Vorig jaar was het een beetje over de top qua cadeautjes. Dat er cadeau's in de vergetelheid raakte. Dit jaar hebben we de hoeveelheid mooi op elkaar afgestemd.
Mijn mama pakte het altijd allemaal in. Bij manlief niet, dus hier discussie elk jaar... Nu is het compromis: sommige dingen pakken we in (zoals dit jaar kookschortje, dvd voor zoonlief en muts/sjaal voor dochterlief), sommige dingen niet (zoals keukentje voor hun twee). Allebei onze zin Mijn zus kan ook 10 kleine dingen kopen, maar heb al zo vaak gezegd dat dat geen zin heeft want hij bekijkt het dan niet meer. Weet eigenlijk niet wat ze dit jaar heeft voor zoonlief. Zoonlief vindt uitpakken wel heerlijk, dus met Kerst vorig jaar pakte hij ook al onze cadeaus uit. Maar hij bekeek het wel niet. Pakje open, hup naar het volgende.
ik herken het wel, 1ste sint met onze dochter (toen nog met schoonfam) wij hadden zelf 1 groot kado gekocht, en hadden tegen sfam gezecht 1 a 2 kleine dingetjes, nou dat waren er dus 10. na kado 2 was ze klaar en ook klaar met aan tafel zitten. ik beken heb me dit jaar laten gaan, ben benieuwd, als ze niet meer wil uitpakken dan laat ik het in de zak zitten en mag ze het weekend uitpakken en anders schuif ik het door naar kerst, hier ook 4wk later een verjaardag, dus weer kado`s. wij als ouder hebben zoiets van het kan niet genoeg zijn, maar ze zijn al super blij met iets van nog geen euro bv