Mijn zoon wil een prikje...

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Huismuisie, 29 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Mijn kinderen hebben het er nauwelijks over. Dat komt waarschijnlijk doordat wij het zelf ook nauwelijks bespreken. Ik zie geen enkele meerwaarde daarin voor de kinderen.

Bloem2310, jada08, Hanneke en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Mijn zoon is er gewoon heel erg in geïnteresseerd denk ik. En mijn moeder heeft een paar weken geleden de eerste vaccinatie gekregen en werkt ook in het ziekenhuis op de corona afdeling. Dus dat maakt wel indruk.

En er is een jare 80 serie op Netflix over het menselijk lichaam. Die heeft hij ook al helemaal uitgeplozen.

Athina en cowgirl80 vinden dit leuk.
  3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Onze zoon zet wel vaak als corona weg is dan wil ik.....

Ik moet zeggen dat ik net zoals jou kind denk TS. Ik wil zo snel mogelijk een vaccinatie zodat we weer meer kunnen.

Iertje81 vindt dit leuk.
  4. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Ja echt hoor.. Heb ook zelf even gejankt! Haha dat deed me nml echt wel wat!

5. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Ja terwijl ze het eigenlijk niet laten merken. Maar als er dan over wordt gesproken zonder het woord eigenlijk te noemen, komt het er toch uit. Erg sneu!

cowgirl80 vindt dit leuk.
  6. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Nee, totaal niet mee bezig. Alleen wanneer alles weer open gaat vragen ze af en toe.

Maar vaccinaties, leeftijdsgroepen die als eerste aan de beurt zijn, etc etc. Daar houden wij ze ver vanaf. Er staat ook nooit nieuws op als ze beneden zijn; alleen maar ellende hoeven ze niet mee te krijgen op hun leeftijd.

Wij praten ook niet over Corona en vaccins etc waar hun bij zijn. Ook niet zonder het te noemen bij naam. Ze horen letterlijk alles....

Hanneke en julia80 vinden dit leuk.
  7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    Mijn 4-jarige heeft laats van kleine magnetische balletjes een mondkapje gemaakt. En hij heeft een paar hip versierde mondkapjes getekend. Maar verder dan dat gaat het niet. Hij krijgt er gelukkig niet veel van mee, behalve dat we wel soms moeten uitleggen waarom iets niet kan, of anders gaat.

En mijn dochters zijn een stuk ouder en weten precies wat er speelt, maar houden zich niet bezig met vaccinaties. Is voor hun ook totaal niet aan de orde nu.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.947
    113
    Vrouw
    Ja, dat niet bekend is hoe lang de vaccinatie werkt. Hij vraagt zich trouwens ook af of je niet langer beschermt bent als je antistoffen hebt aanmaakt doordat je ziek was.

Het hilarische is trouwens dat zowel mijn man als ikzelf, de vaccinatie absoluut niet zullen nemen. Maar zo slim als dat hij is, heeft hij dat dan weer niet door. :roflmao:
    En dat vind ik prima, laat hem maar lekker zijn eigen onderzoeken doen en conclusies trekken.

Huismuisie vindt dit leuk.
  9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Die van ons is 6 en volgt ook de persconferenties, wat hij niet begrijpt leggen we daarna uit. Hij wil weten waar hij aan toe is. Als hij dingen wat meer kan begrijpen gaat hij niet in opstand tegen alles.

cowgirl80 en Huismuisie vinden dit leuk.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.541
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn oudste dochter was hier pas met 2 vriendinnen en die vertelden dat ze echt never nooit zo'n vieze prik gaan halen omdat ze later geen mismaakte kinderen willen krijgen ;)
    Ze zijn 14 en 15 jaar oud.
    Hoe ze er op komen, geen idee.

Huismuisie en spruitje80 vinden dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.429
    30.779
    113
    Vrouw
    Jongste van 6 is er niet heel erg mee bezig. Vind thuisonderwijs fijn. En is verder vooral op zichzelf gericht.

Oudste van 11 is er wel mee bezig. Volgt het nieuws en heeft overal een mening over.
    Maar dat geld niet alleen voor corona nieuws of de vaccins.

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Ja precies. Onze zoon wil geen prik want dat doet pijn en vraagt wel over 'na corona dan...'
    Maar hij heeft wel gezegd tegen zijn broertje dat je soms een prik moet krijgen omdat het beter is. Zijn broertje mepte hem dankbaar in t gezicht daarna :p

Thuisonderwijs mag voor hem wel eeuwig duren dus als de scholen opengaan zal hij wel balen

13. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.132
    1.831
    113
    Die benadering is echt niet verkeerd.
    Wij de 20/60 jarige zorgen voor anderen.
    Ouderen die hulp behoeven zijn.
    De kinderen die onder onze hoede zijn.
    Maar ook dat de economie draaiend blijft.

Wij komen overal wel, we gaan op bezoek maar ook naar werk etc.
    Dus als wij beschermd zijn beschermen wij ook die zwakker zijn.

En ja er is een land die deze redenering ook heeft en dus de jongere vacineerd.

Ot . Nee ze is er niet mee bezig.
    Ze weet wel dat wij nee zeggen.

Cin85 vindt dit leuk.
  14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.588
    113
    Vrouw
    Wat sneu :( en dan op die leeftijd al zo ermee bezig zijn

15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.588
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje zegt enkel dat corona stom is als ik bijv uitleg dat iets gesloten is vanwege corona.
    Gister had hij een hoestbui en daarna zei hij; coronaaa :o::roflmao:
    Verder is hij er niet heel erg mee bezig. Ja pas was de vader van een vriendinnetje positief getest dus hij kon daar niet gaan spelen, dat vond hij wat lastig te begrijpen. Hij vraagt mij ook vaak; zit corona in de lucht? Waarom kan ik het niet zien?

16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.472
    8.619
    113
    Vrouw
    Nee gelukkig niet. Ze willen graag weer leuke dingen doen, maar houden zich gelukkig niet bezig met dit soort zaken voor volwassenen.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  17. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    De oudste (12) is er wel mee bezig, maar die is bang dat zijn broertje ziek word. Afweersysteem werkt niet goed, long schade.. ze weten niet wat het met hem doet.

De jongste (8) zelf is er niet op die manier mee bezig. Afgelopen zomer speelde hij in het zwembad met een vriendje coranaatje. 1 was corona de ander had het waterpistool en schoot op de corona zodat corona weg ging

18. Neilia

Neilia Niet meer actief

Op het moment dat C hoorde dat er een vaccinatie kwam trok ze wit weg.
    Volledig in paniek omdat ze dacht dat ze ook een prikje kreeg.
    Nee hier is ze dolblij dat zij ‘m niet hoeft.

19. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Voor de mensen die zeggen dat ze geen nieuws luisteren met de kinderen erbij... luisteren/kijken jullie dan ook niet naar de persconferenties? Ik wil ook niet de hele dag het nieuws aan hebben, maar de persconferenties wil ik wel echt zien. Dan moet je daarna toch uitleggen wat precies gezegd is en wat het voor ze betekent. Daarnaast kijken we ook regelmatig jeugdjournaal en krijgen ze toch van vriendjes en school weer het een en ander mee.
    Ik wil ze er niet de hele dag mee confronteren, maar ik wil ze wel graag context geven, uitleggen wat er gebeurt en waarom dingen anders zijn. En als ze vragen hebben dan geven we daar ook gewoon antwoord op.

Huismuisie vindt dit leuk.
  20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Nee, dan is t hier spits dus missen we inderdaad de persconferentie helaas. Tussen 18:45 en 19:30 is bad/voorlezen oudste/borst jongste etc etc

Deel Deze Pagina