Ons zoontje (16 weken, met 34 geboren) slaapt overdag erg slecht. Hij gaat naar bedje als hij moe is, en valt na een beetje miemelen of een knuffel wel in slaap, maar wordt bijna altijd na 10 of 15 minuten weer huilend wakker! En dan met geluk krijgen we hem weer in slaap voor een half uur ofzo. Als hij per slaapje in totaal een uur slaapt is dat veel. Hij slaapt in de puckababy. 's Nachts slaapt hij sinds een paar weken wel heel goed, rond 8 uur naar bed en dan slaapt hij meestal meteen en dan in de nacht pas weer wakker voor een voeding. Herkent iemand dit? Ik ga volgende week weer werken en heb nu al medelijden met de gastouder
Zeer herkenbaar hoewel de slaapjes hier wel 45 minuten duurde, hier was vooral het inslapen het grootste probleem, maar ook het korte slapen (niet langer dan 45 min.). Ik ben eerst ook de puck gaan gebruiken, maar toen dat onvoldoende hielp ben ik echt gaan inbakeren, dit heeft erg geholpen (ook met doorslapen in de nacht). Hier was hij echt sjaggie door zijn gebrek aan slaap. Ik weet niet of dat bij jou kleine ook het geval is. Iig duurt een slaapcyclus 45 min, dus als ze korter slapen komen ze niet in hun diepe slaap dus dan krijgen ze echt te weinig slaap. 45 min is voor die kleintjes eigenlijk al te kort. Maar komt wel vaak voor. Hoe ouder ze worden hoe langer ze achtereen gaan slapen, maar korter dan 45 min is dus echt te kort. Succes!
Ook onze L. heeft dit lang gedaan. Lijkt hij dan ook ergens last van te hebben? Ik heb oko van alles geprobeerd, hem weer in slaap te wiegen, er aan toe geven, even laten huilen (om de 5min. weer geruststellen) etc etc. Niks hielp eigenlijk. Ik liet hem ook slapen op verzoek. Na een aantal maanden, ben ik voor het ritme gegaan (mijn laatste hoop ahha). De eerste dagen was het erg sneu, ik hem wakker houden tot het geplande slaapje, maar na 2 dagen gingen het aanzienlijk beter. De slaapjes werden steeds iets langer. Hij is nu bijna 7 mnd en slaapt 3x op een dag. Waarvan meestel 1 langer slaapje van 1,5 uur en de rest een 45 a 60 min.
Hij lijkt wel tevreden, vooral in de ochtend. Eind van de middag wordt hij vervelend, en dan zijn we blij dat hij om 7 uur zijn laatste voeding krijgt en naar bed gaat. Zelfs als ik hem rond 5 uur lekker bij me neem op de bank slaapt hij maar 20 minuten... Hoe lang hield jij tussen de slaapjes en voeding? Hij drinkt meestal rond de 3 uur, soms wat langer en soms wat korter.
Toen onze meid nog zo jong was sloeg ze zichzelf steeds wakker door haar maaiende armpjes en sliep daardoor ook kort en erg onrustig. Wij hebben haar toen ingebakerd in de Dream Swaddle en dit was super! Hier had ze rond etenstijd het bekende huiluurtje(s), gelukkig groeien ze daar overheen!
Wat hier ontzettend heeft geholpen is het bedje schuin zetten en dan ook goed schuin (7 cm was niet genoeg, de wieg is nu 13 cm opgehoogd)! Sinds kort hebben we een hellingskussen gekocht voor in de wagen en nu slaapt ze zowaar ook beneden goed! Ook kan ze goed in mijn armen slapen, maar dat is voor mij niet zo handig ik leg haar dan op haar zij op mijn onderarm/schoot met haar buik tegen mijn buik. Haar hoofdje leunt op mijn onderarm tegen mijn elleboog aan. In feite de borstvoedingshouding dus. Als niks meer werkt, heb ik altijd nog de draagdoek. Als ik haar in de doek doe, slaapt ze zo (moet wel eerst even blijven lopen), en ze blijft dan ook in slaap. Eerst 1 cyclus van 45 min. Maar tegenwoordig zelfs 2. Als Hidde nooit slaapjes doet van min. 45 minuten zal hij inmiddels ook wel een beetje oververmoeid zijn?
Eind van de dag is hij zeker moe ja! Ik denk dat hij daarom 's nachts nu zo goed slaapt! (of andersom...) Maar vandaag is hij echt een slaapkop! Wenochtend bij de gastouder, van half 9 tot half 10 geslapen, toen van 10:15 tot 11:30 in de wandelwagen. Om 1 uur thuis (slapend in de maxi cosi) en tot 2 uur geslapen. Om half drie na het voeden lag hij weer in mijn armen te slapen en ligt nu (15:10) in de reiswieg te slapen! Het zijn allemaal korte slaapjes, maar misschien komt het allemaal nog goed