Mijn zoon van 6 ´spaart´ stenen...

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door farfalli, 22 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja inderdaad. hier ook een verzamelaar.(maar hij zou niet van de fiets af stappen), schelpen, dennenappels, steentjes van de natuur, en beeldjes en sleutelhangers.
    ik maak zijn zakjes leeg en gooi vaak die dingen weg. ik maak soms een selectie. hij mag die dan wassen drogen en in doos. al 2 jaar lang misschien nog langer.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier verzameld dochter bierdopjes/ coladopjes alleen van dat zelfde soort als bierdopjes... ;):(
    Heeft ze zelf verzonnen en ik gooi ze ook vaak gewoon weg want ze weet het niet meer na een tijdje. maar in haar zakken zit er bijna altijd wel 1.

3. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    het schijnt zo te zijn dat kinderen dat doen omdat:
    het de enige voorwerpen zijn die ECHT helemaal van hen zijn, een knuffel/speelgoedstuk kan ineens weggegooid zijn, of weggegeven etc. Speelgoed wordt je ook afgenomen omdat je er te oud voor bent.

Dit voelt voor kinderen als persoonlijk bezit en het schijnt goed te zijn om dat te respecteren, je kan heus wel in samenspraak wat wegdoen

4. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ja hoor hier ook herkenbaar..
    Steentjes. Schelpjes, takjes blaadjes, eikels, kastanjes, veren, bloemetjes, dennenappels hele schatkisten vol.. haha
    Af en toe maken we er een knutselwerkje mee. En er verdwijnt op mysterieuze wijze wel eens wat.. ( Uch ) maar dat heeft ze niet echt door lijkt het. Het gaat meer om het verzamelen op zich hier. Bij binnenkomst wordt het in de berging gelegd ( of blijft in jas/tas/broekzak ) en daar blijft het dan... meestal ..

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

hier ook een zoon van 3 die driftig alle stenen verzameld die hij tegen komt. Een steen is voor ons heel bijzonder, die vond hij en die moest bij oma in de kist (oma is onlangs overleden) dat steentje ligt voor haar foto op de plank en gaat niet weg.

6. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    nou, toch erg fijn om te lezen dat het doodgewoon is en dat heel veel kindjes dat doen. Er is ook zo´n groot verschil tussen mijn dochter en mijn zoon. Mijn dochter deed dit nooit, mijn zoon doet het met passie! En om er dan ook maar iets moois over te vertellen: Een tijd geleden waren we bij het graf van hun opa die ze helaas nooit gekend hebben. We waren met z'n vieren. Ik zei: wat jammer eigenlijk dat we niks bij ons hebben om achter te laten bij opa... en toen graaide mijn zoontje even in zijn zak en haalde er vier mooie gladde dikke takjes uit... En zo lieten we allevier een mooi takje voor opa achter :)

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben buiten een stenen plantenbak staan,waar al die steentjes en takjes in mogen. We naderen nu het moment dat hij vol raakt... Geen idee wat we dan gaan doen. Hij is ook zo'n verzamelaar. Volgens mij helemaal niet raar bij kinderen. Ze sparen sowieso vaak dingen. En bij jongens zijn dat vaak dingen zoals steentjes.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier bij mijn bijna-4-jarige ook; ze is dol op 'schatten'. Van eikels tot stenen en grote elastieken, alles moet mee naar huis :D

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ooh wat lief joh!

10. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0